PMK
Mediterranean Shipping Company (MSC) współpracuje z dostawcą rozwiązań klimatycznych South Pole, aby opracować program neutralności węglowej MSC. Umowa wynika z podobnego programu wdrożonego w 2019 roku w wybranych krajach, który jest obecnie rozszerzany na cały świat.
W ramach programu MSC zaoferowało swoim klientom opcję pełnego zrekompensowania nieuniknionej emisji dwutlenku węgla spowodowanej transportem ich ładunku poprzez wspieranie projektów ochrony klimatu zarządzanych przez South Pole.
Projekty działań na rzecz klimatu opracowane przez South Pole przynoszą korzyści dostosowane do celów porozumienia paryskiego i celów zrównoważonego rozwoju ONZ.
South Pole zrealizował ponad 700 projektów w ponad 40 krajach, w tym ochronę zwierząt przed wyginięciem, hodowlę konserwatorską, wytwarzanie energii odnawialnej oraz udzielanie kredytów węglowych dla przedsiębiorstw, umożliwiając im inwestowanie w projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla.
Organizacja anuluje tę samą liczbę kredytów węglowych wygenerowanych przez te projekty, które są kontrolowane i certyfikowane przez strony trzecie zgodnie z najbardziej rygorystycznymi normami międzynarodowymi.
- Oprócz prowadzenia największego programu inwestycji flotowych w branży, MSC zapewniło klientom możliwość kompensacji emisji CO2 poprzez globalny program neutralizacji emisji dwutlenku węgla. Nawiązaliśmy współpracę z South Pole, wiodącą, certyfikowaną stroną trzecią, aby przedłużyć program neutralizacji emisji dwutlenku węgla MSC i pomóc wypełnić lukę między dzisiejszą wysyłką a przyszłością bezemisyjną, do której wszyscy dążymy - powiedział Claudio Bozzo, dyrektor operacyjny MSC.
- Klienci MSC mają możliwość wniesienia wkładu w projekty, które nie tylko ograniczają globalną emisję CO2, ale także poprawiają życie społeczności w Chinach i Zimbabwe - od rozwoju czystej energii po zwalczanie ubóstwa, podnoszenie umiejętności i zapewnianie bezpieczeństwa żywnościowego - powiedziała Natalia Gorina, dyrektor handlowy South Pole.
MSC niedawno zakończyło wprowadzanie na rynek największej klasy kontenerowców Gulsun, które wytwarzają najniższą emisję CO2 na kontener. Ponadto firma bada i testuje szereg alternatywnych technologii paliwowych i napędowych, aby wesprzeć długoterminowe cele branży transportu kontenerowego w zakresie dekarbonizacji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania