• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Pierwsze aresztowania w sprawie eksplozji w chińskim Tiencin. Utrudnienia dla armatorów

14.08.2015 10:43 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwsze aresztowania w sprawie eksplozji w chińskim Tiencin. Utrudnienia dla armatorów
Pierwsze aresztowania w sprawie eksplozji w chińskim Tiencin. Utrudnienia dla armatorów - GospodarkaMorska.pl

Chińskie władze aresztowały właścicieli magazynu, w którym przechowywane były materiały wybuchowe. Jak twierdzi policja, przyczyną eksplozji w porcie Tiencin  było ich zapalenie.

Przypomnijmy, że dwie potężne eksplozje wstrząsnęły w środę chińskim portem Tiencin. W wyniku katastrofy zginęło ponad 50 osób, a ponad 520 trafiło z obrażeniami do szpitali. Teraz rozpoczęło się poszukiwanie winnych tej sytuacji.

Do aresztu trafił zarząd Tianjin Dongjiang Port Rui Hai International Logistics Co. - operatora portu. Funkcjonariuszy chińskiej policji twierdzą, że przyczyną wybuchu było zapalenie się niebezpiecznych materiałów.

Tiencin to dziesiąty największy na świecie port kontenerowy. To oczko w głowie chińskich władz, którym zależy na rozwoju regionu wokół Pekinu, położonego o 120 km od portu. - Wybych w Tencin to skutek zbyt szybkiego rozwoju Chin – powiedział Hu Xingdou, profesor ekonomii z School of Humanities and Social Sciences at Beijing Institute of Technology. - Duże znaczenie miało też kiepskie planowanie przestrzenne oraz niedbałe zarządzanie – dodał.

Tiencin to miasto portowe zamieszkanie przez 15 mln ludzi. To główny hub w północnych Chinach, obsługujący ładunki rud metali, węgla, pojazdów oraz ropy naftowej. Część armatorów ma teraz jednak problem z dostaniem się do portu. Chińskie władze zakazały wpływania do portu jednostkom przewożącym niebezpieczne ładunki. Problemy są także przeładunkiem rudy żelaza i stali.

- Wybuch będzie miał bezpośredni wpływ na operatorów portu oraz przewoźników w najbliższym czasie – powiedziała Helen Lau, analityk z  Argonaut Securities (Asia) Ltd w Hong Kongu. - Na szczęście w Chinach jest mnóstwo portów, które będą mogły przejąć ładunki z Tiencinu – dodała.

Wypadki przy pracy są powszechne w Chinach. W zeszłym roku podobny wybuch nastąpił w fabryce części samochodów w Kunshan. Tam zginęło 75 pracowników. Wcześniej wyciek ropy i jej wybuch zabił 55 osób w Qingdao.

- Winnym jest zbyt pobłażliwa polityka rządu – twierdzi Lin Boqiang z Uniwersytety Xiamen. - Gdyby w USA zdarzyła się taka katastrofa, to odpowiedzialna za nią firma zbankrutowałaby w mgnieniu oka z powodu kar i procesów. W Chinach jednak nigdy nie pociąga się nikogo do odpowiedzialności – dodała.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35760,00 $ tona 0,25% 27 lip
 Cynk 2948,00 $ tona 0,07% 27 lip
 Aluminium 2497,00 $ tona -0,08% 27 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.