Chiński koncern energetyczny China Three Gorges Corporation poinformował, że Baihetan, pierwszy chiński statek do instalacji morskich farm wiatrowych o nośności 2000 ton, został zwodowany w kwietniu w Guangzhou, w południowochińskiej prowincji Guangdong.
Jest to statek instalacyjny czwartej generacji przeznaczony dla sektora offshore wind. Jego długość wynosi 126 metrów, szerokość – 50 metrów. Wyporność przy pełnym obciążeniu sięga 37 tys. ton. Jednostka będzie mogła pracować na głębokości 70 m. Powierzchnia pokładu sięga 4,2 tys. m2, natomiast waga ładunku może wynieść 6500 ton.
Jak czytamy, statek może być wykorzystany do instalacji turbin wiatrowych o mocy od 8-15 MW.
Budowa jednostki rozpoczęła się w lipcu 2021 roku. Według harmonogramu zostanie oddana do użytku do końca 2022 roku. Teraz w stoczni zostaną zamontowane elementy niezbędne do instalacji turbin wiatrowych oraz pozostała aparatura.
Według danych z 2021 roku, z 24 statków do instalacji morskich farm wiatrowych budowanych lub planowanych na całym świecie, 15 jest budowanych w Chinach, w tym dziewięć do użytku krajowego i sześć na zamówienie zagranicznych właścicieli (dane statystyczne chińskich stowarzyszeń). Portal Upstream Online informuje, że ukończenie budowy statku do instalacji morskiej farmy wiatrowej zajmuje chińskim stoczniom zwykle 18 miesięcy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza