• <

Wynik wyszukiwania - "Mediterranean Shipping Company" - Wiadomości

ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24

Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem siedemnastego i osiemnastego tygodnia 2024 [CW17’24 i CW18’24] w żegludze morskiej.
13.05.2024

Ropa w USA tanieje. Inwestorzy czekają na dalszy rozwój wydarzeń na Bliskim Wschodzie

Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku spadają, a inwestorzy czekają na dalszy rozwój sytuacji na Bliskim Wschodzie, po bezprecedensowym ataku Iranu na Izrael podczas weekendu - podają maklerzy.
15.04.2024

Władze Indii wezwały Iran do uwolnienia członków załogi zajętego kontenerowca

Władze Indii wezwały Iran do uwolnienia 17 indyjskich członków załogi kontenerowca MSC Aries, zajętego w sobotę w cieśnienie Ormuz; na pokładzie statku znajdowało się łącznie 25 osób, w tym czterej obywatele Filipin - poinformowała w poniedziałek amerykańska stacja CNN.
15.04.2024

Do Portu Gdynia zawijają coraz większe statki. Wczoraj z terminalu BCT wypłynął rekordzista

Port w Gdyni opuścił wczoraj kolejny rekordowy statek należący do jednego z gigantów branży żeglugowej, Mediterranean Shipping Company (MSC). Statki należące do tej firmy przybywają do Polski w ramach serwisu SWAN, łączącego chińskie porty z europejskimi.
01.03.2024

Kłopoty finansowe Portu Hamburg. Spadki dochodów i przeładunków

Wyzwania geopolityczne i gospodarcze wpłynęły na przepustowość wszystkich portów w 2023 roku. Port Gdańsk i Port Gdynia chwaliły się rekordowymi przeładunkami. Tymczasem czołowy port Niemiec jak i Europy narzeka na pogarszający się rozwój krajowej gospodarki i słabą atmosferę konsumencką, które miały również wpływ na jego działalność. Dla Hamburga rok 2023 okazał się dużo słabszy niż 2022, mimo wychodzenia ze skutków pandemii COVID-19.
28.02.2024

Statek izraelskiej firmy przewozowej został zaatakowany na Morzu Czerwonym

Firma przewozowa Mediterranean Shipping Company (MSC) ogłosiła we wtorek, że jeden z jej statków został zaatakowany na Morzu Czerwonym. Do ostrzału jednostki przyznał się działający w Jemenie ruch Huti.
26.12.2023

Ocean Network Express z nowym rekordem załadunku kontenerów na jednym statku

Giganci branży żeglugowej rywalizują z sobą na różnych polach. Dotyczy to nie tylko ogólnego wzrostu wolumenów czy przeładunków, czy wdrażania innowacji, ale też bicia kolejnych, morskich rekordów. Tym razem japoński przewoźnik ONE chwali się wynikiem załadowania pełnych kontenerów na pojedynczy statek.
28.11.2023

Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC

Setki osób zatrudnionych w Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zebrało się 19 września br. na terenie portu, aby zaprotestować przeciwko planowanej, częściowej sprzedaży firmy szwajcarskiemu gigantowi transportu kontenerowego MSC (Mediterranean Shipping Company). Firma złożyła w ubiegłym tygodniu ofertę zakupu akcji serii A.
22.09.2023

Gigant branży żeglugowej MSC chce stać się kluczowym udziałowcem w Porcie Hamburg, wykupując akcje HHLA

MSC Mediterranean Shipping Company, złożył ofertę zakupu wszystkich notowanych na giełdzie akcji serii A (o charakterze założycielskim) grupy Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA). Po ewentualnym sfinalizowaniu tej transakcji MSC miałby 49,9% udziałów w firmie.
14.09.2023

We Włoszech ochrzczono nowy kontenerowiec dla MSC

Jedna z czołowych firm w branży żeglugowej na świecie Mediterranean Shipping Company (MSC) zorganizowała ceremonię nadania imienia swojemu nowemu kontenerowcowi, MSC Nicola Mastro we włoskim porcie w Trieście.
06.09.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi

Szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company) wznowił serwis żeglugowy Swan. Jednocześnie Gdynia zyskuje pierwsze bezpośrednie kontenerowe połączenie żeglugowe z Dalekim Wschodem.
29.05.2023

Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała właśnie drugi ultrawielki kontenerowiec. Jego ładowność nie dość, że przekracza magiczną do niedawna barierę 24 tys. TEU, to jeszcze tak, jak jeszcze żaden inny kontenerowiec. W ten sposób jednostka o ładowności 24 346 TEU pobiła światowy rekord.
18.03.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Kontenerowiec utknął na falochronie

Kontenerowiec linii MSC osiadł na mieliźnie przy falochronie we włoskim porcie Giogia Tauro.
10.01.2023

Luizjana zapowiada projekt rozbudowy portu kosztujący 1,8 mld dolarów

W ramach inwestycji współfinansowanej przez stan Luizjana, port Nowy Orlean i dwóch liderów branży morskiej zbuduje infrastrukturę pod kątem przyjmowania i składowania morskich kontenerów, który znajdzie się przy rzece Missisipi.
13.12.2022

Słynny bokser aresztowany za przemyt 22 ton kokainy na pokładach statków MSC

W nowym zwrocie w toczącej się od dłuższego czasu sprawie przemytu narkotyków z udziałem kontenerowców należących do Mediterranean Shipping Company (MSC), amerykańskie władze federalne poinformowały o postawieniu w stan oskarżenia i aresztowaniu jednego z głównych sprawców stojących za tym procederem.
01.11.2022

MSC przejął dużego operatora holowników

Żeglugowy gigant MSC przejął włoskiego operatora holowniczego Rimorchiatori Mediterranei – trzecią co do wielkości firmę holowniczą świata.
24.10.2022

W 22 miesiące MSC kupiło 207 kontenerowców

Mediterranean Shipping Company (MSC) w ciągu ostatnich 22 miesięcy kupiło aż 207 używanych statków. Firma chce w ten sposób porzucić konieczność czarterowania jednostek.
07.07.2022

MSC zapowiada, że kupi Global Ports Holding. Biznes pasażerski na morzu dynamicznie rośnie

Global Ports Holding Plc, największy na świecie operator portów wycieczkowych, poinformował w środę, że otrzymał propozycję kupna za aktywów przez Mediterranean Shipping Company (MSC).
19.06.2022

Drugie dno w kontenerach. Globalni przewoźnicy manipulują łańcuchami dostaw w USA

Rząd Stanów Zjednoczonych reaguje zdecydowanie Dwóch członków gabinetu administracji Bidena, sekretarz transportu Pete Buttigieg i sekretarz rolnictwa Tom Vilsack, napisali list mobilizujący poprawę logistyki amerykańskich produktów rolniczych. Pismo skierowano do wiodących oceanicznych przewoźników kontenerów.
25.12.2021

Statek Maersk testuje system nawilżania powietrzem Silverstream

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä, we współpracy z brytyjską spółką Silverstream Technologies, zajmującą się czystymi technologiami, zainstaluje na próbę autorski system nawilżania powietrzem na dużym kontenerowcu należącym do duńskiego Maerska.
10.10.2021

Kontenerowiec "Rena" na niebezpiecznych rafach, czyli wielowymiarowe konsekwencje błędów załogi

Przedstawiamy kolejną analizę wypadku morskiego w ramach naszego cyklu specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi i największych katastrof oraz wypadków morskich, które miały miejsce w przeszłości jak również obecnie.
06.10.2021

Unikalne rozwiązanie MSC na serwisie z Polski do Tunezji

MSC Mediterranean Shipping Company, globalny lider w transporcie morskim i logistyce, oferuje unikalne rozwiązanie dla klientów wysyłających towary z Polski do Tunezji, dzięki swojej cotygodniowej regularnej siatce połączeń i specjalnej linii CON-RO.
01.09.2021

Żegluga skazana na innowacje. Szansa dla polskich inżynierów

Innowacje w transporcie morskim są faktem – wynika z poglądów zaprezentowanych w czasie webinaru zorganizowanego przez Lloyd’s List, który prowadził Richard Meade, redaktor naczelny Lloyd’s List.
15.07.2021

MSC ponownie plasuje się wśród największych emitentów dwutlenku węgla w UE

Firma MSC Mediterranean Shipping Company z siedzibą w Szwajcarii awansowała w rankingu Transport & Environment największych emitentów dwutlenku węgla w Europie.
09.07.2021

Sektor żeglugi utworzył fundusz pomocy o wartości miliona dolarów. Marynarze nie zostaną sami w walce z skutkami Covid-19

Marynarskie organizacje charytatywne oraz czołowi członkowie sektora transportu morskiego uruchomili fundusz pomocy w nagłych wypadkach, aby wesprzeć marynarzy i ich rodziny cierpiące przez szalejącą pandemię Covid-19 w Indiach i innych krajach.
06.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Coraz więcej aktywności w dobie wyzwań. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 8-11/2021)

Po roku trwania pandemii analitycy oczekują, że gospodarka morska, w tym transport morski będą korzystały z rozwoju i wzrostu globalnej gospodarki, która ma mieć miejsce już w 2021 roku. Według różnego rodzaju organizacji, jak na przykład OECD wzrost ten może wynieść nawet około 5,5 %.
23.03.2021

Apel o humanitarność. ITF nawołuje armatorów do ratowania marynarzy uwięzionych u wybrzeży Chin

Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) nawołuje do armatorów do wzmożenia działań w celu pomocy marynarzom porzuconym na statkach u wybrzeży Chin, w momencie gdy Pekin dalej zakazuje importu węgla z Australii.
18.02.2021

COSCO Shipping – chiński gigant przybywa do gdyńskiego portu z kolejną partią śmigieł

W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.
16.02.2021

Marynarze powrócą do domów po 7 miesiącach uwięzienia na morzu

23 indyjskich marynarzy, uwięzionych na statku przewożącym australijski węgiel, dotrze na ląd po raz pierwszy od siedmiu miesięcy. Wielu innych wciąż dryfuje na chińskich wodach.
18.01.2021

Największe kontenerowce świata - przegląd

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.
11.01.2021

Były prezes Maersk stanie u steru ich największego konkurenta

Soren Toft rozpoczął pracę na stanowisku prezesa w armatorze Mediterranean Shipping Company (MSC), drugim największym armatorze kontenerowym na świecie.
03.12.2020

Port Los Angeles zanotował najlepszy miesiąc w historii

Port w Los Angeles przeładował w październiku nieco ponad 980 000 TEU, co ustanowiło nowy rekord w najbardziej ruchliwym miesiącu w historii portu.
23.11.2020

Giganci żeglugowi dołączają do platformy TradeLens

Dwóch wiodących na świecie globalnych przewoźników kontenerowych: MSC Mediterranean Shipping Company i CMA CGM jest teraz w pełni zintegrowanych z platformą opartą na technologii blockchain - TradeLens.
18.10.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

CMA CGM ofiarą cyberataku ransomware

Francuski gigant wysyłkowy CMA CGM twierdzi, że został zaatakowany wirusem typu ransomware.
29.09.2020

Maersk przestanie transportować stałe odpady do Chin i Hong Kongu

Duński A.P. Moller-Maersk, czołowy przewoźnik kontenerów, poinformował w środę, że od września przestanie przyjmować dostawy odpadów stałych kierowanych do Chin i Hongkongu.
23.07.2020

MSC dołączył do Smart Maritime Network

Czołowy armator kontenerowy, Mediterranean Shipping Company, (MSC) dołączyła do Smart Maritime Network, członkostwa w branży skupionego na zwiększaniu kompatybilności, standaryzacji i harmonizacji technologii wykorzystywanej w branży spedycyjnej.
07.07.2020

Hapag-Lloyd przestanie transportować złom do Chin

Niemiecka linia kontenerowa Hapag-Lloyd powiadomiła klientów, że przestanie przyjmować ładunki odpadów stałych, w tym złomu, kierowane do Chin, które miałaby tam trafić po 1 września tego roku.
28.06.2020

Czołowy armator kontenerowy będzie współpracował z South Pole nad osiągnięciem neutralności węglowej

Mediterranean Shipping Company (MSC) współpracuje z dostawcą rozwiązań klimatycznych South Pole, aby opracować program neutralności węglowej MSC. Umowa wynika z podobnego programu wdrożonego w 2019 roku w wybranych krajach, który jest obecnie rozszerzany na cały świat.
15.06.2020

Port of Oakland przyjął największy kontenerowiec w swojej historii

Olbrzymi kontenerowiec płynący pod mostem San Francisco – Oakland Bay, zbliżający się do portu Oakland wzbudził olbrzymie zainteresowanie wśród shipspotterów i entuzjastów żeglugi. Zdjęcia morskiego giganta zalały w ostatni piątek media społecznościowe bowiem MSC Anna należący do Mediterranean Shipping Company (MSC) jest największym statkiem, jaki kiedykolwiek zawinął do Oakland.
20.04.2020

MSC potwierdziło, że stało się celem cyberataku

MSC Mediterranean Shipping Company (MSC) potwierdziło w środę, że jego awaria sieci została już rozwiązana, a strona internetowa i platforma rezerwacji klientów są ponownie uruchomione po ataku złośliwego oprogramowania. Obecnie zarówno MSC.com, jak i myMSC.com są dostępne.
15.04.2020

Awaria sieci u armatora MSC. Powodem prawdopodobnie cyberatak

Mediterranean Shipping Company poinformowała w piątek, że doświadczyła awarii sieci i nie może wykluczyć możliwości cyberataku.
13.04.2020

MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.
09.03.2020

MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.
09.03.2020

MSC i Maersk znalazły nowego partnera na szlaku transpacyficznym

Armatorzy kontenerowi Maersk i Mediterranean Shipping Company (MSC), którzy razem tworzą alians 2M, znaleźli nowego partnera w Korei Południowej, mającego zastąpić Hyundai Merchant Marine (HMM). Od 1 kwietnia rozpocznie się bowiem kooperacja sojuszu z linią SM Line.
13.02.2020

Kolejne firmy sprzeciwiają się żegludze po Arktyce

Coraz więcej firm zobowiązuje się nie wysyłać towarów przez Arktykę, nawet gdy topnienie lodu morskiego sprawia, że szlaki polarne stają bardziej atrakcyjne.
08.01.2020

Rekord w Porcie Gdynia. Terminal BCT przekroczył 500.000 TEU przeładunku rocznego (foto, wideo)

W piątek 20.12 BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o. w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500.000 TEU rocznych przeładunków. Rekord ten został osiągnięty dzięki znakomitej współpracy z armatorami żeglugowymi oraz załadowcami, korzystającymi od lat z usług BCT. Port Gdynia z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki przeładunkowe. W tym roku spodziewane jest przekroczenie 24 mln ton, w tym 900 000 TEU.
23.12.2019

MSC będzie dodawać domieszkę biopaliw na swoich statkach

Jedna z największych linii żeglugowych na świecie, MSC Mediterranean Shipping Company (MSC), zdecydowała się na stosowanie mieszanek biopaliw do zasilania swojej floty. To pierwszy wielki przewoźnik oceaniczny, który zdecydował się na taki krok.
09.12.2019

MSC: LNG nie dla nas z powodu małej ilości stacji bunkrujących

Armator kontenerowy Mediterranean Shipping Company (MSC) nie rozważa użycia LNG na swoich jednostkach ze względu na zbyt małą liczbę stacji bunkrujących te paliwo w portach na całym świecie. Taką opinię wyraził Bud Darr, wiceprezes MSC, na Hansa Forum, które odbyło się w Hamburgu w zeszłym tygodniu.
27.11.2019

MSC podpisało ważną umowę z katarskim operatorem portowym

Mediterranean Shipping Company (MSC) oraz Mwani Qatar podpisały umowę w sprawie usług transportu kontenerowego. Uczyni to z katarskiego Hamad Port regionalny hub transshipmentu.
18.11.2019

Były prezes Maerska już znalazł pracę. Będzie przewodził rywalowi duńskiego armatora

Søren Toft w zeszłym tygodniu nagle zrezygnował z funkcji prezesa A.P. Møller – Mærsk. Jak się okazało od razu objął te samo stanowiska u rywala Maerska - Mediterranean Shipping Company. Obie firmy żeglugowe są członkami aliansu 2M.
17.11.2019

Nike i Ocean Conservancy ogłosiły nową deklarację dotyczącą żeglugi arktycznej

Nike połączyła siły z Ocean Conservancy w celu utworzenia Korporacyjnej Deklaracji ds. Żeglugi Aktycznej (ASCP). Jej celem jest zachęcenie biznesu i przemysłu morskiego do sprzeciwu wobec żeglugi przez Ocean Arktyczny.
27.10.2019

Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens

Kanadyjski operator terminalowy Global Container Terminals (GCT) stał się członkiem platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.
20.10.2019

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gülsün przypłynął do DCT Gdańsk. Robi wrażenie (foto, wideo)

Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
23.08.2019

Do DCT Gdańsk płynie MSC Gülsün – największy kontenerowiec świata (foto, wideo)

MSC Gülsün w drodze do Portu Gdańsk. Największy na świecie kontenerowiec spodziewany jest w DCT Gdańsk w najbliższy piątek w ramach serwisu Silk/AE10. Na pokładzie pomieści prawie 24 000 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek. Statek w Gdańsku będzie widoczny z ul. Kontenerowej.
20.08.2019

Największy kontenerowiec na świecie zawinął do malezyjskiego portu (wideo)

MSC Gulsun, największy kontenerowiec świata, zawinął 27 lipca do malezyjskiego portu Tanjung Pelepas (PTP). Jednostka znajduje się obecnie w czasie swojego dziewiczego rejsu.
30.07.2019

Hapag-Lloyd wprowadził dodatkową opłatę za transport w regionie Zatoki Perskiej

Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, zdecydował się wprowadzić dodatkową dopłatę za ryzyko statku (VRS). To efekt ostatnich wydarzeń w Zatoce Omańskiej. Spółka podała, że ​​koszty operacyjne jej usług wzrosły w rejonie Zatoki Perskiej w wyniku ataków tankowców, które miały miejsce w Cieśninie Ormuz.
08.07.2019

Samsung Heavy dostarczyło MSC największy kontenerowiec na świecie (wideo)

Największy kontenerowiec na świecie został w zeszłym tygodniu dostarczony szwajcarskiemu armatorowi Mediterranean Shipping Company (MSC). Jednostkę zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries.
08.07.2019

ZIM rozszerzył współpracę z Maerskiem i MSC

Izraelski armator Zim Integrated Shipping Services (ZIM) dalej poszerzył swoją współpracę z członkami aliansu 2M - Maerskiem i Mediterranean Shipping Company (MSC). Dotyczy ona handlu na szlaku Azja - USA.
03.07.2019

Maersk przetestuje platformę cyfrową TradeLens w Rosji

Maersk zawarł porozumienie z rosyjskim Ministerstwem Transportu, w myśl którego TradeLens - cyfrowa platforma typu blockchain - zadebiutuje w Rosji.
12.06.2019

Dwaj giganci kontenerowi dołączyli do platformy blockchain TradeLens

CMA CGM oraz Mediterranean Shipping Company (MSC) dołączą do TradeLens - cyfrowej platformy typu blockchain, którą budują do spółki Maersk i IBM. Dzięki temu na platformie będą dostępne dane na temat prawie połowy globalnego transportu kontenerowego.
28.05.2019

MSC zainwestuje w terminal kontenerowy w porcie Las Palmas

Szwajcarski armator kontenerowy Mediterranean Shipping Company (MSC) wraz z hiszpańskim Zarządem Portu Las Palmas (APLP) ratyfikował ogromny plan inwestycyjny dla tego obiektu.
18.05.2019

Porozumienie przewoźników oceanicznych w celu stworzenia wspólnych standardów technologii informacyjnej

Po uzyskaniu w zeszły miesiącu zgody ze strony Federalnej Komisji Morskiej (FMC) cztery firmy zajmujące się transportem kontenerowym tj. Mediterranean Shipping Company (MSC), Maersk, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express (ONE), oficjalnie założyły w zeszłym tygodniu w Amsterdamie stowarzyszenie pod nazwą Digital Container Shipping Association (DCSA).
30.04.2019

Prawie 300-metrowa MSC Poesia rozpoczęła sezon statków pasażerskich w Porcie Gdynia (foto, wideo)

Luksusowa, olbrzymia i piękna. Takimi słowami opisywały wycieczkowiec MSC Poesia osoby, które w środę przybyły do Gdyni, by powitać prawie 300-metrowy statek pasażerski. Jednostka około południa zacumowała przy Nabrzeżu Francuskim, rozpoczynając sezon wycieczkowy w Porcie Gdynia.
24.04.2019

Nowe stowarzyszenie armatorów kontenerowych będzie pracować nad standaryzacją cyfryzacji w żegludze

Niektórzy z największych armatorów kontenerowych na świecie połączyli siły w celu utworzenia stowarzyszenia mającego na celu wprowadzenie nowych standardów technologii cyfrowej w żegludze.
16.04.2019

Oscar Wilde sprzedany. Nowym właścicielem gigant branży żeglugowej

Irish Continental Group (ICG), która jest właścicielem Irish Ferries, potwierdziła, że sprzedaje jeden z promów. Nowego nabywcę znalazł statek Oscar Wilde.
12.04.2019

Zobacz zderzenie olbrzymich wycieczkowców w Buenos Aires (wideo)

Zderzenie wycieczkowców w Buenos Aires. Z powodu problemów z układem sterowania MSC Orchestra uderzyła w cumującą MSC Poesia. Nikomu nic się nie stało. Nagranie kolizji trafiło do sieci.
05.03.2019

MSC przewiduje nawet 2 miliardowy wzrost wydatków na paliwo po 2020 roku

Mediterranean Shipping Company (MSC) przewiduje, że wejście przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie, spowoduje wzrost ich wydatków na paliwo o 2 mld dolarów.
28.02.2019

Do portu w Kłajpedzie wpłynął największy kontenerowiec w jego historii. Rośnie konkurencja dla Gdańska (foto, wideo)

Ma 400 m długości, 59 m szerokości i 19 462 TEU. Mowa o kontenerowcu MSC Ingy, który 19 grudnia zawinął do portu w Kłajpedzie. To jeden z największych statków na świecie i pierwsza tak duża jednostka w historii litewskiego portu. Dotychczas największe kontenerowce, jakie wpływały do Kłajpedy, miały 366 m długości, 48 m szerokości i 13 119 TEU.
27.12.2018

Cosco i Abu Dhabi Ports otworzyły nowy terminal w Porcie Khalifa

COSCO Shipping Ports i Abu Dhabi Ports otworzyły CSP Abu Dhabi Terminal w Porcie Khalifa. Będzie to regionalny hub dla kontenerowców Cosco i część chińskiej inicjatywy „jednego pasa i jednej drogi”.
10.12.2018

MSC wyda 2 mld więcej na paliwo po wejściu nowych przepisów IMO 2020

Mediterranean Shipping Company (MSC) przewiduje, że wejście przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie, spowoduje wzrost ich wydatków na paliwo o 2 mld dolarów.
03.12.2018

Mediterranean Shipping Company z planem modernizacji kontenerowców

Drugi największy armator kontenerowy na świecie, Mediterranean Shipping Company (MSC), zatrudnił firmę MacGregor do modernizacji 31 swoich kontenerowców.
19.11.2018

Zjednoczone Emiraty Arabskie z ambitnym planem budowy nowego terminalu

Abu Dhabi Ports podpisała 30-letnią umowę koncesyjną z koncernem żeglugowym Mediterranean Shipping Company (MSC) na budowę nowego terminala kontenerowego w porcie Khalifa.
08.11.2018

MSC i CMA CGM zaprezentowały plan dopłat paliwowych

Podążając śladami Maersk Line, szwajcarskie MSC i francuskie CMA CGM ujawniły, że wprowadzą serie dopłat na pokrycie kosztów paliwa, które wzrosną po wprowadzeniu w 2020 roku limitu zawartości siarki w bunkrze.
25.09.2018

Alians 2M zawiązał współpracę z armatorem ZIM na trasie Azja - USA

Izraelski armator ZIM osiągnęła porozumienie z członkami sojuszu 2M: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company w sprawie nowej strategicznej współpracy na szlaku między Azją a wschodnim wybrzeżem USA.
19.07.2018

Cosco zobowiązało się sprzedać niedawno nabyty amerykański terminal

Rada Bezpieczeństwa Narodowego USA od dłuższego czasu wyrażała zaniepokojenie przejęciem dużego terminala kontenerowego Long Beach przez chiński koncern Cosco. W końcu doszło do zawarcia ugody i chiński gigant zobowiązał się jak najszybciej sprzedać obiekt nowemu właścicielowi.
08.07.2018

Przejęcie przez Cosco dużego terminalu w USA wzbudza podejrzenia

Rada Bezpieczeństwa Narodowego USA ujawniła swoje zaniepokojenie przejęciem dużego terminala kontenerowego Long Beach przez chiński koncern Cosco.
02.07.2018

MSC inwestuje w budowę terminala na Bliskim Wschodzie

Abu Dhabi Ports podpisała 30-letnią umowę koncesyjną z koncernem żeglugowym Mediterranean Shipping Company (MSC) na budowę nowego terminala kontenerowego w porcie Khalifa.
28.06.2018

CMA CGM przejął brazylijskiego armatora

Francuski armator CMA CGM zakończył zakup brazylijskiej linii kontenerowej Mercosul Line od duńskiego Maersk Line.
13.05.2018

MSC rozpoczął program renowacji swoich jednostek

Drugi największy armator kontenerowy na świecie, Mediterranean Shipping Company (MSC), zatrudnił firmę MacGregor do modernizacji 31 swoich kontenerowców.
09.05.2018

Abu Dhabi Ports podpisała 30-letnią umowę z MSC na budowę terminalu

Abu Dhabi Ports podpisała 30-letnią umowę koncesyjną z koncernem żeglugowym Mediterranean Shipping Company (MSC) na budowę nowego terminala kontenerowego w porcie Khalifa.
07.05.2018

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA), funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.
28.04.2018

Stany Zjednoczone zaniepokojone przejęciem terminalu Long Beach przez chińskie Cosco

Rada Bezpieczeństwa Narodowego USA ujawniła swoje zaniepokojenie przejęciem dużego terminala kontenerowego Long Beach przez chiński koncern Cosco.
22.04.2018

Zakup OOCL przez Cosco oficjalny już w czerwcu

Cosco Shipping prawdopodobnie już w czerwcu zakończy proces zakupu Orient Overseas Container Line (OOCL) – powiedział prasie Huang Xiaowen, wiceprezes armatora.
03.04.2018

Kontenerowiec Maersk Honam zostanie odholowany do Jebel Ali

6 marca Maersk Honam płynął z Singapuru do Suez, kiedy w jego trzeciej ładowni, bezpośrednio pod kwaterami pojawił się ogień. Początkowo załoga próbowała sama zwalczyć ogień, ale wysiłek pozostał bezskuteczny. Kapitan wydał polecenie opuszczenia statku a w akcji ratowniczej pomagał statek ALS Ceres, który sprowadził poszkodowanych na brzeg w południowych Indiach.
22.03.2018

CMA CGM przejął linię kontenerową Mercosul Line

Francuski armator CMA CGM zakończył zakup brazylijskiej linii kontenerowej Mercosul Line od duńskiego Maersk Line.
05.03.2018

Dziesięciu największych armatorów kontenerowych kontroluje 90 procent rynku transportu dalekomorskiego

Ponad 87 procent globalnej floty jest kontrolowane przez dziesiątkę największych armatorów kontenerowych, którzy stanowią mniej niż 7 procent wszystkich spółek żeglugowych. Na czele rankingu znajduje się Maersk Line, z 21 proc. udziałem w rynku.
20.02.2018

OOCL z wzrostem przychodów mimo mniejszej liczby przewiezionych towarów

Hongkongijski armator Orient Overseas Container Line (OOCL) zanotował dalszy wzrost przychodów w 4 kwartale 2017 roku, pomimo mniejszej liczby przewiezionych towarów.
28.01.2018

CMA CGM przejął linię kontenerową od Maersk Line

Francuski armator CMA CGM zakończył zakup brazylijskiej linii kontenerowej Mercosul Line od duńskiego Maersk Line.
08.12.2017

Unia wyraziła zgodę na zakup Orient Overseas przez Cosco

Komisja Europejska dała zielone światło chińskiemu Cosco Shipping w sprawie zakupu armatora Orient Overseas (OOCL). To praktycznie oznacza, że do tej transakcji dojdzie.
06.12.2017

MSC zmodernizuje ponad 30 swoich kontenerowców

Drugi największy armator kontenerowy na świecie, Mediterranean Shipping Company (MSC), zatrudnił firmę MacGregor do modernizacji 31 swoich kontenerowców.
04.12.2017

Megastar wśród najbardziej ekologicznych statków na świecie

Prom Megastar wśród najbardziej ekologicznych statków świata. Podzczas tegorocznej gali International Green Shipping Awards w Rotterdamie, jednostka zyskała nominację w kategorii najbardziej „zielony” statek. W tym roku nagrody te zostały przyznane po raz drugi.
19.10.2017

Kolejna fuzja gigantów - jest zgoda na przejęcie Orient Overseas przez Cosco

Udziałowcy Cosco Shipping wyrazili zgodę na przejęcie armatora Orient Overseas (OOIL). Oferta przejęcia została złożona w lipcu, a jej cena wyniosła 6,3 mld dolarów.
18.10.2017

Korea Południowa z największą liczbą zamówień na nowe statki we wrześniu

Stocznie z Korei Południowej zdobyły większość zamówień na nowe jednostki we wrześniu. Ogółem zakłady otrzymały kontrakty na statki o łącznym tonażu 1,46 mln ton – wynika z badań agencji Clarksons Research.
12.10.2017

Czołowy chiński armator prezentuje wyniki finansowe

Chińskie Cosco odnotowało zysk 288 mln dolarów w pierwszej połowie tego roku, dzięki poprawieniu się sytuacji na rynku oraz oszczędnościach płynących z niedawnego połączenia spółki z CSCL.
30.08.2017

Alianse kontenerowe szkodzą konkurencyjności na rynku

Holenderscy spedytorzy obawiają się, że coraz większa liczba sojuszy armatorów na rynku kontenerowym może zagrozić zdrowej konkurencji. Firmy narzekają głównie na mniejszy wybór przewoźników oceanicznych.
10.08.2017

Cosco złożyło ofertę zakupu Orien Overseas wartą ponad 6,3 mld dolarów. Zdaniem ekspertów – za wysoką

Cosco Shipping złożyło ofertę zakupu armatora Orient Overseas International za cenę 6,3 mld dolarów. Uczyniłoby to z Cosco trzeciego największego przewoźnika kontenerów na świecie. Część ekspertów uważa jednak, że Chińczycy mocno przepłacają.
18.07.2017

Cosco złożyło ofertę zakupu Orien Overseas wartą ponad 6,3 mld dolarów

Cosco Shipping złożyło ofertę zakupu armatora Orient Overseas International za cenę 6,3 mld dolarów. Uczyniłoby to z Cosco trzeciego największego przewoźnika kontenerów na świecie.
07.07.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Zderzenie z kontenerowcem. Nie żyje 5 rybaków

5 osób nie żyje, uważa się, że 6 zaginęło po wypadku kontenerowca na granicy Ekwadoru i Peru. Do zdarzenia doszło w minioną sobotę.
19.12.2016

Jest porozumienie w sprawie strategicznej współpracy pomiędzy Maersk Line, MSC i HMM

Maersk Line, Mediterranean Shipping Company (MSC) i Hyundai Merchant Marine (HMM) zawarły porozumienie w sprawie zawarcia nowej strategicznej współpracy.
09.12.2016

Hyundai Merchant Marine dołączy do aliansu 2M

Koreański przewoźnik kontenerowy HMM niedługo podpisze oficjalne porozumienie o dołączeniu aliasu 2M, którego częścią są obecnie dwa giganci: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company (MSC).
04.11.2016

MSC uruchamia nowe połączenia kontenerowe

Mediterranean Shipping Company (MSC) otwiera nowe połączenia kontenerowe, łączące Afrykę Wschodnią, Bliski Wschód, Pakistan i Indie. Cheetah Service będzie uruchamiany co tydzień, od początku września.
26.08.2016

Olbrzymi kontenerowiec utknął w Kanale Sueskim

Ogromny MSC Fabiola utknął na mieliźnie w Kanale Sueskim, uniemożliwiając tranzyt innych jednostek. Po kilkudziesięciu godzinach udało się uwolnić kontenerowiec, który ruszył w kierunku południowym.
02.05.2016

Działo się! Najważniejsze wydarzenia w Porcie Gdańsk w 2015 r.

Rok 2015 w Porcie Gdańsk był rekordowy dla polskiej gospodarki morskiej. Port zanotował blisko 36 mln ton przeładowanych towarów, ponad 11-procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku 2014, ponad 100-procentowy wzrost przeładunków w ciągu zaledwie 8 lat oraz 3-krotny wzrost wydatków inwestycyjnych na łączną kwotę blisko 100 mln zł w stosunku do roku 2014.
14.01.2016

Pierwszy kontenerowiec MSC zawinął do Iranu po 6 latach

Mediterranean Shipping Company (MSC), druga na świecie co do wielkości linia żeglugowa, powróciła do Iranu ponad sześć lat po tym, kiedy zawinęła do irańskiego portu po raz ostatni.
04.01.2016

Olbrzymi kontenerowiec po raz pierwszy w Szwecji

MSC Maya, olbrzymi kontenerowiec, należący do firmy Mediterranean Shipping Company, przypłynął do Terminala APM w Goteborgu.
29.12.2015

Alianse kontenerowe szkodzą konkurencyjności

Holenderscy spedytorzy obawiają się, że coraz większa liczba sojuszy armatorów na rynku kontenerowym może zagrozić zdrowej konkurencji. Firmy narzekają głównie na mniejszy wybór przewoźników oceanicznych.
22.12.2015

Oto największy i najpoteżniejszy silnik na świecie

Zbliża się rynkowy debiut największego i najpotężniejszego silnika, jaki kiedykolwiek zbudowano. Silnik jest wyprodukowany przez MAN Diesel&Turbo.
09.11.2015

Duże alianse zagrożeniem dla konkurencyjności rynku?

Duże alianse i fuzje armatorów kontenerowych są szkodliwe dla konkurencyjności rynkowej – czytamy w dorocznym raporcie Review of Maritime Transport. Koncetracja na rynku doprowadziło do tego, że wiele krajów jest obsługiwanych przez mniejszą liczbę przewoźników.
23.10.2015

Tak brzmi motyw przewodni z „Gwiezdnych Wojen” w wykonaniu największego kontenerowca na świecie! Zobacz wideo

Melodię wykonał kontenerowiec MV MSC Zoe, największy na świecie pod względem ładowności (do 19224 TEU), podczas cumowania w hamburskim porcie. Zdarzenie miało miejsce 1 sierpnia, następnego dnia jednostka została ochrzczona. Efekt występu możemy podziwiać na amatorskim nagraniu zrobionym przez jedną z osób zgromadzonych na nabrzeżu.
21.08.2015

Maersk Line wygrywa agresywną strategią

Maersk Line, największy na świecie przewoźnik kontenerów, zamierza podjąć bardziej agresywne kroki, by obronić pozycję lidera na rynku.
14.08.2015

Zbliża się chrzest giganta należącego do MSC (WIDEO)

The Mediterranean Shipping Company (MSC), drugi największy armator kontenerowców na świecie, za kilka dni ochrzci trzecią z rzędu jednostkę klasy Oscar o nośności 19,224 TEU. To największe kontenerowce na świecie.
31.07.2015

Szef Maerska: Mniejsze firmy znikną z rynku kontenerowego

Mali i średni armatorzy kontenerowców prawdopodobnie zostaną wypchnięci z rynku przez liderów branży – twierdzi Nils Andersen, prezes A.P Moller-Maersk.
09.06.2015

MOL dołącza do aliansu 2M na trasie Azja – Południowa Ameryka

Władze Maersk Line ogłosiły 18.05 br. podpisanie porozumienia z Mediterranean Shipping Company (MSC) oraz japońskim Mitsui O.S.K Lines (MOL) w sprawie wspólnej obsługi szlaku handlowego Azja – Wschodnie Wybrzmoleże Południowej Ameryki (ECSA).
19.05.2015

Port Gdańsk drugi na Bałtyku pod względem liczby obsłużonych kontenerów

Port Gdańsk ponownie osiągnął drugą pozycję na Bałtyku pod względem liczby obsłużonych kontenerów oraz siódmą lokatę w zakresie wielkości przeładunków ogółem. Ważnym wydarzeniem z 2015 roku było zawinięcie do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk statku Majestic Maersk inicjujące zapowiadany od kilku miesięcy wspólny serwis armatora Maersk oraz MSC (Mediterranean Shipping Company).
27.04.2015

Firma ABB, światowy lider w dziedzinie energetyki i automatyki, zaprojektowała turbosprężarki zainstalowane na największych kontenerowcach

Pierwszą z jednostek, na której zainstalowano turbosprężarki ABB, jast CSCL Globe chińskiego armatora China Shipping Container Lines (CSCL) o pojemności 19 100 TEU, który ukończył swój dziewiczy rejs w lutym 2015 roku. Kolejnym jest należący do Mediterranean Shipping Company MSC Oscar o pojemności 19 224 TEU. Te dwa statki zapoczątkują serie jednostek wyposażonych w silniki z zaprojektowanymi przez ABB turbosprężarkami, które trafią na rynek w najbliższych miesiącach.
27.04.2015

Port Gdynia nadal na fali - 10 procentowy wzrost przeładunków w I kwartale

W I kwartale 2015 roku w Gdyni obsłużono 10 proc. więcej towarów (5,016 mln ton) niż w tym samym okresie w roku poprzednim (4,594 mln ton).
15.04.2015

Niebawem na morzu więcej gigantów MSC

Już niedługo, bo w kwietniu 2015 roku do największego kontenerowca świata MSC Oscar dołączy jego siostrzana jednostka MSC Oliver. W kolejnych miesiącach do rodziny olbrzymów będą wcielane kolejne statki.
16.03.2015

Siostrzany statek promu Scandinavia będzie pełnił funkcję hotelu

Popularny prom Toscana, który w przeszłości pływał m.in. w barwach Color Line, będzie w najbliższym czasie spełniał nową funkcję. Jednostka wykorzystana zostanie jako hotel dla pracowników, którzy są zatrudnieni przy budowie kompleksu gazowego.
03.03.2015

Norweskie promy najbardziej ekologicznymi jednostkami na świecie

Z raportu, w którym sklasyfikowano 3194 statki wynika, że zaledwie 50 jednostek przekroczyło granicę 50 punktów. W top 10 aż dziewięć statków to jednostki norweskie.
02.03.2015

Giganci rynku w Porcie Gdańsk

Wszystko wskazuje na to, że rok 2015 będzie nie mniej interesującym i obiecującym w Porcie Gdańsk, co rekordowy rok 2014.
27.02.2015

Alians 2M w DCT Gdańsk

DCT Gdańsk ma przyjemność poinformować, że wraz z wejściem m/v Majestic Maersk, nasz terminal oficjalnie rozpoczyna współpracę z aliansem 2M, w którego skład wchodzą dwie największe linie kontenerowe świata: Maersk Line (ML) i Mediterranean Shipping Company (MSC). Pierwsze zawinięcie statku, wiozącego na swoim pokładzie kontenery obu linii, miało miejsce 19 lutego 2015 r.
25.02.2015

W wyścigu największych kontenerowców świata nie jest łatwo utrzymać się na podium

CSCL Globe nie cieszył się długo zaszczytnym tytułem największego kontenerowca świata. Jednostka królowała niewiele ponad miesiąc, kiedy zbił go z piedestału MSC Oscar.
11.02.2015

Rozbudowa wynika z potrzeb rynku - rozmowa z Maćkiem Kwiatkowskim, Prezesem Zarządu DCT Gdańsk

Przekazanie terenu pod budowę terminalu kontenerowego T2 generalnemu wykonawcy, firmie N. V. Besix stało się faktem. Zakres prac obejmuje zaprojektowanie i budowę nowego głębokowodnego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi oraz roboty budowlane związane z pogłębianiem i odzyskiwaniem lądu.
09.02.2015

MSC Oscar ochrzczony- tytuł największego kontenerowca na świecie już jest jego

MSC Oscar, nowy statek który przebija pod względem pojemności aktualnego rekordzistę, CSCL Globe, został ochrzczony 08 stycznia w stoczni DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ) w Korei Południowej.
12.01.2015

Czy kontenerowce będą się łamać?

Bliskie wprowadzenie w tym roku do eksploatacji statków kontenerowych zabierających już ponad 19 tys. TEU (kontenerów 20. stopowych) wyprzedziło rozwój techniki bezpieczeństwa i nowych norm.
07.01.2015

MSC Containership wyprzedza CSCL Globe w wyścigu o tytuł największego kontenerowca świata

Gonitwa o tytuł największego kontenerowca na świecie znowu nabiera tempa. Mediterranean Shipping Company ogłosiło właśnie, że niebawem w ich ręce trafi MSC Oscar, kontenerowiec o pojemności 19, 224 TEU.
22.12.2014

Diego Aponte nowym dyrektorem Mediterranean Shipping Co

Diego Aponte przejmie stanowisko po swoim ojcu a zarazem założycielu firmy Gianluigi Aponte.
07.10.2014

Maersk Line - 3 miliardy dolarów rocznie na nowe jednostki

W latach 2015-2019 duński Maersk Line będzie wydawał około 3 miliardy dolarów rocznie na nowe statki, aby wzmocnić swoją pozycję jako największej firmy żeglugowej.
25.09.2014

Kwiatkowski: Konsolidacje w przewozach kontenerowych będą się nasilać

– W światowych przewozach kontenerowych obserwujemy obecnie trend do konsolidacji linii żeglugowych w alianse, pozwalające skumulować dużą masę ładunku i dostarczyć ją bliżej miejsc docelowych – powiedział w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Maciek Kwiatkowski, prezes terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
23.09.2014

Prezes Maersk Line w Polsce: zakładamy wzrost przeładunków w Gdańsku

Nasze stałe połączenie oceaniczne Azja - Europa jest potrzebne, służy nie tylko obsłudze polskiego handlu zagranicznego, ale i innych krajów nadbałtyckich, a prognozy rozwoju przewozów na tej linii są obiecujące. Bardzo dużo zależy jednak od dobrego połączenia portu z lądem, bo rozszerza to możliwości operacyjne, nasze i terminala - mówi Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce.
15.09.2014

Nowy sojusz na rynku? CMA & UASC & CSCL

Francuski armator CMA CGM planuje nowy sojusz na lini Azja-Europa, wspólnie z United Arab Shipping Company (UASC) i China Shipping Container Line (CSCL).
16.07.2014

Chiny uzasadniają brak zgody na alians P3

Po odrzuceniu przez Biuro Antymonopolowe działające przy chińskim Ministerstwie Handlu (MOFCOM) aliansu P3, czyli wspólnego serwisu dla MSC, CMA CGM i Maersk Line, bedących w posiadaniu łącznie floty 255 statków, przedstawiono także szersze uzasadnienie tej decyzji.
04.07.2014

Hamburg Sud przejął połączenie Ipanema

Niemiecki armator kontenerowców Hamburg Sud przejął od Mediterranean Shipping Company\'s (MSC) linię żeglugową łączącą porty Azji Południowej, Afryki Wschodniej i Ameryki Południowej (ECSA), zwaną Ipanema.
28.04.2014

Trudna walka o rynek CMA CGM

Francuski armator kontenerowy CMA CGM, trzeci pod względem potencjału floty na świecie, uzyskał w ub.r. 15,9 mld euro przychodów, o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej.
02.04.2014

Szanse polskich morskich terminali kontenerowych

Rozszerzenie liczby i zakresu działania sojuszy wśród globalnych armatorów nie powinno istotnie zmienić sytuacji w przewozach towarów w kontenerach na Morzu Bałtyckim. Przedstawiciele portów i armatorów oceniają, że rynek ten będzie nadal rósł, prawdopodobnie nadal w tempie wyższym, niż w Europie Zachodniej.
11.03.2014

Rok 2013 - rekordowe przeładunki w Porcie Gdyńskim

17 658,6 tys. ton- tyle wynosi dokładny bilans przeładunków w Porcie Gdynia w 2013r. To wynik o 11,7% lepszy niż wypracowany w roku ubiegłym. Rok 2013 biorąc pod uwagę wielkość przeładunków, jest najlepszym w 91-letniej historii portu Gdynia.
31.01.2014

BCT Gdynia doświadcza zmian na globalnym rynku frachtu

Dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT) w Gdyni miniony rok był nieco gorszy pod względem przeładunków, ale lepszy pod względem wyników finansowych.
20.01.2014

Kontenerowce znów będą szybciej pływać

Alians P3, skupiający trzech największych armatorów kontenerowców (Maersk Line, Mediterranean Shipping Company oraz CMA CGM) zamierza od drugiego kwartału zwiększyć prędkość kontenerowców na liniach z Azji do Europy Północnej.
09.01.2014

MSC rozszerza działalność w Porcie Antwerpia

Drugi największy na świecie armator kontenerowy, MSC (Mediterranean Shipping Company), planuje zwiększyć swoją działalność w porcie w Antwerpii. Wysłał do zarządu portu oficjalny list, zwracając się o pomoc w rozwoju terminalu Deurganck.
04.12.2013

Tworzy się największy armator na świecie. Powstaje sojusz P3.

Armatorzy Maersk Line, MSC Mediterranean Shipping Company i CMA CGM porozumieli się w sprawie ustanowienia długoterminowego sojuszu operacyjnego na trasach na linii Wschód – Zachód. Nowy armator będzie dysponował największa na świecie flotą o pojemności 2,6 mln TEU((początkowo 255 statków na 29 liniach)
19.06.2013

MSC wyprzedaje cześć udziałów w segmencie terminali kontenerowych

Mediterranean Shipping Company (MSC), drugi największy armator kontenerowy na świecie, sprzedał 35 proc. udziałów w swojej dywizji terminalowej (Terminal Investment Limited SA - TIL) na rzecz Global Infrastructure Partners.
05.04.2013

Maersk Line: w 2013 r. pierwsze kontenerowce klasy Triple-E

Rok 2012 był pełen wyzwań dla branży morskich przewozów oceanicznych. Jako jedna z pierwszych odczuła skutki światowego spowolnienia gospodarczego, co spowodowało spadek popytu na transport - mówi Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. Rozwoju Produktu w regionie Europy Środkowej w Maersk Line.
28.12.2012

Trend w morskich przewozach kontenerów - ultra statki

Od kilku lat systematycznie rośnie flota statków do przewozu ładunków w kontenerach, a wraz z nimi same przewozy. Niestety, Polska jest nieobecna w tych procesach.
20.02.2012

Nowe wyzwania polskich terminali morskich

Dokonujące się istotne zmiany na rynku transportu dalekomorskiego towarów w kontenerach wymuszają pilną potrzebę inwestycji w polskich portach, bowiem w innym przypadku grozi im marginalizacja, czyli także utrata niezależności w handlu zagranicznym – mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni.
27.12.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.