• <
bulk_cargo_port_szczecin

Maersk Line wygrywa agresywną strategią

14.08.2015 10:41 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Maersk Line wygrywa agresywną strategią - GospodarkaMorska.pl

Maersk Line, największy na świecie przewoźnik kontenerów, zamierza podjąć bardziej agresywne kroki, by obronić pozycję lidera na rynku.

W I kwartale tego roku Maersk nie angażował się w wojnę cenową, co spowodowało stratę udziałów w rynku. Zmiana polityki na bardziej agresywną w II kwartale doprowadziło przywrócenia poprzednich wyników duńskiego giganta. Nie dziwi więc fakt, że władze Maerska chcą kontynuować agresywną strategię.

- Maersk Line musi się rozwijać przynajmniej na równi z rynkiem, jeżeli chcemy obronić naszą pozycję. A to oznacza agresywną politykę – mówi prezes armatora Nils Andersen.

W poprzednich lata włodarze Maerska zadowalało utrzymanie 15 proc. części rynku, ale teraz zamierzają poszerzyć swe udziały, głównie poprzez zmniejszenie kosztów. Sytuacja temu sprzyja. Duńczycy przewożą 20 proc. wszystkich kontenerów na szlaku Azja-Północna Europa (w tym DCT Gdańsk). I choć stawki frachtowe są bardzo niskie, to Maersk traci na tym fakcie mniej niż inni armatorzy. A to dzięki temu, że udało się zmniejszyć koszty operacyjne jednostki o 13,1 proc. Wpływ na to miały niskie ceny paliw oraz słaby dolar amerykański.

- Niskie koszty operacyjne to klucz do sukcesu przy dzisiejszym rynku – ocenia Stig Frederiksen, analityk z Nordea Markets. - Maerskowi pozwoliło to na  zwrot na zainwestowanym kapitale w wysokości 10,1 proc. Ich konkurencja nawet nie zbliżyła się do tego wyniku – dodaje.

Maersk zdeklasował także konkurencję pod względem zysków, które były o 5 proc. większe niż u innych armatorów. Wyniósł on w II kwartale 507 mln dolarów. Największymi rywalami Duńczyków jest szwajcarska Mediterranean Shipping Company (MSC), francuskie CMA CGM, niemiecki Hapag-Lloyd, tajwański Evergreen oraz chińskie Cosco i CSCL.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.