Żeglugowy gigant MSC przejął włoskiego operatora holowniczego Rimorchiatori Mediterranei – trzecią co do wielkości firmę holowniczą świata.
Rimorchiatori Mediterranei jest obecna na rynkach włoskim, maltańskim, singapurskim, malezyjskim, norweskim, greckim i kolumbijskim. MSC zgodnie z umową wykupi 100 procent udziałów spółki od Rimorchiatori Riuniti i funduszu zarządzanego przez DWS Infrastructure Investment. Nie ujawniono kwoty, na jaką opiewała transakcja.
MSC podało natomiast, że przejęcie operatora holowników jest krokiem do poprawy „wydajności usług holowniczych”. Jednocześnie szwajcarski koncern żeglugowy pozostaje właścicielem MedTug – powołanej przez siebie w zeszłym roku spółki operującej holownikami portowymi. Rimorchiatori Mediterranei nie była jednak firmą odległą MSC. Właścicielami Mediterranean Shipping Company jest włoska rodzina Aponte, sama firma również powstała we Włoszech.
Rimorchiatori Mediterranei ma jednak znacznie dłuższą historię od swojego nowego właściciela. Firma powstała w 1922 roku. Na początku tego roku – w stulecie istnienia – spółka przejęła dwie konkurencyjne firmy Keppel Smit Towage i Maju Maritime, stając się trzecim co do wielkości operatorem holowników portowych na świecie z flotą około 170 statków.
Fot. Depositphotos
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza