ew/Offshore-Energy
Według najnowszych danych opracowanych przez Międzynarodową Izbę Żeglugi (ICS) i Międzynarodową Radę Pracodawców Morskich (IMEC), około 150 tys. marynarzy będzie potrzebowało podmiany załogi do 15 maja, w porównaniu do 100 tys., które zostałyby wymienione w normalnych warunkach.
Niepokojące dane zostały ujawnione 1 maja, kiedy cały świat obchodził Międzynarodowy Dzień Pracy.
Marynarze stają w obliczu bezprecedensowego kryzysu związanego z pandemią COVID-19. Ze względu na restrykcje wprowadzone w wielu krajach i związane z nimi ograniczenia podróży - podmiany załóg są często niemożliwe a wielu marynarzy utknęło na pokładzie statków
Sytuacja ta ma poważne konsekwencje dla zdrowia psychicznego i samopoczucia załogi. Jest to szczególnie widoczne w zawodzie, w którym i tak liczba osób dotknięta depresją czy stanami lękowymi jest bardzo wysoka. Według ostatnich badań Yale University, około 20% marynarzy rozważało samobójstwo lub samookaleczenie. Na domiar złego, z obecną sytuacją wiążą się czasami opóźnione lub zakwestionowane wypłaty wynagrodzeń. Więcej na ten temat w naszym materiale TUTAJ
Wiele organizacji od dłuższego czasu apeluje do międzynarodowych rządów, aby ułatwiły podmianę załóg a tym samym zakwalifikowały marynarzy jako kluczowych dla łańcucha dostaw pracowników. Mimo niedawnego apelu Komisji Europejskiej do utworzenia sieci portów, w których podmiany załogi mogą odbywać się bez opóźnień, wciąż nie znaleziono kompleksowego rozwiązania. ICS uważa, że bezczynność rządów zaostrza problem.
„Na całym świecie jest 1,2 miliona marynarzy na pokładzie 65 000 statków. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy podmiany załóg zostały całkowicie wstrzymane. Oznacza to, że załoga nie była w stanie zejść na ląd ani wejść na pokład statku w porcie i warunki zatrudnienia musiały zostać przedłużone, ale nie jest to zrównoważone. Nowe dane wskazują, że 150 000 marynarzy potrzebuje natychmiastowej zmiany załogi, przy czym liczba ta może znacznie wzrosnąć do momentu złagodzenia ograniczeń podróży" - powiedział sekretarz generalny ICS Guy Platten.
1 maja, w południe, na statkach i żaglowcach w Porcie Gdynia, podobnie jak na niezliczonych statkach na całym świecie, zostały włączone syreny okrętowe na znak hołdu dla pracy marynarzy na całym świecie. To szczególne uhonorowanie wszystkich marynarzy, którzy podczas pandemii zapewniają ciągłość dostaw oraz sprawne działanie międzynarodowych szlaków morskich. Akcja zainicjowana przez Międzynarodową Izbę Żeglugi (ICS) była również formą podziękowania Służbom Medycznym, Straży Granicznej oraz Straży Pożarnej za ich ciężką pracę w czasie pandemii COVID – 19. Film z tego wydarzenia dostępny jest pod artykułem.
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży