PMK
Chińskie Cosco odnotowało zysk 288 mln dolarów w pierwszej połowie tego roku, dzięki poprawieniu się sytuacji na rynku oraz oszczędnościach płynących z niedawnego połączenia spółki z CSCL.
To sporo lepiej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy koncern zanotował stratę ponad miliarda dolarów.
Statkami Cosco przetransportowano także 54 proc. mniej towarów niż rok temu. Wiąże się to, ze wzrostem indeksu CCFI (+11,7 proc.), który bada stawki frachtu kontenerowego z Chin do światowych portów.
To dobra wiadomość dla koncernu, który w zeszłym roku zanotował stratę aż 1,44 mld dolarów. Cosco, podobnie jak inni armatorzy, musieli się zmagać z niskimi cenami frachtu, w szczególności na najważniejszym szlaku z Azji do Europy.
Cosco Shipping niedawno złożyło ofertę armatora Orient Overseas International za cenę 6,3 mld dolarów. Uczyniłoby to z Cosco trzeciego największego przewoźnika kontenerów na świecie.
To będzie kolejna z serii połączeń i wchłonąć na rynku kontenerowym, w której efekcie sześciu armatorów kontroluje 63 proc. rynku. OOIL ma w tym rocie 2,7 proc. udziałów.
Akcjonariusze Orient Overseas zgodzili się sprzedać 68,7 proc. udziałów do Cosco. Dzięki temu chiński armator będzie miał we flocie ponad 400 statków o łącznej ładowności ponad 2,9 mln TEU. Dałoby to spółce trzecie miejsce na świecie, za duńskim Marskiem i szwajcarskim Mediterranean Shipping Company. Oznacza to, ze Chińczykom udałoby się w końcu przeskoczyć francuskie CMA CGM, które obecnie zajmuje trzecie miejsce.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania