Francuska firma z branży żeglugowej poinformowała o chrzcie jej dwóch nowych kontenerowców, CMA CGM Sintra i CMA CGM Altamira. To kolejne statki należące do niskoemisyjnej serii napędzanej LNG.
Nowe kontenerowce należą do serii 10 jednostek napędzanych LNG i posiadających pojemność 2000 TEU. Choć CMA CGM Sintra oraz CMA CGM Altamira zostały już wcześniej przekazane zamawiającemu przez wykonawcę, południowkoreańską stocznię Hyundai Mipo Dockyard z siedzibą w Busan, tak dopiero teraz odbyła się ceremonia chrztu obu jednostek.
Matką chrzestną została Déhia Djahnine, starszy radca prawny w CMA CGM. Firma podkreśliła, że absolwentka Sorbony i Cornell University, Déhia dołączyła do CMA CGM w 2021 roku, odgrywając kluczową rolę w pozyskiwaniu nowych statków, a obecnie koncentrując się na sprawach finansów morskich.


CMA CGM Sintra opuścił Busan 26 października, kierując się do Europy za pośrednictwem linii żeglugowej EURAF3, podczas gdy CMA CGM Altamira jest oczekiwany w Rotterdamie 10 grudnia za pośrednictwem usługi FAL3. Oba kontenerowce zostaną następnie rozmieszczone na obsługiwanych przez nie krótkich dystansach morskich do portów w Europie Zachodniej, w tym na Morzu Śródziemnym.
CMA CGM Alhambra (IMO: 9961336) i CMA CGM Sintra (IMO: 9961362) pływają pod maltańską banderą. Tak jak pozostałe statki z tej serii o nazwie Eurofeeder, każdy z nich ma 205 metrów długości i 30 metrów szerokości. Wyróżnia je dwupaliwowy napęd umożliwiający wykorzystanie LNG, zmniejszając tym emisję CO2.
Kontrakt na budowę tej serii podpisano w listopadzie 2021 roku, a kwota zamówienia opiewała na 630 mln dolarów (63 mln za każdy ze statków).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów