ew/Port Gdynia
Celem montażu na pokładzie nowego żurawia zawinął do Portu Gdynia 5 września br. samopodnośny statek do instalacji morskich turbin wiatrowych mv.Taillevent. Operacja montażu dźwigu pokładowego, zbudowanego w gdyńskim zakładzie produkcyjnym firmy Palfinger, zostanie przeprowadzona w Stoczni Nauta, gdzie przy nabrzeżu Suchego Doku znajduje się obecnie mv.Taillevent.
Mv.Taillevent, to dawny „MPI Discovery”, który został odkupiony przez armatora holenderskiego Jan De Nul razem z częścią działalności biznesowej MPI z grupy Vroon. Ten niesamowity statek został zbudowany w 2011 roku w Chinach jako specjalnie zaprojektowany do transport, podnoszenia i instalacji morskich turbin wiatrowych oraz ich fundamentów. Samopodnośna jednostka o długości prawie 140 m i szerokości ponad 40 m wyposażona jest w sześć podpór , na których podnosi się, aby stabilnie pracować, bez wpływu falowania morskiego. Mv.Taillevent , o DWT 20739 ton, może pracować na akwenach o głębokości do 40 metrów i zabiera na pokład 112 osób załogi i techników offshore wind.
Trzeba jeszcze nadmienić, iż mv.Taillevent cumował już w Porcie Gdynia w lecie 2013 roku. Statek pojawił się wtedy w porcie gdyńskim, gdyż podczas zakładania farmy wiatrowej u wybrzeży Szwecji , na jednostce pojawiły się uszkodzenia, które należało usunąć.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich