PMK
Koreański przewoźnik kontenerowy HMM niedługo podpisze oficjalne porozumienie o dołączeniu aliasu 2M, którego częścią są obecnie dwa giganci: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company (MSC).
Dzięki dzieleniu się statki między członkami sojuszu każdy z armatorów dzięki temu połączeniu rozszerzy swoją siatkę połączeń. Do podpisania umowy ma dojść jeszcze w listopadzie. Obecnie trwają ostatnie negocjacje.
Korean shipping line Hyundai Merchant Marine (HMM) will soon sign an official agreement to join a 2M vessel-sharing alliance of industry giants Maersk Line and Mediterranean Shipping.
Obie strony zyskają na dołączeniu HMM do 2M. Koreański armator wzmocni swoją ofertę i zredukuje koszty operacyjne. Z kolei MSC i Maersk skorzystają z doświadczeń HMM na rynku azjatyckim i wzmocnią swoje połączenia przez Pacyfik.
HMM znajduje się ponadto w kłopotach finansowych, a wierzyciele armatora wymogli a nim dołączenie do jednego z globalnych aliansów. Stąd zainteresowanie dołączeniem do sojuszu 2M.
Możliwe też, że doszło do sekretnego porozumienia między stronami. Eksperci z Drewry spekulują, że koreański rząd bierze udział w przekonywaniu MSC i Maerska do przyjęcia HMM do aliansu. W zamian obaj armatorzy mogliby liczyć na niższą cenę budowy statków w koreańskich stoczniach lub korzystniejsze warunki pożyczek.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania