• <
KONGSBERG_2023

Jan De Nul zamówił nowoczesny statek instalacyjny offshore

PMK

27.11.2019 21:58 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Jan De Nul zamówił nowoczesny statek instalacyjny offshore

Partnerzy portalu

Jan De Nul zamówił nowoczesny statek instalacyjny offshore - GospodarkaMorska.pl

Luksemburski Jan De Nul zamówił drugi megastatek instalacyjny offshore, Les Alizes, w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Razem z Voltairem, nowym statkiem samo-podnośnym, będę w stanie budować morskie farmy wiatrowe najnowszej generacji.

Les Alizés, który będzie gotowy w 2022 rok, zostanie wyposażony w dźwig o udźwigu 5000 ton i równie imponującej wysokości podnoszenia.

Les Alizés będzie wykorzystywana głównie do budowy morskich farm wiatrowych, ale dzięki imponującemu dźwigowi doskonale nadaje się również do likwidacji morskich platform naftowych i gazowych.

Ta inwestycja w statek jest odpowiedzią na globalny trend w sektorze morskiej energetyki wiatrowej w zakresie projektowania i instalowania coraz większych turbin wiatrowych. Nowa generacja turbiny może mieć ponad 270 metrów wysokości, z łopatami o długości do 120 metrów i osadzonymi na fundamentach do 2500 ton.

Morskie statki instalacyjne dostępne obecnie na rynku mają duże trudności z instalacją nowych turbin i ich cięższych fundamentów, z ich ogromnymi wymiarami i ciężarem montażowym.

Voltaire to z kolei największy i najbardziej zaawansowany statek tego typu na świecie, zaprojektowany specjalnie do obsługi turbin wiatrowych o wysokości ponad 270 metrów i ostrzach o długości 120 metrów. Voltaire będzie też spełniał wymogi ochrony środowiska, posiadając na pokładzie tę samą wysoce zaawansowaną technologię kontroli emisji, jak wszystkie inne statki we flocie Jan De Nul.

Eliminacja zanieczyszczenia powietrza jest ważna dla tej jednostki, gdyż będzie ona często pracować przy brzegu, czasami w pobliżu gęsto zaludnionych obszarów. Najnowsza generacja statków Jan De Nul jest wyposażona w systemy skruberów, w szczególności system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i filtr cząstek stałych (DPF), w celu spełnienia bardziej rygorystycznych europejskich przepisów dotyczących emisji.

W porównaniu z dwoma innymi statkami typu jack-up Jana De Nula (Vole au vent i Taillevent) nowy statek będzie miał prawie 100% więcej miejsca na pokładzie. Projekt jednostki dostarczył sam Jan de Nul po wcześniejszej konsultacji z firmą Knud E. Hansen.

- Po dostawie statku w 2022 roku będziemy w stanie skutecznie prowadzić instalację morskich generatorów i fundamentów turbin wiatrowych nowej generacji - powiedział Philippe Hutse, dyrektor ds. morskich w Jan De Nul.

- Ta inwestycja jest logicznym krokiem naprzód w rozwoju naszych morskich mocy wiatrowych. Trzeci statek typu jack-up pozwoli nam poradzić sobie z rosnącą liczbą morskich projektów wiatrowych na całym świecie. Ponadto zauważyliśmy globalny trend w kierunku budowy większych turbin wiatrowych, aby zwiększyć zapotrzebowanie na zieloną energię. Voltaire będzie miał wszystkie wymagane specyfikacje, aby sprostać nadchodzącym wyzwaniom – dodał.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.