• <

Wynik wyszukiwania - "jan de nul" - Wiadomości

Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW

Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
27.03.2024

Rynek jack-up’ów, łańcuchy dostaw, dostępność finansów i kadr dla morskich farm wiatrowych zweryfikuje rok 2024 i następne

Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
02.02.2024

Jan De Nul i ABC Engines podpisują umowę dotyczącą napędu na metanol dla kablowca Fleeming Jenkin

Grupa Jan De Nul i ABC Engines ogłosiły 26 stycznia współpracę w zakresie hybrydowych silników okrętowych. Obie firmy podpisały zamówienie na cztery silniki o mocy 7200 kW i jeden silnik o mocy 1800 kW, który może być zasilany biodieslem, HVO i metanolem. Te innowacyjne silniki zapewnią napęd najnowszego statku do układania kabli Grupy Jan De Nul, Fleeming Jenkin.
27.01.2024

Jan De Nul zabezpiecza kontrakt na podmorskie kable dla największej na świecie morskiej farmy wiatrowej

Jan De Nul i Ørsted podpisały umowę eksportową na kabel eksportowy dla morskiej farmy wiatrowej Hornsea 3 w Wielkiej Brytanii. Grupa Jan De Nul będzie odpowiedzialna za przygotowanie dna morskiego, transport, instalację i zabezpieczenie 350 km kabli eksportowych prądu stałego, łączących farmę wiatrową z brytyjską siecią elektroenergetyczną.
26.01.2024

Rok 2024 przyniesie ważne decyzje dla morskich farm wiatrowych Bałtyk

Pozwolenie na budowę dla morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III oraz przygotowanie projektu farmy Bałtyk I do aukcji to najważniejsze kamienie milowe, których w 2024 roku spodziewają się Equinor i Polenergia. Ostatnie 12 miesięcy znacznie przybliżyły realizację projektów Bałtyk. Trzy farmy wiatrowe o łącznej mocy 3 GW zasilą odnawialną energią ponad 4 miliony gospodarstw domowych.
08.01.2024

Les Alizés rozpoczyna instalację fundamentów największej elektrowni morskiej w Niemczech

Ørsted i Jan De Nul Group ogłosiły instalację pierwszego fundamentu morskiej elektrowni wiatrowej Borkum Riffgrund 3 (913 MW) u wybrzeży Niemiec. Farma będzie największą tego typu inwestycją na niemieckich wodach.
14.12.2023

Equinor i Polenergia zakontraktowały kable dla morskich farm wiatrowych Bałtyk II i III

Equinor i Polenergia podpisały umowy na zaprojektowanie, produkcję, dostawę i instalację kabli wewnętrznych oraz kabli eksportowych dla budowanych wspólnie morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III o łącznej mocy 1,44 GW. To kolejne komponenty niezbędne do realizacji kluczowych inwestycji dla polskiej transformacji energetycznej.
25.10.2023

Jan de Nul zamawia ogromny statek do układania podmorskich kabli, kluczowy dla inwestycji energetycznej

Jan De Nul zamawia kablowiec w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Dzięki niezrównanej nośności do przewozu kabli wynoszącej 28 000 ton statek będzie obsługiwał energetykę odnawialną i przemysł kabli podmorskich w zakresie instalowania ich na dłuższych dystansach i głębszych wodach. Statek ma zostać dostarczony w 2026 roku.
03.10.2023

Ørsted rozpoczyna budowę 2 nowych farm wiatrowych na Morzu Północnym

Aktualnie Ørsted realizuje projekt budowy 2 nowych farm wiatrowych na Morzu Północnym. Przygotowane już fundamenty dla Gode Wind 3 oraz Riffgrund 3 wyznaczają pierwszy etap tego przedsięwzięcia. Docelowo obie farmy będą dostarczać łączną moc 1,1 gigawata mocy już od 2025 r.
15.08.2023

Kto jest kim w polskim offshore? Baltic Diving Solutions

Kiedy dziennikarze „The Washington Post”, jednego z wiodących amerykańskich źródeł informacji, prowadzili śledztwo w sprawie wybuchów na gazociągu Nord Stream, zwrócili się o ekspercką opinię do Krzysztofa Stopierzyńskiego – prezesa Baltic Diving Solutions. To świadectwo głębokiego uznania dla polskiej firmy, której renoma wykracza daleko poza granice kraju.
07.08.2023

Największy jack-up przystąpił do pracy

Należący do firmy Jan De Nul jack-up Voltaire, największy samopodnośny statek instalacyjny na świecie, rozpoczął właśnie realizację swojego pierwszego zadania – jest w drodze na obszar budowy farmy wiatrowej Dogger Bank u wybrzeży Wielkiej Brytanii.
02.08.2023

RWE i Jan De Nul nawiązują współpracę w celu budowy statków następnej generacji

RWE podpisało umowę z Jan De Nul Group w celu zabezpieczenia długoterminowego użytkowania dwóch statków instalacyjnych nowej generacji do przyszłej budowy fundamentów i turbin wiatrowych na morzu. Czartery są wspierane przez umowę serwisową, w ramach której Jan De Nul Group zapewni zarówno wewnętrzne, jak i rynkowe rozwiązania i usługi. Dzięki temu wesprze, a także przeprowadzi kampanie instalacyjne dla morskich projektów wiatrowych RWE.
12.06.2023

Jack-Up Voltaire zmobilizowany dla morskiej farmy wiatrowej Dogger Bank w porcie Esbjerg

Nowy statek Jana De Nul, Voltaire, służący do instalacji wiatrowych na morzu, zawinął do Port Esbjerg po przybyciu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i przed wyruszeniem do Wielkiej Brytanii w celu wykonania pierwszego zadania. Voltaire jest jak dotąd największym statkiem instalacyjnym, który dotarł do duńskiego portu, gdzie zostanie zmobilizowany do prac na farmie wiatrowej Dogger Bank.
12.05.2023

DNV szuka rozwiązania problemu trzęsień ziemi na MFW

DNV rozpoczęło realizację wspólnego projektu branżowego (joint industry project - JIP) w celu zwiększenia bezpieczeństwa w procesie projektowania morskich farm wiatrowych w rejonach narażonych na trzęsienia ziemi.
01.05.2023

Inwestycje w jednostki pływające dla morskiej energetyki wiatrowej. Innowacje

Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora.
19.04.2023

Tajwan kończy instalację morskiej farmy wiatrowej Formosa 2

Spółka projektowa Formosa 2 poinformowała, że kończy instalację turbin na terenie morskiej farmy wiatrowej na Tajwanie. 80%. z nich przesyła już energię do sieci.
13.03.2023

Branża offshore wind będzie monitorować ślad węglowy. Potrzebne są ramy raportowania

Sektor OZE tak jak inne branże też generuje ślad węglowy, ale w obszarach związanych z produkcją komponentów i obsługą np. statków instalacyjnych. Sprawie ma przyjrzeć się branża w ramach projektu, która ma na celu opracowanie ram monitorowania i raportowania emisji gazów cieplarnianych w sektorze offshore wind.
12.03.2023

Dźwigowiec Les Alizés wszedł do Gdańska, przejdzie przebudowę

Les Alizés to statek-dźwig służący do operacji offshore. Choć jednostka należąca do Jan De Nul dopiero co wyszła ze stoczni, to już trafiła do kolejnej, na przebudowę. Statek przejdzie prace w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
03.03.2023

Pierwsza na świecie wyspa energetyczna wypływa w morze

Ta sztuczna wyspa (45 km od wybrzeża) będzie stanowić kluczowe ogniwo w lokalnym systemie zaopatrzenia w energię. Otworzy ona przyszłą strefę wiatrową Księżnej Elżbiety (3,5 GW) i połączy kraj z Wielką Brytanią i Danią poprzez dodatkowe interkonektory (projekty Nautilus i TritonLink).
02.03.2023

Najwyższa na świecie platforma samopodnośna opuściła chińską stocznię. Jest wyższa od Wieży Eiffla

Najwyższa na świecie platforma typu jack-up dla firmy Jan De Nul, o nazwie Voltaire, jest obecnie w trakcie podróży z chińskiej stoczni do Europy, aby wziąć udział w pracach przy budowie morskich farm wiatrowych.
21.12.2022

Jan De Nul zakończył pierwszy etap prac na rzecz farmy wiatrowej Hollandse Kust

Luksemburski lider usług dla sektora offshore wind Jan De Nul zakończył pierwszą część prac na terenie farmy wiatrowej Hollandse Kust w Niderlandach. Zostały podłączone pierwsze kable łączące farmę z lądem. Kilka dni temu dostawca zwiększył swoje zdolności instalacyjne inwestując w dodatkowy statek pomocniczy.
08.12.2022

W Porcie Gdynia trwa pogłębianie akwenu

Rozpoczęto pogłębianie akwenu w Porcie Gdynia. Prace są kluczowym etapem realizacji projektu „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III". Całość prac ma potrwać nie dłużej niż 16 miesięcy.
29.11.2022

Już w przyszłym roku Port Gdynia przyjmie 400-metrowe statki. Inwestycje na ostatniej prostej

Od 2018 roku realizowany jest projekt związany z rozwojem akwenu wewnętrznego Portu Gdynia. Całościowo realizacja projektu należy do dwóch podmiotów – w zakresie pogłębiania akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowy nabrzeży w Porcie realizowana jest przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
17.11.2022

Port Gdynia. Ruszyło pogłębianie basenów portowych

Firma Wuprohyd poinformowała o rozpoczęciu pogłębiania basenów wewnętrznych w Porcie Gdynia. Po ukończeniu inwestycji do Portu Gdynia zawijać będą mogły największe jednostki na Bałtyku. Prace potrwają 16 miesięcy.
09.11.2022

Kto jest kim w polskim offshore? StoGda: Mamy pomysł na statki instalacyjne i jednostki CTV

StoGda Ship Design & Engineering to wiodące biuro projektowe w Polsce, które działa na rynku od 25 lat. Założyciele biura związani ze Stocznią Gdańską zaczynali od branży okrętowej, rozszerzając szybko ofertę usług o rynek offshore i energetykę. Biuro jest także zaangażowane w rozwój morskiej energetyki wiatrowej poprzez projekty statków instalacyjnych typu jack-up. Na tym nie koniec.
25.08.2022

Port Gdynia - kluczowa inwestycja dla dalszego rozwoju

Podpisano umowę na realizację zadania „Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m”. Jest to finalny etap wieloletnich inwestycji prowadzonych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia w ramach zadania inwestycyjnego „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”. Ta kluczowa dla dalszego rozwoju portu inwestycja, jest kolejnym tak ogromnym przedsięwzięciem realizowanym przez ZMPG S.A. w ostatnim czasie.
17.07.2022

Symulator przeszkoli operatorów żurawi na statkach Jan De Nul

Belgijska grupa Jan De Nul idzie o krok dalej w szkoleniu swoich załóg w zakresie obsługi żurawi na zaprojektowanym przez gdańskie biuro StoGda statku instalacyjnym Voltaire oraz innym statku instalacyjnym - Les Alizés. "Cyfrowy bliźniak" nauczy pracowników montażu największych turbin morskich w trudnych warunkach morskich.
11.06.2022

StoGda ma 25 lat. Projektuje światowej klasy jack-upy, buduje świadomość ekologiczną kolejnego pokolenia inżynierów

Historia StoGdy sięga 1997 roku, do momentu likwidacji Stoczni Gdańskiej. Decyzję o założeniu biura projektującego obiekty pływające podjęli byli pracownicy stoczni: Adam Świst, Tadeusz Kuczkowski, Marian Urban oraz Henryk Krause, którzy w kwietniu 1997 roku zarejestrowali firmę o nazwie StoGda Ship Design & Engineering sp. z o. o.
05.06.2022

Jack-up Voltaire zyskał olbrzymi żuraw

Voltaire, nowy jack-up Jan De Nul, który z końcem stycznia został zwodowany w stoczni COSCO Shipping w chińskim Nantong, został już wyposażony w największy w historii żuraw typu LEC (Leg Encircling Crane).
17.03.2022

Czy jest jeszcze szansa budowy polskiego jack-upa? [OPINIA]

– Od lat lobbujemy na różnego rodzaju konferencjach, spotkaniach czy komisjach sejmowych pomysł zaprojektowania i zbudowania w Polsce statków instalacyjnych typu jack-up, które są wykorzystywane do budowy morskich farm wiatrowych. Do stawiania wiatraków na morzu zostało mało czasu, natomiast nic w sprawie polskiego jack-up’a się nie dzieje – alarmuje Tomasz Świątkowski, prezes biura projektowego StoGda.
07.02.2022

Jan De Nul zwodował największy statek instalacyjny typu jack-up

Belgijski armator Jan De Nul Group zwodował w stoczni COSCO Shipping w Nantong w Chinach jednostkę Voltaire. Jest to statek instalacyjny typu Next-Gen Offshore Jack-Up, przeznaczony do budowy morskich instalacji OZE oraz w późniejszych fazach – do ich demontażu.
03.02.2022

Jan De Nul zwodował najnowszy statek do instalacji elektrowni wiatrowych w rozmiarze XXL

Les Alizés – to statek instalacyjny, o którym będzie głośno w tym roku. Jest to najwyższej klasy jednostka instalacyjna przeznaczona do obsługi morskich farm wiatrowych, zarówno w procesie instalacji, jak i demontażu.
14.01.2022

Jan De Nul z kolejnym zleceniem – zainstaluje 41 morskich turbin wiatrowych w Danii

Grupa Jan De Nul świadczy usługi związane z transportem i instalacją podmorskich kabli energetycznych, ale także turbin wiatrowych. Firma realizuje kolejny kontrakt zawarty ze szwedzkim Vattenfallem. Mowa o transporcie i instalacji 41 turbin wiatrowych na farmie morskiej Vesterhav Nord & Syd.
06.12.2021

Jan De Nul dostarczy kable z koreańskiej fabryki do Europy dla farmy wiatrowej Hollandse Kust Zuid

Grupa Jan De Nul świadczy usługi związane z transportem i instalacją podmorskich kabli energetycznych. Firma realizuje kolejny kontrakt. Należący do Jana De Nul statek do układania kabli Isaac Newton załaduje kable 220 kV AC wyprodukowane w fabryce LS Cable w Donghae w Korei Południowej i przetransportuje je do Europy, gdzie zostaną zainstalowane w kwietniu 2022 roku na obszarze projektów Hollandse Kust Noord oraz West Aplha, łącznie stanowiące farmę Hollandse Kust Zuid.
27.11.2021

Załoga Les Alizés zainstaluje fundamenty na farmach Gode Wind 3 i Borkum Riffgrund 3 na Morzu Północnym

Przedstawiciele duńskiego dewelopera Ørsted Wind Power oraz Jan De Nul Group sygnowali ostateczną umowy na transport i instalację 107 fundamentów monopalowych i jednej podstacji morskiej na terenie farm Gode Wind 3 i Borkum Riffgrund 3 Offshore. Zlecenie zostanie zrealizowane z pomocą jednostki Les Alizés, która zadebiutuje na Morzu Północnym.
13.10.2021

Czy polskie firmy są gotowe na offshore? Fem4Cad: „Potencjał mamy wielki, ale fatalny marketing” [ROZMOWA]

- Biorąc pod uwagę wysokie zapotrzebowanie, jasno można stwierdzić, że biznes ze statkami instalacyjnymi i serwisowymi nie może się nie udać. W Polsce wciąż brakuje wiodącego podmiotu, który weźmie ryzyko na siebie – ocenia Jan Gortatowski, prezes biura inżynierskiego Fem4Cad w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl.
17.08.2021

Jan De Nul sprzedał statek instalacyjny Taillevent

Luksemburska firma Jan De Nul robi w swojej flocie miejsce dla nowoczesnych statków. W tym celu spółka sprzedała ostatnio jednostkę instalacyjną typu jack-up o nazwie Taillevent.
13.08.2021

Ukończona w Polsce Willem van Rubroeck z pierwszym zadaniem w Mauretanii

Pogłębiarka frezująco-ssąca Willem van Rubroeck, rozpoczęła swoje pierwsze zadanie w Mauretanii. W stolicy kraju, Nawakszut, statek pracuje dla dewelopera ARISE Mauretania, przy pogłębieniu kanału, basenu portowego i nowego nabrzeża obok nowego terminalu portowego ARISE.
03.06.2021

Morskie farmy wiatrowe napełnią stoczniowe portfele

- W ciągu najbliższego półtora roku moce morskich elektrowni wiatrowych wzrosną o dodatkowe 20,4 GW - informuje Westwood Global Energy Group. W tym roku duński producent turbin wiatrowych Vestas wprowadził na rynek morską turbinę wiatrową V236-15,0 MW.
12.05.2021

Vard zaprojektuje francuski kablowiec

Norweski projektant i budowniczy statków, Vard, pomoże francuskiej firmie Orange Marine poszerzyć swoją flotę kablowców.
15.02.2021

Jan De Nul dodał jednostkę Connector do swojej floty statków instalacyjnych

Jan De Nul pozyskał jednostkę instalacyjną offshore i do kładzenia kabli Connector od firmy Ocean Yield. Transfer statku zostanie przeprowadzony jeszcze w tym kwartale. Ocean Yield ogłosił sprzedaż jednostki na początku tego tygodnia.
11.12.2020

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego pływającego statku instalacyjnego offshore dla Jan de Nul

Jan de Nul oraz China Merchant Heavy Industry (CMHI) rozpoczęły budowę pływającego statku instalacyjnego Le Alizes. Jednostka została zaprojektowana do załadunku, transportu, podnoszenia i instalowania fundamentów morskich turbin wiatrowych.
07.12.2020

Rozpoczęła się budowa ogromnego statku instalacyjnego offshore dla Jan De Nul

Jan De Nul ceremonią cięcia stali w stoczni Cosco Shipyard w Chinach rozpoczął budowę statku instalacyjnego nowej generacji - Voltaire.
26.05.2020

Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji

Stocznia China Merchant Heavy Industry (CMHI) zamówiła sześć silników głównych MAN 12V32/44CR dla Les Alizés czyli statku, który powstaje dla belgijskiej grupy Jan De Nul.
04.05.2020

Stocznia Remontowa dokończy budowę ogromnej pogłębiarki (foto, wideo)

Jak poinformował portal branżowy DredgingToday, polska stocznia dokończy budowę największej samobieżnej pogłębiarki ssącej na świecie - Willem van Rubroeck. Zleceniodawcą jest belgijski armator Jan De Nul.
02.05.2020

Klaipėdos Nafta tymczasowo przenosi pływający terminal LNG

Litewski koncern Klaipėdos Nafta tymczasowo przeniesie jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) czyli swój pływający terminal LNG Independence na czas prowadzenia prac pogłębiarskich w Kłajpedzie.
30.03.2020

Stena Bulk zamierza przetestować stuprocentowe użycie biopaliwa na pokładzie tankowca (wideo)

Stena Bulk, szwedzki armator tankowców, stanie się kolejną firmą, która przetestuje biopaliwo na pokładzie swojego statku. To kolejny krok rynku w celu poszukiwania alternatywnych paliw, które pomogą w ograniczeniu emisji.
29.03.2020

Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego zakończona (wideo)

We wtorek, 3 grudnia br. w Gdańsku odbyło się uroczyste podsumowanie realizowanego od czerwca do września projektu pn. „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego”.
05.12.2019

Jan De Nul zamówił nowoczesny statek instalacyjny offshore

Luksemburski Jan De Nul zamówił drugi megastatek instalacyjny offshore, Les Alizes, w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Razem z Voltairem, nowym statkiem samo-podnośnym, będę w stanie budować morskie farmy wiatrowe najnowszej generacji.
27.11.2019

Przy okazji pogłębiania toru wodnego do Portu Gdańsk na plaże trafi ok. 4 mln m sześć. piasku. Prace wykonuje największa na świecie pogłębiarka (foto, wideo)

Na pomorskie plaże trafi blisko 4 mln metrów sześciennych piasku wydobytego przy okazji pogłębiania toru wodnego do gdańskiego Portu Północnego. Plaże zostaną poszerzone o 40, a miejscami nawet o 100 metrów. Prace warte w sumie 161 mln zł zakończą się we wrześniu. Obecnie wykonuje je największa pogłębiarka na świecie Leiv Eiriksson. Podpatrzyliśmy ją z naszą kamerą.
26.06.2019

Jan De Nul zamówił najnowocześniejszą jednostkę do instalacji turbin wiatrowych

Jan de Nul Group zamówił statek samo-podnośny (jack-up) nowej generacji, zdolny obsługiwać największe i najnowsze morskie turbiny wiatrowe.
30.05.2019

Jan De Nul zamówił statek samo-podnośny nowej generacji

Jan de Nul Group zamówił statek samo-podnośny (jack-up) nowej generacji, zdolny obsługiwać morskie turbiny wiatrowe nowej generacji.
15.04.2019

Urząd Morski w Gdyni podpisał umowy na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku” (foto, wideo)

Rozpoczynają się roboty budowlane w ramach projektu „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku”. Dwie umowy na ich wykonanie podpisano we wtorek w Urzędzie Morskim w Gdyni. Inwestycja umożliwi dwukierunkową żeglugę statków i zapewni bezpieczeństwo jednostkom wchodzącym i wychodzącym z Portu Gdańsk.
16.01.2019

Olbrzymi barko-ponton zniknął z centrum Gdyni. Wiemy, co się z nim stało (foto)

Przez kilka lat zdążył już na dobre wpisać się w krajobraz Gdyni. Aż do wczoraj. Mowa o olbrzymim barko-pontonie, który „bezrobotny” cumował przy pirsie Dalmoru. We wtorek barkę morskę DN143 typu heavy-lift wyholowano z gdyńskiego portu. Trafi do Turcji, gdzie zostanie przekształcona w pływającą elektrownię.
21.11.2018

Chrzest nowej jednostki offshore armatora Jan de Nul

Luksemburski koncern Jan De Nul Group ochrzcił nową jednostkę offshore w belgijskim porcie Ostend. Statek otrzymał nazwę Taillevent.
02.11.2018

Niesamowity samopodnośny mv. Taillevent

Celem montażu na pokładzie nowego żurawia zawinął do Portu Gdynia 5 września br. samopodnośny statek do instalacji morskich turbin wiatrowych mv.Taillevent. Operacja montażu dźwigu pokładowego, zbudowanego w gdyńskim zakładzie produkcyjnym firmy Palfinger, zostanie przeprowadzona w Stoczni Nauta, gdzie przy nabrzeżu Suchego Doku znajduje się obecnie mv.Taillevent.
07.09.2018

Nowoczesna jednostka do budowy farm wiatrowych już po remoncie w Gdyni (foto, wideo)

Vole au Vent już po remoncie. Nowoczesna jednostka do budowy farm wiatrowych we wtorek popołudniu wypłynęła ze Stoczni Remontowej Nuta w Gdyni. Jack-up jest w drodze do portu Eemshaven w Holandii.
14.02.2018

Trwa budowa nowego terminalu wycieczkowego na Panamie

Od końcówki zeszłego roku trwa budowa nowego terminalu wycieczkowego Amador Cruise Port. Ulokowany po stronie Pacyfiku obiekt ma zostać wykonany w ciągu kolejnych 18 miesięcy.
05.02.2018

Rozpoczęła się budowa nowego terminalu wycieczkowego na Panamie

18 października uroczyście rozpoczęła się budowa nowego terminalu wycieczkowego Amador Cruise Port. Ulokowany po stronie Pacyfiku obiekt ma zostać wykonany w ciągu kolejnych 18 miesięcy.
19.10.2017

Nauta z nowym kontraktem. W stoczni przebudują jednostkę Vole au Vent

Nauta pozyskała nowego kontrahenta – stocznia przebuduje i dostosuje do nowego kontraktu jednostkę Vole au Vent należącą do jednego z największych armatorów, realizującego między innymi prace pogłębiarskie - grupy Jan De Nul.
12.09.2017

Na Bałtyku rozpocznie pracę podsypkowiec armatora Jan de Nul

29 czerwca do służby wszedł pierwszy z dwóch podsypkowców wybudowany dla belgijskiej grupy Jan de Nul w stoczni AVIC Weihai Shipyard Co.
08.07.2017

Zarząd Kanalu Panamskiego nie zgadza się z żądaniami wykonawców rozbudowy

Zarząd Kanalu Panamskiego (ACP) odrzucił żadania dodatkowej zapłaty od Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawczego rozbudowy Kanału Panamskiego.
12.01.2017

Wykonawcy rozbudowy Kanału Panamskiego żądają więcej pieniędzy

Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawcze rozbudowy Kanału Panamskiego, chce więcej pieniędzy za wykonanie tej inwestycji ze względu na dodatkowe koszty.
10.01.2017

Wybudowany w Polsce jack-up zainstaluje turbiny na eksperymentalnej farmie wiatrowej

Jednostka Vole au Vent, wybudowana w 2013 roku w stoczni Crist, już niedługo będzie pracować na farmie wiatrowej w pobliżu brytyjskiego portu Blyth. Statek jack-up będzie pracował nad instalacją pięciu największych na świecie turbin wiatrowych o mocy 8.3 MW każda.
04.07.2016

MSR Gryfia - przewagę konkurencyjną budujemy na możliwościach serwisowania różnego typu statków - rozmowa z Hanną Hanć, prezes Stoczni Gryfia

Potencjał firmy najlepiej odzwierciedla różnorodność remontów jakie wykonujemy. Obsługujemy masowce, kontenerowce, statki rybackie, jednostki serwisowe czy służące do budowy infrastruktury morskiej. Nie ograniczamy się wyłącznie do jednego typu jednostek, ale mamy wiedzę i potencjał potrzebne do tego, by obsługiwać zarówno niewielkie specjalistyczne statki, jak i duże jednostki floty handlowej.
09.06.2015

Pogłębianie Kanału Sueskiego zakończy się w lipcu

Prace nad pogłębianiem Kanału Sueskiego zostaną ukończone zgodnie z planem, czyli w lipcu tego roku – oświadczyły egipskie władze.
14.04.2015

Belgijscy goście w trójmiejskich portach

W ramach obchodzonego w dniach 14 – 21.03.2015 r. "Tygodnia Flamandzkiego" w Gdańsku odbyły się wizyty przedstawicieli belgijskiego biznesu i polityki w portach w Gdańsku i w Gdyni. Spotkania miały na celu przedstawienie Flandrii – północnego regionu Belgii jako obszaru atrakcyjnego dla inwestycji oraz operacji logistycznych i rozważenie możliwości nawiązania współpracy między portami.
20.03.2015

Największy na świecie kablowiec już po wodowaniu w chorwackiej stoczni

W mijający weekend, 7 marca, odbyło się uroczyste wodowanie największego na świecie wielozadaniowego kablowca, o nazwie Isaac Newton. Okręt wybudowano dla belgijskiego armatora, grupy Jan de Nul. Uroczystość miała miejsce w chorwackiej stoczni Uljanik Brodogradiliste.
11.03.2015

Prace przy Kanale Panamskim mogą zostać przerwane

Międzynarodowe konsorcjum Grupo Unido, odpowiedzialne za poszerzenie Kanału Panamskiego, przez który co roku przechodzi ok. 5 proc. światowego transportu morskiego towarów, zagroziło, że wstrzyma prace budowlane, jeśli nie otrzyma dodatkowych 1,6 mld dolarów.
03.01.2014

Przebudowa i remont kolejnego statku offshore w EPG

Energomontaż-Północ Sp. z o.o. w Gdyni przystąpił do realizacji kontraktu na przebudowę i remont statku WILLEM DE VLAMINGH.
29.05.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.