PMK
CMA CGM oraz Mediterranean Shipping Company (MSC) dołączą do TradeLens - cyfrowej platformy typu blockchain, którą budują do spółki Maersk i IBM. Dzięki temu na platformie będą dostępne dane na temat prawie połowy globalnego transportu kontenerowego.
- Cyfryzacja to jeden z ważniejszych kierunków w naszej strategii. Wierzymy, że TradeLens, dzięki oparciu na otwartych standardach i otwartym zarządzaniu, jest kluczową platformą, która pomoże wprowadzić cyfrową transformację - powiedział Rajesh Krishnamurthy z CMA CGM.
- Cyfrowa współpraca to klucz w ewolucji transportu kontenerowego. W TradeLens leży ogromny potencjał do zachęcenia branży do digitalizacji łańcucha dostaw i współpracy wokół wspólnych standardów - powiedział Andre Simha z MSC.
Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.
Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.
Wśród organizacji i firm, które dołączyły do platformy warto wymienić porty w Singapurze, Hong Kongu, Rotterdam, urzędy celne w Holandii, Singapurze, Australii i Pery oraz armator Pacific International Lines (PIL).
TradeLens umożliwia jego członkom wymianę informacji i współpracę w ekosystemie łańcucha dostaw. Członkowie uzyskują kompleksowy wgląd w swoje dane i mogą cyfrowo współpracować, pomagając stworzyć przejrzysty i bezpieczny rejestr transakcji.
Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.
- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.
Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody