• <
nauta_2024

Najwyższa na świecie platforma samopodnośna opuściła chińską stocznię. Jest wyższa od Wieży Eiffla

rk

21.12.2022 14:51 Źródło: Jan De Nul
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Najwyższa na świecie platforma samopodnośna opuściła chińską stocznię. Jest wyższa od Wieży Eiffla

Partnerzy portalu

Najwyższa na świecie platforma samopodnośna opuściła chińską stocznię. Jest wyższa od Wieży Eiffla - GospodarkaMorska.pl
Jan De Nul

Najwyższa na świecie platforma typu jack-up dla firmy Jan De Nul, o nazwie Voltaire, jest obecnie w trakcie podróży z chińskiej stoczni do Europy, aby wziąć udział w pracach przy budowie morskich farm wiatrowych.

Jednostka wypłynęła 20 grudnia z chińskiego portu w Qidong. Po drodze ma mieć postoje w Singapurze oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Docelowo będzie pracować  na farmie wiatrowej Dogger Bank, położonej na Morzu Północnym, około 40 km od wybrzeży Wielkiej Brytanii, planowanej jako największe jak dotąd przedsięwzięcie offshore. na którym zostaną zainstalowane morskie turbiny  wiatrowe Haliade-X firmy GE. Każda będzie w stanie wygenerować do 14 MW, a na farmie ma być ich 277. Ich transportem oraz instalacją ma zająć się właśnie platforma Voltaire.

Gospodarka Morska
Jan De Nul

Wśród zaawansowanych możliwości, które sprawiają, że Voltaire prezentuje najnowocześniejsze pływające platformy, jest jego główny żuraw opracowany przez firmę Huisman i wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie obsługi. Ponadto jednostka jest zdolna do pracy na biodieslu, który zmniejszy ślad węglowy paliwa nawet o 90%. Voltaire jest również wyposażony w wysoce zaawansowany system podwójnych filtrów, usuwających do 99% nanocząsteczek z emisji spalin oraz ograniczających emisję tlenków azotu i innych zanieczyszczeń za pomocą systemu selektywnej redukcji katalitycznej do poziomu zgodnego z regulacją EU Stage V.

Platforma Voltaire została zamówiona w 2019 roku i dwa lata później zwodowana. Zbudowała ją chińska stocznia COSCO Shipping. Jednostkę wyróżniają ogromne rozmiary i możliwości. Karta specyfikacji statku podkreśla jego ogromne rozmiary i możliwości. Ma maksymalną nośność 21 500 ton i 169 metrów długości. Dźwig jest zdolny unieść ładunek do 3000 ton. Z kolei maksymalne obciążenie platformy, wraz z całym wyposażeniem, sięga 16 tys. ton. Pomimo rozmiarów jest zdolna osiągać prędkość 11,5 węzła, przy napędzie głównym złożonym z czterech pędników azymutalnych o mocy 3000 kW każdy. Zamontowane na nogach jednostki windy pozwalają umieścić ją na wysokości 130 metrów, w tym przy głębokości morza sięgającej 80 metrów. Załoga platformy może liczyć 110 osób, które mają mieć zapewnione komfortowe warunki pracy oraz zakwaterowania.

Platforma należy do nowej generacji gigantycznych jednostek typu "offshore jack-up installation vessel", zaprojektowanych do obsługi instalacji większych turbin wiatrowych, jak również dużych prac związanych z likwidacją poprzednich. Wynika również z rosnących inwestycji w branży offshore i drzemiących w nich potencjału energetycznego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.