PMK
Irlandzki armator Irish Continental Group (ICG) rozwiązał umowę z niemieckim stoczniowcem Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG) na budowę nowego statku dla irlandzkiej spółki zależnej ICG.
Wypowiedzenie następuje po tym, jak stocznia znajdująca się w trudnej sytuacji finansowej złożyła wniosek o niewypłacalność w Niemczech na początku tego roku.
Sąd zatwierdził wniosek i zarządził tymczasową samorządność. Mówi się, że proces ten pozwala zarządowi spółki zachować kontrolę, podczas gdy firma dokonuje restrukturyzacji finansowej.
Komentując anulowanie umowy, ICG powiedział: „W ramach pierwotnej umowy ze stocznią ICG zapłaciła depozyt za 20% (33 mln EUR) ceny zakupu, a pozostałe 80% należne z chwilą dostawy statku . Depozyt ten był chroniony gwarancjami stron trzecich i został teraz zwrócony do ICG. ”
Statek przeznaczony na trasę Dublin-Holyhead miał pierwotnie zostać przekazany jego właścicielowi w tym roku. Jednak dostawa została później opóźniona. Jednostka miała być w stanie przewieźć 1800 pasażerów i załogi oraz 1526 samochodów lub 300 ciężarówek. Byłby to statek o największej pojemności na wyżej wymienionej trasie. ICG nie ujawniła żadnych szczegółów dotyczących potencjalnej alternatywnej stoczni.
W 2019 roku Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) przekazał 155 mln EUR na sfinansowanie dwóch ekologicznych nowych statków pasażerskich i samochodowych dla Irish Ferries. Pierwszy statek, W.B. Yats, rozpoczął służbę w styczniu ubiegłego roku.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk