• <
Famor_1100x200_2022

Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji

ew/Offshore-Energy

04.05.2020 12:47 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji

Partnerzy portalu

Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji - GospodarkaMorska.pl

Stocznia China Merchant Heavy Industry (CMHI) zamówiła sześć silników głównych MAN 12V32/44CR dla Les Alizés czyli statku, który powstaje dla belgijskiej grupy Jan De Nul.

Les Alizés zostanie wybudowany w stoczni CMHI w prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach, a jego dostawa przewidziana jest na 2022 r.

Jak powiedział Lex Nijsen, dyrektor ds. sprzedaży w MAN Energy Solutions: „MAN Energy Solutions współpracował już wcześniej z grupą Jan De Nul przy budowie wielu jednostek. Ostatnio, dostarczyliśmy cztery silniki 12V32 / 44CR dla dużego półzanurzalnego statku. Z niecierpliwością oczekujemy ponownej współpracy z naszymi partnerami przy oddaniu do eksploatacji tak wyjątkowego statku, który  rozpoczyna nową erę dla sektora instalacji offshore".

Każdy silnik common-rail o łącznej mocy 43 200 kW będzie wyposażony w udoskonalony, dostarczany przez MAN system SCR (selektywna redukcja katalityczna) dla zgodności z normą IMO Tier III. Silniki będą spełniały także normę emisji NOx.

"Zwiększony poziom redukcji NOx jest niezbędny, aby nowa jednostka spełniała wymagającą normę ULEV (Ultra Low Emission Vessel - statek o ultra niskiej emisji) dla lepszej jakości powietrza, charakteryzującej się bardzo niską emisją NOx i cząstek stałych" - dodaje w swoim oświadczeniu MAN.

Silniki do statku będą dostarczane z funkcjonalnością MAN ECOMAP. Elastyczność systemu CR (common rail) pozwala na zaprogramowanie silnika tak, aby pracował z różnymi charakterystykami zużycia paliwa w zależności od mocy, przy czym każda z nich ma optymalną wydajność w innym punkcie obciążenia, podała firma.

Według MAN kolejną kluczową cechą 32 / 44CR jest to, że wysoka moc silnika jest osiągalna nawet w wysokich temperaturach otoczenia.


Statek Les Alizés jest specjalnie zaprojektowany do załadunku, transportu, podnoszenia i instalowania fundamentów morskich turbin wiatrowych. Główne cechy jednostki to żuraw o unosie 5000 ton, nośność pokładu 61 000 ton i powierzchnia pokładu 9300 metrów kwadratowych.

Dzięki swoim wymiarom oraz udźwigowi, Les Alizés będzie w stanie załadować, przetransportować i zainstalować wiele modułów największych i najcięższych fundamentów turbin wiatrowych. Ponadto, jako pływająca jednostka dźwigowa, będzie mogła instalować cięższe i większe fundamenty na głębszych wodach i w trudniejszych warunkach.

 

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.