PMK
Kanadyjski operator terminalowy Global Container Terminals (GCT) stał się członkiem platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.
TradeLens rozrasta się w szybkim tempie. Ostatnio do platformy, stworzonej przez Maersk i IBM, dołączyli czołowi armatorzy kontenerowi - CMA CGM oraz Mediterranean Shipping Company (MSC). Dzięki temu na platformie będą dostępne dane na temat prawie połowy globalnego transportu kontenerowego.
Dołączając do TradeLens, GCT zamierza łączyć się z partnerami łańcucha dostaw, w tym przewoźnikami oceanicznymi, właścicielami ładunków i firmami kolejowymi.
- Ponieważ konkurencja wciąż się zaostrza, a wymagania klientów rosną, musimy rozważyć każde rozwiązanie, które zwiększy prędkość przeładunku w naszych terminalach i poprawi ich wydajność - wyjaśnił Doron Grosman, prezes i dyrektor generalny GCT.
- Cieszymy się, że GCT dołącza do TradeLens i łączy się z elastyczną platformą biznesową zaprojektowaną w celu stymulowania innowacji. Integracja danych z portami, terminalami, dostawcami logistycznymi, spedytorami i przewoźnikami jest niezbędna dla wizji TradeLens, aby realizować nowe sposoby pracy w ramach ekosystemu opartego na współpracy - powiedział Mike White, szef TradeLens.
Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.
Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.
Wśród organizacji i firm, które dołączyły do platformy warto wymienić porty w Singapurze, Hong Kongu, Rotterdam, urzędy celne w Holandii, Singapurze, Australii i Pery oraz armator Pacific International Lines (PIL).
TradeLens umożliwia jego członkom wymianę informacji i współpracę w ekosystemie łańcucha dostaw. Członkowie uzyskują kompleksowy wgląd w swoje dane i mogą cyfrowo współpracować, pomagając stworzyć przejrzysty i bezpieczny rejestr transakcji.
Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.
- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.
Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?