PMK
29 czerwca do służby wszedł pierwszy z dwóch podsypkowców wybudowany dla belgijskiej grupy Jan de Nul w stoczni AVIC Weihai Shipyard Co.
Jednostka o nazwie Adhémar de Saint-Venant to wielozadaniowy serwisowiec offshore (OSV) i jednocześnie podsypkowiec. Według danych Jan de Nul, statek może umieścić na dnie morza ok. 5100 ton kamieni przy jednym załadowaniu. Jednostka korzysta przy tym z czerparki, przenośnika taśmowego i rury spustowej. Dodatkowo ładunek może być też przesunięty przez pochyloną rurę spustową w momencie, gdy trzeba pracować przed konstrukcjami offshore.
Statek będzie pracowały na farmie wiatrowej Kriegers Flak na Bałtyku. Jednostka będzie służyła do zasypywania skał i będzie pracować razem z pogłębiarką podsiębierną Gian Lorenzo Bernini. Ich zadaniem będzie wykopanie fundamentu i instalacja podkładu żwirowego.
Adhémar de Saint-Venant ma 96 metrów długości i 22 metry szerokości. Jednostka może przyjąć naraz na pokład kabel o długości 220 km. Na statku może pracować ponad 220 osób, które jest w stanie ułożyć 220 kabli w ciągu 40 dni.
Jan de Nul to jedna z większych firm zajmująca się pogłębianiem i budownictwem wodnym. Koncern specjalizuje się także w przemyśle offshore, naftowo-gazowym i energii odnawialnej.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth