Voltaire, nowy jack-up Jan De Nul, który z końcem stycznia został zwodowany w stoczni COSCO Shipping w chińskim Nantong, został już wyposażony w największy w historii żuraw typu LEC (Leg Encircling Crane).
Voltaire, w którego projektowaniu uczestniczyło gdańskie biuro projektowe StoGda, został stworzony do transportu, podnoszenia i montażu największych morskich morskich wiatraków, z turbinami o wysokości ponad 270 metrów i łopatami o długości 120 metrów. W tym celu potrzebował odpowiedniego dźwigu. Zainstalowany na jego pokładzie główny żuraw ma nośność ponad 3 tys. ton i wysięgnik o długości 140 metrów. Jego wysięg wynosi 325 metrów, czyli – jak zauważa Jan De Nul – o metr więcej, niż wynosi wysokość wieży Eiffla.
Obecnie Voltaire wyposażany jest w nogi, które umożliwią statkowi unoszenie się nad powierzchnią wody. Pierwszy etap tej operacji został wykonany jeszcze przed wodowaniem. Ich finalna długość ma wynosić 131,5 metra.
Voltaire jest też wyposażony w podwójny system filtrów spalin, który ma usuwać do 99 proc. nanocząsteczek z emisji.
Po przekazaniu statku do zamawiającego, Voltaire rozpocznie pracę na obszarze największej na świecie morskiej farmy wiatrowej Dogger Bank 130 km od północno-wschodnich wybrzeży Anglii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym