PMK
Mediterranean Shipping Company poinformowała w piątek, że doświadczyła awarii sieci i nie może wykluczyć możliwości cyberataku.
Awaria rozpoczęła się w jednym z centrów danych MSC w Genewie w Szwajcarii, a firma w odpowiedzi zamknęła swoje serwery. W aktualizacji pod koniec piątku firma poinformowała, że problem dotyczy tylko siedziby głównej w Genewie.
- W związku z awarią sieci, która nastąpiła w jednym z centrów danych w Genewie, postanowiliśmy zamknąć serwery w naszej siedzibie, ponieważ bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem - powiedziało MSC na Twitterze.
- W tej chwili nie możemy całkowicie wykluczyć możliwości złośliwego oprogramowania, ale możemy potwierdzić, że sieć naszych agencji na całym świecie działa, a nasi lokalni agenci jak zwykle wspierają klientów we wszystkich usługach. Pracujemy nad pełnym odzyskaniem operacyjności w jak najkrótszym czasie- dodał.
W momencie publikacji globalna witryna MSC i myMSC.com, portal dla klientów, były niedostępne.
Wstępne dochodzenie wykazało, że problem dotyczy tylko serwerów w centrali, a klienci nadal mogą dokonywać rezerwacji przez telefon lub e-mail. Nie wyjaśniono dotąd przyczyny incydentu.
- Po kilku godzinach dochodzenia możemy teraz potwierdzić, że problem dotyczy tylko naszej siedziby głównej w Genewie - powiedziała firma w szeregu tweetów. - Serwery w centrali zostały zamknięte, a my oddelegowaliśmy zespół ekspertów, którzy ciężko pracują, aby zapewnić nam powrót do normalnych warunków operacyjnych. Wszystkie nasze działy, terminale, magazyny działają bez zakłóceń - dodała firma.
Szwajcarskie Mediterranean Shipping Company jest drugą co do wielkości linią żeglugi kontenerowej, kontrolującą 571 statków reprezentujących 16% udziału w światowej zdolności TEU. Uczestniczy również w sojuszu 2M z Maersk, największym armatorem świata.
Awaria nasuwa na myśl atak złośliwego oprogramowania NotPetya w 2017 roku, który sparaliżował globalne sieci Maerska i zakłócił jego operacje wysyłkowe na tygodnie, co kosztowało Maersk około 300 milionów dolarów.
Awaria ma dodatkowo miejsce w czasie, gdy pandemia COVID-19 już obciąża globalne łańcuchy dostaw.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody