Chińskie media informują, że statek instalacyjny Baihetan został oddany do użytku. Statek może być wykorzystywany do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy do 15 MW.
Jednostka przypłynęła 28 września 2022 roku do Nansha, dzielnicy Kantonu, w prowincji Guangdong. Jest to pierwszy statek produkcji chińskiej o zdolności udźwigu elementów o wadze do 2000 ton.
Statek został zbudowany w stoczni CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding na zlecenie chińskie firmy energetycznej China Three Gorges.
Jednostka ma długość 126 metrów i szerokość 50 metrów. Wyporność sięga poziomu 37 tys. ton. Jednostka ma jeden z najsilniejszych dźwigów na rynku offshore wind. Posiada wiele zintegrowanych technologii umożliwiających sprawny transport i instalację komponentów – mowa oczywiście o systemie kompensacji ruchu (DP2), niwelującym skutki bocznego ruchu statku. Baihetan wykorzystuje pełny napęd elektryczny.
Baihetan jest również wyposażony w cztery trójkątne nogi kratownicowe o długości do 120 metrów, czyli system podnośnikowy. Statek może pracować na wodach o głębokości do 70 metrów.
Jednostka ma wspomóc przede
wszystkim rozwój chińskiego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
Baihetan będzie głównie eksploatowany w prowincjach Guangdong i Fujian.
Co nowsze raporty dotyczące tego sektora wskazują, że Państwo Środka
jest obecnie liderem w instalacji morskich turbin wiatrowych.
Kilka miesięcy temu informowaliśmy na łamach GospodarkaMorska.pl, że statek został zwodowany w kwietniu 2022 roku. Budowa jednostki rozpoczęła się w lipcu 2021 roku. Według harmonogramu jednostka miała zostać oddana do użytku do końca 2022 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów