PMK
Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, zdecydował się wprowadzić dodatkową dopłatę za ryzyko statku (VRS). To efekt ostatnich wydarzeń w Zatoce Omańskiej. Spółka podała, że koszty operacyjne jej usług wzrosły w rejonie Zatoki Perskiej w wyniku ataków tankowców, które miały miejsce w Cieśninie Ormuz.
Dopłata w wysokości 42 dolarów za TEU zostanie wprowadzona od 15 lipca. Będzie dotyczyła transportu z i do Bahrajnu, Iraku, Kuwejtu, Omanu, Kataru, Arabii Saudyjskiej (prowincje Dammam i Jubail) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W zależności od dalszego ryzyka firma może dodać dodatkowe kraje, a także rozważyć zwiększenie lub złagodzenie wyżej wspomnianej dopłaty.
Na początku tego tygodnia kolejna firma zajmująca się transportem kontenerów, Swiss Mediterranean Shipping Company (MSC), ogłosiła plany wprowadzenia dopłaty za ryzyko dla wszystkich ładunków przemieszczających się do i z Zatoki Perskiej.
Ataki zmusiły wielu armatorów do zadania sobie pytania, czy kontynuować handel w Zatoce Perskiej. Według BIMCO dotychczas nie nastąpił jeszcze poważny exodus z tego rynku.
Dodatkowe środki ostrożności obejmują przyspieszenie podczas żeglowania przez Cieśninę Ormuz, a także unikanie przekraczania jej nocą. Dodatkowe koszty środków bezpieczeństwa oraz wyższe składki ubezpieczeniowe, które gwałtownie wzrosły w następstwie wiadomości o atakach, oznaczają, że właściciele statków będą nie tylko narażeni na wyższe ryzyko, ale także wyższe koszty handlu w regionie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania