• <

Duże alianse zagrożeniem dla konkurencyjności rynku?

23.10.2015 08:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Duże alianse zagrożeniem dla konkurencyjności rynku?
Duże alianse zagrożeniem dla konkurencyjności rynku? - GospodarkaMorska.pl

Duże alianse i fuzje armatorów kontenerowych są szkodliwe dla konkurencyjności rynkowej – czytamy w dorocznym raporcie Review of Maritime Transport. Koncetracja na rynku doprowadziło do tego, że wiele krajów jest obsługiwanych przez mniejszą liczbę przewoźników.

Obecnie Maersk Line, Mediterranean Shipping Company (MSC) i CMA CGM, trzej najwięksi armatorzy stanowią aż 35 proc. światowej floty kontenerowców. Idąc dalej – pierwsza dziesiątka armatorów stanowi już 65 proc. floty, a pierwsza dwudziestka aż 83 proc. łącznej pojemności tych statków.

Najwięksi przewoźnicy dodatkowo umacniają swoją pozycję inwestując w mega kontenerowce, jednostki znacząco większe od tych, które posiadają mali armatorzy. - Dzięki temu duże podmioty osiągają korzyść skali, co eliminuje mniejsze firmy z rynku – czytamy w raporcie UNCTAD.

W raporcie znalazły się też dane o złomowaniu statków. W 2014, według danych firmy konsultingowej Clarksons, zezłomowano 22 mln GT.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.