PMK
Luksemburski koncern Jan De Nul Group ochrzcił nową jednostkę offshore w belgijskim porcie Ostend. Statek otrzymał nazwę Taillevent.
Jan De Nul Group zakupił tę jednostkę 18 lipca tego roku od firmy Vroon Group. Taillevent został zaprojektowany specjalnie do transportu i instalacji przybrzeżnych turbin wiatrowych i ich fundamentów. Doskonale nadaje się również do pracy w innych sektorach morskich, takich jak przemysł naftowy i gazowy.
Taillevent ma 140 metrów długości i może pracować na wodach o głębokości do 40 metrów. Ponadto statek ma na pokładzie główny dźwig o udźwigu 1000 ton i dźwig pomocniczy o udźwigu 50 ton. Warto dodać, że główny dźwig powstał w gdyńskim zakładzie produkcyjnym firmy Palfinger i został zamontowany w polskiej stoczni Nauta.
- Taillevent jest komplementarny do naszej jednostki „Vole au vent” i pozwoli nam dalej rozwijać oraz poszerzać naszą wiedzę na temat morskich farm wiatrowych. Dysponując dwoma statkami do montażu offshore w naszej flocie, możemy lepiej obsługiwać klientów z tej branży i szybciej reagować na potrzeby. Zrealizowaliśmy już szereg kompleksowych projektów wiatrowych w Europie i patrzymy naprzód z ufnością i entuzjazmem – powiedział Peter De Pooter z Jan De Nul Group
Grupa Jan De Nul intensywnie inwestuje w działalność offshore i zrealizowała dotąd kilka projektów wiatrowych offshore w Belgii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Finlandii i Niemczech.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich