• <
PZT_980x120_gif_2020

MSC podpisało ważną umowę z katarskim operatorem portowym

Strona główna Porty, logistyka MSC podpisało ważną umowę z katarskim operatorem portowym
MSC podpisało ważną umowę z katarskim operatorem portowym - GospodarkaMorska.pl

PMK

18.11.2019 Źródło: własne

Mediterranean Shipping Company (MSC) oraz Mwani Qatar podpisały umowę w sprawie usług transportu kontenerowego. Uczyni to z katarskiego Hamad Port regionalny hub transshipmentu.

Według umowy od stycznia 2020 roku MSC będzie obsługiwać do 150 tys. TEU rocznie w tym porcie. Ta liczba ma urosnąć do miliona TEU w 2023 roku.

- Umowa między„ Mwani Qatar ” a MSC jest częścią strategicznego planu Ministerstwa Transportu i Komunikacji, aby przekształcić Katar w tętniące życiem regionalne centrum handlu- powiedział Jassim Saif Ahmed Al Sulaiti, Minister Transportu i Komunikacji i prezes Mwani Qatar.

- Umowa zwiększa również konkurencyjność Kataru i portu Hamad na regionalnej i międzynarodowej mapie transportu morskiego, ponieważ pomoże przyciągnąć więcej kontenerów przeładunkowych, a także zachęci więcej międzynarodowych linii żeglugowych do dodania portu Hamad do tras regionalnych i podpisania podobnych umów w przyszłości – dodał.

Przypomnijmy, że pierwsza faza budowy portu Hamad została zakończona w tym roku. Położony 40 km na południe od Doha port, Hamad będzie największym takim obiektem na Bliskim Wschodzie, zdolnym przyjąć wszystkie rodzaje statków, wliczając największe kontenerowce.

Budowa obiektu dotąd kosztowała aż 7,4 mld dolarów. Za to Katar otrzyma obiekt zdolny przeładować rocznie 7,5 mln kontenerów. Dodatkowo port pomoże temu krajowi ominąć sankcje, nałożone przez ZEA i inny arabskie państwa. Katar będzie bowiem mógł bezpośrednio importować dobra z Chin i Omanu, bez potrzeby udziału w transporcie Dubaju.

- Ten port zerwie łańcuchy nałożone na naszą gospodarkę przez zewnętrzne siły. Nie porzuciliśmy nadziei i naszych ambicji – powiedział Jassim bin Saif al-Sulaiti, katarski minister transportu.

Minister stwierdził także, że budowa pierwszej części portu skończyła się przed terminem i poniżej zakładanego budżetu. Obiekt rozpocznie pełną działalność w 2020 roku.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 42,24 $ baryłka  -2,38% 22:53
 Cyna 17080,00 $ tona -2,15% 10 lip
 Cynk 2145,00 $ tona 0,61% 10 lip
 Aluminium 1639,00 $ tona -1,21% 10 lip
 Pallad 2001,70 $ uncja  0,24% 22:47
 Platyna 849,40 $ uncja  0,94% 22:53
 Srebro 19,46 $ uncja  1,99% 22:53
 Złoto 1804,70 $ uncja  0,17% 22:53

Dziękujemy za wysłane grafiki.