Dwóch norweskich armatorów współpracuje przy budowie statku, który ma się stać pierwszą na świecie jednostką CSV (Construction Support Vessel) zasilaną metanolem.
Norweskie firmy Eidesvik Offshore i Agalas ogłosiły, że współpracują przy budowie jednostki CSV, która – jako pierwsza na świecie tego typu – będzie zasilana silnikami metanolowymi przy wsparciu hybrydowego systemu akumulatorowego. Jak podano, formalnie statek będzie własnością spółki Eidesvik Agalas AS, w której Eidesvik posiadać będzie większościowy pakiet 50,1 procent udziałów. Przekazano ponadto, że spółka ma opcję zamówienia czterech kolejnych jednostek tego typu.
Statek, którego nazwy jeszcze nie podano, będzie wyposażony w dwupaliwowe agregaty prądotwórcze, wykorzystujące metanol lub paliwo żeglugowe. Za projekt jednostki odpowiada Agalas i biuro NSK Ship Design. Będzie ona mierzyć 100 m długości, 21 m szerokości, na pokład zabierze do 100 osób. Na wyposażeniu znajdzie się 150-tonowy dźwig oraz pokład roboczy o powierzchni ok. 900 m2. Statek ma powstać w tureckiej stoczni Sefine i zgodnie z harmonogramem ma zostać odebrany na początku 2026 roku. Zarządzać nim będzie Eidesvik. Jednostka będzie wykorzystywana do prac inspekcyjnych, konserwacyjnych i naprawczych podczas operacji m.in. układania podwodnej infrastruktury lub morskich farm wiatrowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii