Już niedługo, bo w kwietniu 2015 roku do największego kontenerowca świata MSC Oscar dołączy jego siostrzana jednostka MSC Oliver. W kolejnych miesiącach do rodziny olbrzymów będą wcielane kolejne statki.
Konterowiec, którego rozmiar można porównać z 4 boiskami piłkarskimi jest w stanie przewozić o 35% więcej ładunku niż inne statki, jednocześnie zmniejszając emisję CO2 o taki sam procent.
Jak podkreśla prezes Mediterranean Shipping Company (MSC) Diego Aponte, MSC Oscar to najbardziej wydajny statek naszej planety.
Eksperci potwierdzają, że rozbudowa floty o jednostki rozmiarów MSC Oscar to rozsądna inwestycja, biorąc pod uwagę dzisiejszą sytuację branży shippingowej. Chcąc utrzymać się na rynku i sprostać wciąż rosnącej konkurencji armatorzy są bowiem zmuszeni do zamawiania coraz większych kontenerowców.
Obecnie MSC Oscar jest w trakcie swojego dziewiczego rejsu z Azji do największych portów w Europie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny