PMK
Podspółki China State Shipbuilding Corporation: CSSC Holdings i CSSC Offshore & Marine zamierzają pozyskać 1,6 mld dolarów zastrzyku kapitału dla swoich czterech stoczni.
Stocznie w Chinach cierpią z powodu długotrwałego kryzysu w przemyśle okrętowym, a obie firmy stwierdziły, że planowane podwyższenie kapitału jest częścią szerszej "polityki reform strukturalnych” rządu.
CSSC Holdings zamierza przekonać kilku inwestorów, w tym: China Life, CPIC Property, PICC do zainwestowania 800 mln dolarów w stocznie Shanghai Waigaoqiao i Chengxi Shipyard.
Z kolei CSSC Offshore & Marine chce pozyskać podobną gotówkę dla stoczni Guangzhou Shipyard International i Huangpu Wenchong.
Światowy przemysł styczniowy przechodzi potężny kryzys z powodu braku zamówień. Wiele zakładów w Chinach, specjalizujących się w budowie prostych jednostek (np. masowców) musiała ogłosić upadłość. W zeszłym roku do stoczni w Chinach wpłynęło 14 proc. mniej zamówień niż w 2016 roku.
Chiński rząd zamierza zachęcać swoje stocznie do inwestycji w badania oraz skupienie się na budowaniu zaawansowanych jednostek (np. offshore), tak by przejąć 35-40 proc. tego rynku w 2020 roku.
PowerX prezentuje innowacyjny projekt statku dostarczającego i magazynującego energię elektryczną
MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi
Stocznia z „wielkiej trójki” z nowym właścicielem i nazwą
Program "Miecznik" źródłem zatrudnienia w branży stoczniowej. Oferta Stoczni Wojennej w Urzędzie Pracy
Zatopiony na Bałtyku dźwig podjęty z dna
Ogłoszono laureatów nagród Krajowej Izby Gospodarki Morskiej