PMK
Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawcze rozbudowy Kanału Panamskiego, chce więcej pieniędzy za wykonanie tej inwestycji ze względu na dodatkowe koszty.
W skład GUPC weszło hiszpańskie Sacyr, włoskie Salini-Impregilo, belgijskie Jan De Nul oraz panamskie Constructora Urban. Ich zdaniem koszt rozbudowy wyniósł 5,67 mln dolarów, dużo więcej niż zostało zapisane w kontrakcie w 2009 roku (3,2 mld dolarów).
W grudniu konsorcjum złożyło dwa wnioski do Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego w Miami. We wniosku czytamy, że dodatkowe koszty były wynikiem słabej jakości bazaltu, problemów z podłożem, strajków oraz zmian w regulacjach.
Otwarcie Kanału Panamskiego był ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Nowe śluzy umożliwiają bowiem przejście 1,3 tys. jednostek. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody