PMK
Jan de Nul Group zamówił statek samo-podnośny (jack-up) nowej generacji, zdolny obsługiwać morskie turbiny wiatrowe nowej generacji.
Jednostka o nazwie Voltaire zostanie zbudowana w chińskiej stoczni Cosco Shipping Heavy Industry. W momencie dostawy w 2022 roku będzie to trzeci statek typu jack-up we flocie Jan De Nul.
Voltaire zostanie specjalnie zaprojektowany do transportu, podnoszenia i instalowania przybrzeżnych turbin wiatrowych, elementów przejściowych oraz fundamentów. Ma odznaczać się lepszą jakością operacji w porównaniu z istniejącymi jednostkami tego typu.
Jednostka będzie miała na pokładzie 3000-tonowy żuraw, głębokość roboczą około 80 metrów, ładowność około 14 000 ton i zakwaterowanie dla 100 osób.
W porównaniu z dwoma innymi statkami typu jack-up Jana De Nula (Vole au vent i Taillevent) nowy statek będzie miał prawie 100% więcej miejsca na pokładzie.
- Po jej dostawie w 2022 roku będziemy w stanie skutecznie zainstalować następną generację morskich generatorów i fundamentów turbin wiatrowych - powiedział Philippe Hutse, dyrektor ds. morskich w Jan De Nul.
- Ta inwestycja jest logicznym krokiem naprzód w rozwoju naszych morskich mocy wiatrowych. Trzeci statek typu jack-up pozwoli nam poradzić sobie z rosnącą liczbą morskich projektów wiatrowych na całym świecie. Ponadto zauważyliśmy globalny trend w kierunku budowy większych turbin wiatrowych, aby zwiększyć zapotrzebowanie na energię ekologiczną. Voltaire będzie miał wszystkie wymagane specyfikacje, aby sprostać nadchodzącym wyzwaniom - dodał.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie