PMK
Koreański przewoźnik kontenerowy HMM niedługo podpisze oficjalne porozumienie o dołączeniu aliasu 2M, którego częścią są obecnie dwa giganci: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company (MSC).
Dzięki dzieleniu się statki między członkami sojuszu każdy z armatorów dzięki temu połączeniu rozszerzy swoją siatkę połączeń. Do podpisania umowy ma dojść jeszcze w listopadzie. Obecnie trwają ostatnie negocjacje.
Korean shipping line Hyundai Merchant Marine (HMM) will soon sign an official agreement to join a 2M vessel-sharing alliance of industry giants Maersk Line and Mediterranean Shipping.
Obie strony zyskają na dołączeniu HMM do 2M. Koreański armator wzmocni swoją ofertę i zredukuje koszty operacyjne. Z kolei MSC i Maersk skorzystają z doświadczeń HMM na rynku azjatyckim i wzmocnią swoje połączenia przez Pacyfik.
HMM znajduje się ponadto w kłopotach finansowych, a wierzyciele armatora wymogli a nim dołączenie do jednego z globalnych aliansów. Stąd zainteresowanie dołączeniem do sojuszu 2M.
Możliwe też, że doszło do sekretnego porozumienia między stronami. Eksperci z Drewry spekulują, że koreański rząd bierze udział w przekonywaniu MSC i Maerska do przyjęcia HMM do aliansu. W zamian obaj armatorzy mogliby liczyć na niższą cenę budowy statków w koreańskich stoczniach lub korzystniejsze warunki pożyczek.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek