PMK
Jan De Nul ceremonią cięcia stali w stoczni Cosco Shipyard w Chinach rozpoczął budowę statku instalacyjnego nowej generacji - Voltaire.
Voltaire to największy i najbardziej zaawansowany statek tego typu na świecie, zaprojektowany specjalnie do obsługi turbin wiatrowych o wysokości ponad 270 metrów i ostrzach o długości 120 metrów. Voltaire będzie też spełniał wymogi ochrony środowiska, posiadając na pokładzie tę samą wysoce zaawansowaną technologię kontroli emisji, jak wszystkie inne statki we flocie Jan De Nul.
Eliminacja zanieczyszczenia powietrza jest ważna dla tej jednostki, gdyż będzie ona często pracować przy brzegu, czasami w pobliżu gęsto zaludnionych obszarów. Najnowsza generacja statków Jan De Nul jest wyposażona w systemy skruberów, w szczególności system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i filtr cząstek stałych (DPF), w celu spełnienia bardziej rygorystycznych europejskich przepisów dotyczących emisji.
W porównaniu z dwoma innymi statkami typu jack-up Jana De Nula (Vole au vent i Taillevent) nowy statek będzie miał prawie 100% więcej miejsca na pokładzie. Projekt jednostki dostarczył sam Jan de Nul po wcześniejszej konsultacji z firmą Knud E. Hansen.
- Po dostawie statku w 2022 roku będziemy w stanie skutecznie prowadzić instalację morskich generatorów i fundamentów turbin wiatrowych nowej generacji - powiedział Philippe Hutse, dyrektor ds. morskich w Jan De Nul.
- Ta inwestycja jest logicznym krokiem naprzód w rozwoju naszych morskich mocy wiatrowych. Trzeci statek typu jack-up pozwoli nam poradzić sobie z rosnącą liczbą morskich projektów wiatrowych na całym świecie. Ponadto zauważyliśmy globalny trend w kierunku budowy większych turbin wiatrowych, aby zwiększyć zapotrzebowanie na zieloną energię. Voltaire będzie miał wszystkie wymagane specyfikacje, aby sprostać nadchodzącym wyzwaniom – dodał.
Pierwsze zadanie statku będzie dotyczyło morskiego projektu wiatrowego o mocy 3,6 GW, Dogger Bank, w Wielkiej Brytanii w celu zainstalowania turbin wiatrowych Haliade-X o mocy 12 MW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii