• <

Wynik wyszukiwania - "CSSC" - Wiadomości

Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów

Qatar Energy podpisał 29 kwietnia umowę z China State Shipbuilding Corporation (CSSC) na budowę 18 ultranowoczesnych statków LNG typu QC-Max, co ma stanowić znaczący dodatek do historycznego programu rozbudowy floty LNG. Z racji na wielkość zamówienia i cenę wynoszącą 6 miliardów dolarów to jedno z największych tego typu zamówień w branży stoczniowej.
29.04.2024

Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?

Na jaw wychodzą kolejne szczegóły związane z uderzeniem kontenerowca Dali w most Key w Baltimore, który doprowadził do tragicznego zawalenia się przeprawy. Okazuje się, że załoga i piloci w obliczu awarii statku zachowali się zgodnie z procedurami.
26.03.2024

Kolos w Porcie Gdynia: rekordowy ładunek śruty sojowej w terminalu HES

254 metry długości, 43 metry szerokości, a co najważniejsze – rekordowe 88 tys. ton śruty sojowej w ładowniach – masowiec CSSC Le Havre pobił rekord ładunku w terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia.
17.03.2024

Airbus stawia na niskoemisyjne statki transportowe. Ich obsługą zajmie się firma Louis Dreyfus Armateurs

Firma Louis Dreyfus Armateurs (LDA) została wybrana przez Airbusa do odnowienia całej floty czarterowanych statków przewożących podzespoły samolotów między zakładami produkcyjnymi w Europie i USA za pomocą trzech nowoczesnych, niskoemisyjnych statków typu roll-on/roll-off, wspieranych przez napęd wspomagany wiatrem. Airbus zlecił przedsiębiorstwu ich budowę oraz eksploatację. Mają one być dzięki innowacyjnemu napędowi zgodne z polityką dekarbonizacji żeglugi. Ich rozpoczęcie działalności ma następować od 2026 roku.
04.01.2024

Finał głośnego procesu w chińskiej branży stoczniowej. Były prezes CSIC skazany za korupcję

Sąd w Szanghaju skazał Hu Wenminga, byłego prezesa China Shipbuilding Industry Company Limited (CSIC) na 13 lat więzienia i zapłatę równowartości 700 tys. dolarów. To efekt kilkuletniego śledztwa i procesu wielkiego skandalu korupcyjnego, jakiego miał się dopuścić niegdyś czołowy przedstawiciel chińskiej branży stoczniowej.
29.12.2023

CMA CGM odbiera statki na LNG

Chińska stocznia Hudong-Zhonghau Shipbuilding dostarczyła CMA CGM kontenerowiec CMA CGM Bahia. Jednostka jest kolejną napędzaną LNG.
09.12.2023

Chiny chcą atomowego kontenerowca

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) planują wybudowanie dużego kontenerowca o napędzie atomowym.
06.12.2023

Thordon Bearings i Wärtsilä utworzyły sojusz Blue Ocean w celu opracowania statku bez łożyska stewowego

W inicjatywie mającej rewolucyjne znaczenie dla projektowania statków i ochrony oceanów przed zanieczyszczeniem, Thordon Bearings i Wärtsilä ogłosiły utworzenie Sojuszu Blue Ocean w celu opracowania i promocji rewolucyjnej koncepcji statku bez łożyska sterowego.
04.12.2023

Grimaldi na fali. W 2023 r. sprzedaż przekroczy 5 mld euro

Rynek przewozów pasażerskich, ro-ro i samochodowych okazał się bardziej odporny na koniunkturę niż morski transport kontenerów. To sprawiło, że Grupa Grimaldi może osiągnąć najlepsze w historii wyniki finansowe w tym roku – zapowiedział dyrektor zarządzający Emmanuel Grimaldi.
04.12.2023

Chińczycy pracują nad rekordowo wielkimi turbinami wiatrowymi

Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Wind Power rzucił wyzwanie innym uczestnikom wyścigu na największą turbinę ogłaszając w zeszłym tygodniu prace nad turbiną o mocy 22 MW. Ma ona zostać udostępniona w latach 2024-2025.
24.10.2023

COSCO stawia na statki napędzane LNG. Rozpoczyna się budowa pierwszego, zielonego gazowca

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego gazowca LNG dla COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum.
10.08.2023

Chińczycy budują tankowce LNG dla MOL-a

Japoński przewoźnik MOL (Mistusi O.S.K. Lines) zamówił sześć tankowców LNG, które zbudują Chińczycy. Właśnie rozpoczęło się cięcie blach pod budowę drugiej jednostki. Uwagę zwracają niskie ceny metanowców z Chin.
06.07.2023

Chińska stocznia otrzymuje największe pojedyncze zamówienie na tankowce od Dynacom

Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
05.05.2023

CMA CGM zamawia 16 kontenerowców

China State Shipbuilding Corporation potwierdziła, że gigant żeglugowy CMA CGM złożył zamówienie na 16 dużych kontenerowców.
07.04.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Wyżyny mocy turbin - Mingyang przekracza 18 MW modelem MySE 18.X-28X.

Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Smart Energy zaprezentował swoją kolejną flagową morską turbinę wiatrową - MySE 18.X-28X.
13.01.2023

Jedna trzecia z 209 statków dostarczonych przez chiński konglomerat jest zasilana dwupaliwowo

Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał, że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.
27.12.2022

Stocznia Yangzijiang Shipbuilding ma porftel zamówień o wartości 14,67 mld dolarów singapurskich. To 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni

To 5 razy więcej niż portfel uzyskany przez stoczniowców z Niemiec w ub.r. i 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni. Yangzijiang Shipbuilding Holdings poinformowało na początku października, że ma 22 nowe kontrakty. Zwiększają one portfel zamówień w tym roku do 40 statków.
10.10.2022

Chińczycy oddali do użytku statek instalacyjny Baihetan

Chińskie media informują, że statek instalacyjny Baihetan został oddany do użytku. Statek może być wykorzystywany do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy do 15 MW.
10.10.2022

Chińskie stocznie na najwyższym podium. Koreańscy stoczniowcy na drugim stopniu

Spełnia się czarny sen Niemieckiego Stowarzyszenia Stoczniowców. Stocznie Chin i Republiki Korei zdominowały rynek budowy statków i walczą jedynie o miejsce na podium. Stoczniowcy z Republiki Korei w sierpniu spadli z pierwszej pozycji, którą odzyskali po grudniu 2021 r. Nowe zamówienia sprawiły, że chińskim rywalom przypadło pierwsze miejsce pod względem portfela zamówień na nowe statki, według najnowszych danych Clarkson Research i sierpniowego raportu Vessel Value.
14.09.2022

PŻM. Kontrakt na budowę czterech jeziorowców podpisany

Polska Żegluga Morska podpisała z chińską stocznią kontrakt na budowę czterech masowców do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich – poinformował w czwartek rzecznik PŻM. Jednostki mają wejść do eksploatacji w 2025 r.
01.09.2022

Wakacyjna gra w statki. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 29-32/2022)

Na rynku tonażowym dawało się odczuć spowolnienie spowodowane okresem urlopowym. Było mniej transakcji kupna-sprzedaży jednostek używanych a także nieco mniej nowych zamówień. Taką sytuację potwierdzały środowiska shipbrokerskie – anulacja większości obostrzeń pandemicznych w większości obszarów świata uwolniły przede wszystkim energię ludzi do… odpoczynku, a nie aktywności biznesowej.
22.08.2022

Rekord za rekordem – Ever Alot już nie jest największy [WIDEO]

Ever Alot, pierwszy kontenerowiec, który przekroczył próg 24 000 TEU, został przekazany armatorowi w czerwcu tego roku. Pobity w ten sposób rekord nie utrzymał się jednak długo – właśnie zwodowana została MSC Tessa, która pomieści jeszcze więcej ładunku.
07.08.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Najpojemniejszy kontenerowiec świata przekazany armatorowi

Ever Alot to nowy rekordzista pod względem pojemności statków. Kontenerowiec został właśnie przekazany przez stocznię armatorowi.
25.06.2022

Zamieszanie w tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 21-24/2022)

Sporo aktywności w inwestycjach tonażowych obserwuje się przede wszystkim w segmencie kontenerowym. W pozostałych segmentach żeglugi takich jak: statki wielozadaniowe, ro-ro, czy też wycieczkowce panuje raczej stagnacja. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego – spadki. W Indiach – jednym z głównych centrów złomowania jednostek pływających osiągnięcie poziomu stawki 600 USD za tonę statku pustego jest już niemal niemożliwe. Jednakże spadki odnotowuje się również w innych kluczowych dla złomowań regionach – Indiach oraz Bangladeszu
23.06.2022

Boom na gazowce i kryzys w złomowaniach. Analiza rynku tonażowego (tydzień 19-22/2022)

Odblokowywanie się gospodarki chińskiej może zwiastować wzrost produkcji, w tym budowy nowych statków. Jednakże nadal widać oznaki spowolnienia produkcji i proces ewentualnego jej zwiększania może potrwać bardzo długo. Jedno jest pewne - kryzys energetyczny zapewnia olbrzymi popyt na gazowce. Ale już od dłuższego czasu wzrastają ceny większości wszystkich typów statków zarówno nowych jak i używanych. Tymczasem na rynku recyklingu okrętowego trwa kontynuacja zastoju i atmosfery coraz większego kryzysu.
06.06.2022

Największa chińska pływająca turbina wiatrowa już na wodzie [WIDEO]

Fuyao, największa chińska pływająca turbina wiatrowa, została odholowana na Morze Południowochińskie, gdzie rozpocznie pracę.
31.05.2022

Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking

Według najnowszego raportu ośrodka badawczego BloombergNEF (BNEF), w ubiegłym roku branża energetyki wiatrowej odnotowała kolejny rekord w zakresie turbin wiatrowych oddanych do użytku. Ich łączna moc zainstalowana w 2021 roku po raz drugi z rzędu osiągnęła poziom prawie 100 GW. Niekwestionowanym liderem wśród producentów pozostaje Vestas. Duży spadek odnotował amerykański General Electric.
29.03.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
20.02.2022

MSC kontynuuje darmowe transporty kontenerów dla Mercy Ships

Gigant żeglugowy MSC i organizacja charytatywna Mercy Ships, operująca statkami szpitalnymi, celebrują dekadę współpracy poprzez jej przedłużenie.
03.01.2022

Największy kontenerowiec w historii zwodowany w Chinach

Zwodowany w Chinach kontenerowiec Ever Alot może pochwalić się pojemnością znamionową wynoszącą dokładnie 24 004 TEU – największą w historii.
03.01.2022

Pierwszy wycieczkowiec chińskiej produkcji już na wodzie

Prawie dziesięć lat zajęły Chińczykom prace nad urzeczywistnieniem planu zbudowania we własnych stoczniach własnego luksusowego wycieczkowca.
23.12.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Po owocach ich poznacie. Chiński przemysł stoczniowy w czasach pandemii

Trudny dla wielu sektorów czas pandemii koronawirusa pokazał potencjał chińskiego przemysłu stoczniowego, znajdując odzwierciedlenie w wolumenie zamówień na budowę statków. To właśnie chiński przemysł stoczniowy walczy z Koreą Południową o miano globalnego lidera.
23.09.2021

150 gigantów sektora morskiego wzywa do zintensyfikowanej dekarbonizacji

Ponad 150 koncernów i firm, pośród których są giganci żeglugowi i porty, zaapelowało o pełną dekarbonizację żeglugi do 2050 roku.
22.09.2021

Apetyt na kontenerowce i nie tylko. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 34-37/2021)

Pomimo okresu wakacyjnego, rynek zarówno nowych budów, jak i obrotu tonażem z drugiej ręki w ostatnich tygodniach miał się coraz lepiej. Roczne trendy dynamiki dla nowych zamówień to dla miesiąca września około +122%, natomiast dla tzw. „secondhandów” – +75%. Gorzej, jeśli chodzi o liczby statków w złomowaniu. Tutaj trend liczony rok do roku wynosi nadal sporo, bo około -50%.
21.09.2021

Evergreen zamawia 24 kontenerowce

Tajwańska firma transportująca kontenery Evergreen Marine Corporation zdecydowała się na zamówienie 24 kontenerowców w Chinach.
14.09.2021

Dobre wieści dla rynku okrętowego. Analiza rynku tonażowego (tydzień 27-31/2021)

Dobre informacje spływały z rynków tonażowych, tj. zarówno ze stoczni produkcyjnych jak i rynków wtórnych. Wartości jednostek zarówno nowych jak i używanych przez kolejne tygodnie dynamicznie wzrastały. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego od wielu miesięcy obserwuje się dalszy zastój, ale również wzrost oferowanych cen.
13.08.2021

Coraz lepszy czas dla tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 25-28/2021)

Aktywność w zakresie nowych budów, transakcji kupna – sprzedaży statków używanych cały czas wzrasta. Świadczą o tym dane nie tyle ostatnich tygodni, co dotychczasowej części bieżącego roku. Na rynku recyklingu okrętowego również brakuje statków, które z kolei można by było wysłać na złom. Stąd też ceny oferowane przez zakłady złomowe, czy też tzw. cash buyer’ów osiągają wysokie wartości, zbliżając się do poziomów USD 600 za tonę statku pustego.
22.07.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

Ósmy gigant napędzany LNG dołączył do floty CMA CGM

CMA CGM Trocadero, ósmy z serii dziewięciu kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU budowanych w Chinach, został dostarczony do francuskiej firmy CMA CGM.
30.05.2021

CMA CGM zamówił 22 nowe statki w czołowej chińskiej stoczni

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, w piątek ujawnił złożenie zamówienia w chińskim kompleksie stoczniowym CSSC Group. Statki mają zostać dostarczone pomiędzy 2023 a 2024 rokiem. Nie ujawniono dotąd kwoty kontraktu.
05.05.2021

Stocznia CSSC dostarczyła CMA CGM szóstego giganta zasilanego LNG

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) dostarczyła CMA CGM Montmartre – szósty zasilany LNG kontenerowiec o ładowności 23 tys. TEU – armatorowi CMA CGM.
24.03.2021

Portowe kongestie i rolowanie kontenerów. Nowy rozdział na rynku promowym i ro-ro. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 2-3/2021)

Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.
24.01.2021

ISR: Kolejna ofiara załamania europejskiej specjalizacji stoczniowej?

Sektor rejsów wycieczkowych jest mocno dotknięty pandemią, a wraz z nim poważne problemy przeżywają europejskie firmy zajmujące się budową dla niego luksusowych jednostek. Nie omijają one Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Kryzys przeżywa stocznia Rheinhold & Mahla posiadająca swe oddziały m.in. w Rostocku i Wismarze.
14.10.2020

Drugi gigant napędzany LNG bliski ukończenia w stoczni Hudong-Zhonghua

Drugi gigantyczny kontenerowiec napędzany LNG, budowany dla francuskiego CMA CGM, przechodzi obecnie próby morskie – poinformowała chińska stocznia Hudong-Zhonghua.
11.08.2020

Przemysł stoczniowy w poważnym kryzysie. Ogromny spadek zamówień w 1 połowie 2020 roku

W pierwszej połowie tego roku nastąpił dramatyczny spadek działalności stoczniowej, ponieważ pandemia COVID-19 ograniczyła gotowość właścicieli do zamawiania nowych statków w związku z niepewnością rynku i ograniczonym dostępem do kapitału.
14.07.2020

Chińska prowincja Guangdong planuje duży projekt konwersji statków na spalanie paliwa LNG

Chińska prowincja Guangdong zwiększa wykorzystanie LNG jako paliwa i planuje przekształcić dużą liczbę statków śródlądowych na spalanie skroplonego gazu ziemnego w ramach nowego projektu podpisanego w piątek.
01.06.2020

W Chinach zainaugurowano największy na świecie wolnoobrotowy silnik dual-fuel (wideo)

China State Shipbuilding Corporation poinformowało, największy na świecie dwupaliwowy, wolnoobrotowy silnik WinGD X92DF został oficjalnie uruchomiony w Chinach.
27.05.2020

Chiny zaczynają budować swój pierwszy autonomiczny feeder

Stocznia Qingdao rozpoczęła budowę pierwszego autonomicznego kontenerowca w Chinach, nazwanego Zhi Fei.
20.05.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych za tydzień 27 kwietnia-1 maja

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na już zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień.
13.05.2020

CSSC zdobyła kontrakt na budowę 12 tankowców LR2 o napędzie dual-fuel

Chiński gigant przemysłu stoczniowego China State Shipbuilding Corporation (CSSC) wygrał kontrakt na budowę dwunastu tankowców dwupaliwowych.
29.04.2020

Qatar Petroleum podpisał duży kontrakt na budowę gazowców LNG w Chinach

Katarski Qatar Petroleum poinformował w środę, że zawarł umowę o zarezerwowaniu zdolności budowy statków LNG w Chinach w ramach trwających projektów rozbudowy North Field.
22.04.2020

Chińskie stocznie wracają do pracy

Już w połowie lutego, główne państwowe stocznie chińskie zaczęły wracać do pracy. Niedługo później (w ostatnich dniach lutego), produkcję wznowiła zdecydowana większość tamtejszych stoczni, w tym zakłady prywatne. Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w Chinach widoczne są już wyraźne sygnały ożywienia gospodarczego.
27.03.2020

K Line zamawia i czarteruje kolejne gazowce LNG

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zamówiła dwa nowe gazowce LNG w Chinach i podpisała długoterminową umowę czarterową z Petronas LNG.
10.02.2020

Niemiecki armator z 11 nowymi statkami we flocie

Niemiecka spółka żeglugowa United Heavy Lift (UHL) przejęła flotę dziewięciu ciężarowców F900 i zakupiła dwie dodatkowe jednostki o nośności 12 tys. dwt.
26.01.2020

Największa stocznia świata ze strumieniem zamówień

Największy koncern stoczniowy świata, China Shipbuilding Corp, zanotował fantastyczny tydzień pod względem nowych kontraktów, które powiększyły wartość ich portfela zamówień do 4,2 mld dolarów.
08.12.2019

SEA Europe: Europejski przemysł stoczniowy zagrożony rosnącą konkurencją ze strony azjatyckich zakładów

Stowarzyszenie SEA Europe wezwało Komisję Europejską do jak najszybszego spotkania z przedstawicielami branży stoczniowej, aby określić skuteczną strategię na rosnące zagrożenie ze strony azjatyckich konkurentów.
03.12.2019

Evergreen z zamówieniem na cztery kontenerowce-giganty

Tajwański przewoźnik Evergreen podpisał umowy ze stocznią Jiangnan i Hudong Zhonghua Shipbuilding na budowę czterech kontenerów o pojemności 23 000 TEU.
29.11.2019

Chiny stworzyły największą na świecie grupę stoczniową

We wtorek Chiny formalnie utworzyły China Shipbuilding Group, spółkę określaną jako największego na świecie producenta statków. Powstanie grupy nastąpiło po tym, jak Pekin w zeszłym miesiącu zatwierdził połączenie dwóch największych stoczni w kraju, China State Shipbuilding Corp i China Shipbuilding Industry Co.
26.11.2019

Chiny oficjalnie wkraczają na rynek budowy dużych wycieczkowców

18 października, w stoczni Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding w Szanghaju odbyła się uroczystość cięcia blach na pierwszy duży wycieczkowiec, który zostanie zbudowany w Chinach. Tym samym, Państwo Środka oficjalnie wkracza na nowy dla siebie rynek przemysłu okrętowego i stworzy olbrzymią konkurencję europejskim stoczniom.
30.10.2019

Fuzja dwóch największych chińskich gigantów stoczniowych

China State Shipbuilding Corp i China Shipbuilding Industry Corp łączą się w celu utworzenia nowego wielkiego konglomeratu. Zdaniem ekspertów, znacznie przyspieszy to przemysł stoczniowy w kraju i zmieni sytuację geopolityczną w regionie. Łączne aktywa po fuzji przedsiębiorstw wyniosą 800 miliardów juanów (113 miliardów dolarów), z łączna sprzedażą 81 miliardów rocznie, co stanowi 21% globalnego udziału.
29.10.2019

Carnival odebrał trzeci wycieczkowiec klasy Vista od stoczni Fincantieri

Włoska stocznia Fincantieri dostarczyła wycieczkowiec Carnival Panorama armatorowi Carnival Cruise Line. To ostatni z serii trzech jednostek klasy Vista zbudowanych w zakładzie w Wenecji.
29.10.2019

Chińskie giganty stoczniowe otrzymały zgodę na fuzję

Chiny otrzymały zgodę na fuzję dwóch państwowych gigantów stoczniowych – podała 25 października Państwowa Komisja Nadzoru i Administracji Aktywów Rady Państwa (SASAC).
27.10.2019

WinGD skonstruowało największy na świecie silnik dual-fuel dla Containerships

Winterthur Gas & Diesel (WinGD) zamieściła w sieci nagranie z konstrukcji silnika 12X92DF skonstruowanego w zakładzie CSSC-MES Diesel w Szanghaju.
22.09.2019

Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły

Cosco Shipping Ports podpisało umowę z Tianjin Port Holdings (TPH) i China Merchants International Terminals (CM Terminals) w sprawie fuzji swoich spółek zależnych.
03.07.2019

Największe chińskie stocznie planują fuzję

Konsolidacja rynku stoczniowego trwa. Tym razem na fuzję zdecydowały dwa największe zakłady z Chin. 1 lipca obie strony potwierdziły tę wiadomość. Fuzja China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) będzie jeszcze musiała być zatwierdzona przez odpowiednie organy i nadal istnieje wiele szczegółów, które należy wyjaśnić, zanim wniosek będzie mógł zostać sfinalizowany.
02.07.2019

CMA CGM zamówiło 10 megakontenerowców w chińskiej stoczni

CMA CGM podpisała umowę na 10 nowych megakontenerowców ze stocznią China State Shipbuilding Corporation. Dostawa jednostek o długości 366 metrów i ładowności 15 tys. TEU ma odbyć się w 2021 roku.
26.03.2019

ABB dostarczy napęd i silnik na pierwszy chiński wycieczkowiec

Chińska stocznia Waigaoqiao Shipbuilding Co wybrała ABB jako dostawcę napędu i silnika dla pierwszego wycieczkowca wybudowanego w Państwie Środka. Zawarte w tym będą dwa systemy napędowe typu Azipod.
26.03.2019

Chińskie stocznie z zastrzykiem kapitału

Podspółki China State Shipbuilding Corporation: CSSC Holdings i CSSC Offshore & Marine zamierzają pozyskać 1,6 mld dolarów zastrzyku kapitału dla swoich czterech stoczni.
12.11.2018

Czołowe stocznie z Włoch i Chin zawiązały ścisłą współpracę

Włoskie Fincantieri i chińskie China State Shipbuilding Corporation (CSSC) podpisały list intencyjny w sprawie przedłużenia swojej współpracy we wszystkich segmentach stoczniowych.
09.09.2018

Chińskie banki wypierają europejskie z rynku żeglugi

Chińskie banki coraz częściej są zapleczem kapitałowym dla światowej żeglugi. To wynik powolnego wycofywania się europejskich pożyczających z rynku żeglugi z powodu kryzysu.
04.09.2018

Wan Hai z zamówieniem ponad 10 kontenerowców feederowych

Tajwański armator kontenerowy Wan Hai Lines złożył zamówienie na 12 nowych kontenerowców feederowych o ładowności 1,9 tys. TEU.
27.08.2018

Chiny pompują pieniądze w swoje stocznie

Podspółki China State Shipbuilding Corporation: CSSC Holdings i CSSC Offshore & Marine zamierzają pozyskać 1,6 mld dolarów zastrzyku kapitału dla swoich czterech stoczni.
16.05.2018

Chińska stocznia buduje pierwszy inteligentny statek komercyjny

Stocznia China State Shipbuilding Corporation (CSSC) w zeszłym roku zakończyła próby morskie pierwszego inteligentnego masowca Great Smart o ładowności 38,8 tys. ton. Jednostka już niedługo pojawi się na wodzie.
14.05.2018

Fuzja chińskich olbrzymów stoczniowych?

Jak informuje portal Bloomberg, chiński rząd planuje połączenie dwoch największych koncernów stoczniowych - China State Shipbuilding Corp (CSSC) i China Shipbuilding Industry Co (CSIS). Według branżowych ekspertów, ten ruch ma na celu zahamować wzrost południowokoreańskich konkurentów.
31.03.2018

Chińskie stocznie otrzymają zastrzyk gotówki

Podspółki China State Shipbuilding Corporation: CSSC Holdings i CSSC Offshore & Marine zamierzają pozyskać 1,6 mld dolarów zastrzyku kapitału dla swoich czterech stoczni.
25.03.2018

Europejskie banki coraz rzadziej źródłem kapitału dla żeglugi

Chińskie banki coraz częściej są zapleczem kapitałowym dla światowej żeglugi. To wynik powolnego wycofywania się europejskich pożyczających z rynku żeglugi z powodu kryzysu.
14.03.2018

Pierwszy inteligentny statek komercyjny już niedługo na wodzie

Stocznia China State Shipbuilding Corporation (CSSC) w zeszłym roku zakończyła próby morskie pierwszego inteligentnego masowca Great Smart o ładowności 38,8 tys. ton. Jednostka już niedługo pojawi się na wodzie.
07.02.2018

Chiny dadzą zastrzyk kapitału swoim stoczniom

Podspółki China State Shipbuilding Corporation: CSSC Holdings i CSSC Offshore & Marine zamierzają pozyskać 1,6 mld dolarów zastrzyku kapitału dla swoich czterech stoczni.
25.01.2018

Armatorzy częściej pożyczają pieniądze z chińskich banków

Chińskie banki coraz częściej są zapleczem kapitałowym dla światowej żeglugi. To wynik powolnego wycofywania się europejskich pożyczających z rynku żeglugi z powodu kryzysu.
26.12.2017

W Chinach zwodowano pierwszy na świecie statek do przewozu węgla z pełnym napędem elektrycznym

Według chińskiego China Daily w zeszłym tygodniu w Chinach zwodowany w pełni elektryczny masowiec.
04.12.2017

Próby morskie pierwszego inteligentnego statku komercyjnego

Stocznia China State Shipbuilding Corporation (CSSC) pod koniec października wysłała na próby morskie pierwszego inteligentnego masowca Great Smart o ładowności 38,8 tys. ton.
06.11.2017

Chińskie banki nowym źródłem kapitału dla żeglugi

Chińskie banki coraz częściej są zapleczem kapitałowym dla światowej żeglugi. To wynik powolnego wycofywania się europejskich pożyczających z rynku żeglugi z powodu kryzysu.
21.09.2017

Wärtsilä zacieśnia współpracę z chińskim CSSC

Wärtsilä i China State Shipbuilding Corporation (CSSC) podpisały list intencyjny w celu utworzenia nowej spółki joint venture. Spółka będzie koncentrować się na chińskim rynku rozwiązań elektrycznych i automatyki (E & A) dla zastosowań morskich.
17.03.2016

Blisko budowy pierwszego inteligentnego statku

Projekt pierwszego inteligentnego statku został zaprezentowany na specjalnej konferencji, która odbyła się 1 grudnia w Szanghaju. Jednostka i-Dolphin będzie zarządzana przez inteligentny system odpowiedzialny za optymalizację wszystkich urządzeń i procesów, a zarazem dbający o bezpieczeństwo.
03.12.2015

Gigant dołączył do floty CMA CGM

Armator CMA CGM odebrał w poniedziałek kolejny megakontenerowiec o nazwie Vasco de Gama. Nowa jednostka o długości 399 metrów i nośności 18 tys. TEU stanie się największym statkiem we flocie francuskiego przewoźnika.
28.07.2015

Wärtsilä nadal się wyprzedaje

China State Shipbuilding Corps (CSSC) uzyskała wymagane aprobaty urzędów antymonopolowych do przejęcia większościowego pakietu akcji fińskiego producenta silników okrętowych – Wärtsilä.
03.02.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.