• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens

PMK

20.10.2019 20:14 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens
Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens - GospodarkaMorska.pl

Kanadyjski operator terminalowy Global Container Terminals (GCT) stał się członkiem platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.

TradeLens rozrasta się w szybkim tempie. Ostatnio do platformy, stworzonej przez Maersk i IBM, dołączyli czołowi armatorzy kontenerowi - CMA CGM oraz Mediterranean Shipping Company (MSC). Dzięki temu na platformie będą dostępne dane na temat prawie połowy globalnego transportu kontenerowego.

Dołączając do TradeLens, GCT zamierza łączyć się z partnerami łańcucha dostaw, w tym przewoźnikami oceanicznymi, właścicielami ładunków i firmami kolejowymi.

- Ponieważ konkurencja wciąż się zaostrza, a wymagania klientów rosną, musimy rozważyć każde rozwiązanie, które zwiększy prędkość przeładunku w naszych terminalach i poprawi ich wydajność - wyjaśnił Doron Grosman, prezes i dyrektor generalny GCT.

- Cieszymy się, że GCT dołącza do TradeLens i łączy się z elastyczną platformą biznesową zaprojektowaną w celu stymulowania innowacji. Integracja danych z portami, terminalami, dostawcami logistycznymi, spedytorami i przewoźnikami jest niezbędna dla wizji TradeLens, aby realizować nowe sposoby pracy w ramach ekosystemu opartego na współpracy - powiedział Mike White, szef TradeLens.

Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.

Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.

Wśród organizacji i firm, które dołączyły do platformy warto wymienić porty w Singapurze, Hong Kongu, Rotterdam, urzędy celne w Holandii, Singapurze, Australii i Pery oraz armator Pacific International Lines (PIL).

TradeLens umożliwia jego członkom wymianę informacji i współpracę w ekosystemie łańcucha dostaw. Członkowie uzyskują kompleksowy wgląd w swoje dane i mogą cyfrowo współpracować, pomagając stworzyć przejrzysty i bezpieczny rejestr transakcji.

Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.

- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.