• <
PZT_980x120_gif_2020

Stena Bulk zamierza przetestować stuprocentowe użycie biopaliwa na pokładzie tankowca (wideo)

Strona główna Porty, logistyka Stena Bulk zamierza przetestować stuprocentowe użycie biopaliwa na pokładzie tankowca (wideo)
Stena Bulk zamierza przetestować stuprocentowe użycie biopaliwa na pokładzie tankowca (wideo) - GospodarkaMorska.pl

PMK

29.03.2020 Źródło: własne

Stena Bulk, szwedzki armator tankowców, stanie się kolejną firmą, która przetestuje biopaliwo na pokładzie swojego statku. To kolejny krok rynku w celu poszukiwania alternatywnych paliw, które pomogą w ograniczeniu emisji.

W nadchodzących tygodniach Stena Bulk przeprowadzi test na zbiornikowcu MR Stena Immortal. Jednostka będzie pływać w stu procentach na biopaliwie MR1-100 w 100% wyprodukowanym ze zużytego oleju kuchennego dostarczonego przez firmę GoodFuels z Rotterdamu.

Stena Bulk powiedziała, że czyste paliwo wytworzone ze zużytego oleju kuchennego zostało zatankowane na Stena Immortal i będzie wykorzystywane do napędzania głównego silnika podczas normalnej pracy w celu przetestowania i udowodnienia technicznej oraz operacyjnej wykonalności.

- Wykonując ten test, chcemy przyczynić się do utorowania drogi w kierunku bardziej zrównoważonej żeglugi - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk. - Chcemy oferować naszym klientom dodatkowe opcje o mniejszym wpływie na środowisko w przyszłości, a przeprowadzając próbę w normalnych warunkach, chcemy pokazać, że zrównoważony rozwój nie musi kolidować z zyskowną działalnością – dodał.

Biopaliwa są kompatybilne ze zwykłymi paliwami, ale wytwarzane z biomasy lub bioodpadów zamiast oleju kopalnego. Chociaż istnieje wiele rodzajów biopaliw, Stena Bulk powiedziała, że ​​używa tylko paliwa drugiej generacji, opartego na odpadach. Dzięki temu nie trzeba o ten surowiec konkurować z branżą żywnościową.

Dzięki zastosowaniu tego konkretnego biopaliwa redukcja CO2 wynosi około 83%. Oprócz tego, że przyczynia się do znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych, paliwo emituje znacznie niższe poziomy SOX niż zwykłe paliwa.

Kilka innych firm żeglugowych, w tym Norden, CMA CGM, Jan De Nul, Boskalis, Jumbo i UECC, również eksperymentowało z biopaliwami.

Ostatnio taki pomysł wprowadził w życie europejski armator, UECC, który testuje biopaliwo morskie na pokładzie swojej jednostki. Będzie to pierwsza taka próba w sektorze transportu ro-ro.

UECC również współpracuje z holenderskim GoodFuels w trwającym trzy miesiące badaniu, w którym przetestuje 3000 ton metrycznych oleju biopaliwowego GoodFuels (MR1-100) na pokładzie statku M / V Autosky.

Firmy poinformowały, że paliwo będzie bunkrowane w porcie w Rotterdamie i będzie to pierwsze z serii operacji bunkrowania od marca do maja 2020 roku.

M / V Autosky przetestuje BFO na swojej normalnej trasie między belgijskim Zeebrugge i hiszpańskim Santander. Użycie paliwa ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 6500 ton w zależności od pory roku.

GoodFuels BFO to pierwsze w historii biopaliwo ekwiwalentne dla paliwa resztkowego, które nie wymaga zmian w silnikach okrętowych. Biopaliwo „wpada” do normalnych zbiorników paliwa, praktycznie eliminując CO2 i znacznie redukując SOX. Ze względu na brak siarki olej biopaliwowy może być również stosowany do zastępowania paliw destylowanych.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.