PMK
Izraelski armator ZIM osiągnęła porozumienie z członkami sojuszu 2M: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company w sprawie nowej strategicznej współpracy na szlaku między Azją a wschodnim wybrzeżem USA.
Od początku września 2018 r firmy będą obsługiwać pięć pętli między Azją a Wschodnim Wybrzeżem USA. ZIM uruchomi jedną pętlę, a 2M będzie obsługiwać cztery pętle. Obecnie Maersk Line i MSC obsługują pięć pętli, a ZIM obsługuje dwie pętle na tej trasie.
Współpraca z 2M Alliance stanowi poważny krok do przodu dla jakości usług ZIM na Pacyfiku, dzięki poprawie zasięgu portów i czasu tranzytu, a także efektywności kosztowej.
Maersk Line również stwierdził, że współpraca przyniesie wzrost efektywności kosztowej a ponadto stworzy nowe możliwości dla klientów, którzy uzyskają dostęp do ulepszonego produktu na rynku azjatyckim.
- Z przyjemnością nawiązujemy strategiczną współpracę z ZIM. Udoskonalimy nasze portfolio usług między Azją a Wschodnim Wybrzeżem USA, jednocześnie zapewniając niezbędną efektywność operacyjną, abyśmy mogli prowadzić zrównoważony biznes w handlu również w przyszłości - powiedział Søren Toft, dyrektor ds. operacyjnych Maersk Line.
Współpraca ma się rozpocząć na początku września 2018 r. Jej początkowy okres wyniesie cztery lata, z możliwością przedłużenia do siedmiu lat łącznie. Strony spodziewają się, że jak najszybciej udostępnią więcej informacji o zmianach w sieci i harmonogramach handlu.
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk
Dennis Tetzlaff objął funkcję dyrektora operacyjnego ds. floty w Stena Line
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców