PMK
Sztokholm Norvik Port, nowy port głębinowy do transportu towarów i kontenerów, przygotowuje się do debiutu zaplanowanego na ten rok.
Określany jako „bałtycki port towarowy przyszłości”, obiekt będzie zlokalizowany około 50 kilometrów na południe od Sztokholmu i kilka kilometrów na północ od Nynäshamn.
Ponieważ nowy port znajduje się w środku rozwijającego się regionu Sztokholm Miller Valley, oczekuje się, że przyniesie znaczne korzyści środowiskowe, ponieważ więcej towarów będzie transportowanych drogą morską.
Port Norvik Stockholm ma zostać otwarty w maju 2020 roku i zastąpi obecny terminal kontenerowy CTF w Frihamnen w Sztokholmie. Nowy terminal kontenerowy będzie obsługiwany przez Hutchison Ports. Jesienią 2020 roku zostanie również otwarta sekcja RoRo.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Sztokholm Norvik Port otrzymywał nowy przyjazny dla środowiska sprzęt, który zapewniłby wydajność operacji portowych.
Od marca w porcie możemy znaleźć największe żurawie kontenerowe na Morzu Bałtyckim. Każdy z nich ma 120 metrów wysokości na maksymalnym ustawieniu wysokości i ma udźwig nieco ponad 80 ton. Suwnice mogą obsługiwać szerokość do 22 kontenerów i mogą obsługiwać największe jednostki pływające świata bez żadnych ograniczeń wysokościowych.
Będą one sterowane zdalnie z głównego budynku portu, bez żadnego operatora na samych dźwigach, a 80% podnoszenia zostanie zautomatyzowane.
- Suwnice super-post-Panamax są największe na wschodnim wybrzeżu Szwecji i są przystosowane do obsługi największych kontenerowców działających na Morzu Bałtyckim - wyjaśnił Johan Wallén, dyrektor sprzedaży i marketingu w portach w Sztokholmie.
Dźwigi zostały zbudowane w Szanghaju w Chinach, a systemy elektryczne i sterujące zostały dostarczone przez ABB w Szwecji.
W marcu zainstalowano inteligentną boję na torze żeglugowym na obrzeżach portu. Jest to energooszczędna lampa nawigacyjna z technologią monitorowania pozycji i zdalnej regulacji intensywności światła boi. Ma średnicę 80 centymetrów i wysokość 10 metrów, z czego 3,5 metra widać nad powierzchnią wody. Jest wyposażona w światła LED i pojemność baterii wystarczającą na pięć lat pracy. 25-metrowy łańcuch kablowy i 14-tonowe mocowanie do betonu zapewniają, że boja jest bezpiecznie zakotwiczona na pochyłym dnie morza.
Boja jest częścią projektu UE Intelligent Sea, który wykorzystuje cyfryzację w celu poprawy bezpieczeństwa i wydajności na torach żeglugowych.
- Udział w tym projekcie daje nam możliwość przetestowania nowych technologii i innowacji morskich. Współpraca w ramach UE i nowe innowacje są ważnymi czynnikami sukcesu w osiąganiu lepszych dla środowiska wyników i poprawiają cyfryzację naszych operacji portowych i morskich - powiedział Jonas Andersson, koordynator ds. żeglugi w Ports of Stockholm.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |