• <
PZT_1100x200_gif_2020

Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens
Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens - GospodarkaMorska.pl

PMK

20.10.2019 Źródło: własne

Kanadyjski operator terminalowy Global Container Terminals (GCT) stał się członkiem platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.

TradeLens rozrasta się w szybkim tempie. Ostatnio do platformy, stworzonej przez Maersk i IBM, dołączyli czołowi armatorzy kontenerowi - CMA CGM oraz Mediterranean Shipping Company (MSC). Dzięki temu na platformie będą dostępne dane na temat prawie połowy globalnego transportu kontenerowego.

Dołączając do TradeLens, GCT zamierza łączyć się z partnerami łańcucha dostaw, w tym przewoźnikami oceanicznymi, właścicielami ładunków i firmami kolejowymi.

- Ponieważ konkurencja wciąż się zaostrza, a wymagania klientów rosną, musimy rozważyć każde rozwiązanie, które zwiększy prędkość przeładunku w naszych terminalach i poprawi ich wydajność - wyjaśnił Doron Grosman, prezes i dyrektor generalny GCT.

- Cieszymy się, że GCT dołącza do TradeLens i łączy się z elastyczną platformą biznesową zaprojektowaną w celu stymulowania innowacji. Integracja danych z portami, terminalami, dostawcami logistycznymi, spedytorami i przewoźnikami jest niezbędna dla wizji TradeLens, aby realizować nowe sposoby pracy w ramach ekosystemu opartego na współpracy - powiedział Mike White, szef TradeLens.

Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.

Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.

Wśród organizacji i firm, które dołączyły do platformy warto wymienić porty w Singapurze, Hong Kongu, Rotterdam, urzędy celne w Holandii, Singapurze, Australii i Pery oraz armator Pacific International Lines (PIL).

TradeLens umożliwia jego członkom wymianę informacji i współpracę w ekosystemie łańcucha dostaw. Członkowie uzyskują kompleksowy wgląd w swoje dane i mogą cyfrowo współpracować, pomagając stworzyć przejrzysty i bezpieczny rejestr transakcji.

Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.

- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.

Elprofessional
Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27740,00 $ tona -1,32% 8 kwi
 Cynk 2827,00 $ tona 0,71% 8 kwi
 Aluminium 2267,00 $ tona 1,25% 8 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.