• <

MSC potwierdziło, że stało się celem cyberataku

PMK

15.04.2020 20:30 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski MSC potwierdziło, że stało się celem cyberataku

Partnerzy portalu

MSC potwierdziło, że stało się celem cyberataku - GospodarkaMorska.pl

MSC Mediterranean Shipping Company (MSC) potwierdziło w środę, że jego awaria sieci została już rozwiązana, a strona internetowa i platforma rezerwacji klientów są ponownie uruchomione po ataku złośliwego oprogramowania. Obecnie zarówno MSC.com, jak i myMSC.com są dostępne.

Awarię sieci po raz pierwszy zgłoszono w zeszły piątek, a firma powiedziała, że nie mogła wykluczyć ataku złośliwego oprogramowania jako jej przyczyny.
 
Firma poinformowała, że awaria została odizolowana od głównej siedziby firmy w Genewie w Szwajcarii, a wszystkie działy, terminale i magazyny działały bez zakłóceń. Armator poinformował, że nadal przyjmuje rezerwacje przez telefon lub e-mail, na które awaria nie miała wpływu.

W opublikowanym w środę FAQ MSC potwierdziło, że awaria była wynikiem ataku złośliwego oprogramowania na ograniczoną liczbę systemów komputerowych.

- Po dogłębnym dochodzeniu potwierdziliśmy, że zaatakowano ograniczoną liczbę fizycznych systemów komputerowych tylko w Genewie i ustaliliśmy, że był to atak złośliwego oprogramowania oparty na specjalnie opracowanej luce w zabezpieczeniach – czytamy w FAQ.

Obecnie dostępne są wszystkie opcje rezerwacji ładunku.

- Incydent dotyczył wyłącznie siedziby MSC w Genewie i wpłynął na dostępność niektórych cyfrowych narzędzi MSC.com oraz witryny msc.com przez kilka dni podczas długiego weekendu wielkanocnego. W tym czasie biura MSC pozostały w pełni funkcjonalne i nadal obsługiwały klientów jak zwykle – czytamy w środowej aktualizacji.

Szwajcarska spółka spedycyjna z Morza Śródziemnego jest drugim co do wielkości armatorem żeglugi kontenerowej, kontrolującym 571 statków reprezentujących 16% udziału w światowej zdolności TEU. Uczestniczy również w sojuszu 2M z Maersk, wiodącej na świecie linii kontenerowej.

- Uważamy, że incydent ten został rozwiązany, pozostajemy skupieni i ostrożni w naszym podejściu do technologii informatycznych i dążymy do minimalizacji ryzyka awarii systemów - poinformowało MSC w środę. - Dziękujemy wszystkim naszym klientom za cierpliwość i wsparcie, a my ciężko pracowaliśmy, aby wszystkie systemy były dostępne ponownie, gdy tylko będzie to możliwe.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.