PMK
Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawcze rozbudowy Kanału Panamskiego, chce więcej pieniędzy za wykonanie tej inwestycji ze względu na dodatkowe koszty.
W skład GUPC weszło hiszpańskie Sacyr, włoskie Salini-Impregilo, belgijskie Jan De Nul oraz panamskie Constructora Urban. Ich zdaniem koszt rozbudowy wyniósł 5,67 mln dolarów, dużo więcej niż zostało zapisane w kontrakcie w 2009 roku (3,2 mld dolarów).
W grudniu konsorcjum złożyło dwa wnioski do Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego w Miami. We wniosku czytamy, że dodatkowe koszty były wynikiem słabej jakości bazaltu, problemów z podłożem, strajków oraz zmian w regulacjach.
Otwarcie Kanału Panamskiego był ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Nowe śluzy umożliwiają bowiem przejście 1,3 tys. jednostek. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej