Pogłębiarka frezująco-ssąca Willem van Rubroeck, rozpoczęła swoje pierwsze zadanie w Mauretanii. W stolicy kraju, Nawakszut, statek pracuje dla dewelopera ARISE Mauretania, przy pogłębieniu kanału, basenu portowego i nowego nabrzeża obok nowego terminalu portowego ARISE.
Willem van Rubroeck wykonuje wstępne cięcie twardego dna morskiego, po czym pogłębiarka ze zbiornikiem ssącym James Cook może pogłębiać pocięty materiał. Duet, w asyście barek Pinta, Boussole, L'Aigle i Le Guerrier, usunie łącznie 3 miliony m³ twardego gruntu.
W miesiącach letnich lipcu i sierpniu Willem van Rubroeck i James Cook na krótko przeniosą się do położonego na północ miasta portowego Nouadhibou, aby pogłębić brzeg skalny w 3-kilometrowym zewnętrznym kanale dla firmy wydobywczej Société Nationale Industrielle et Minière (SNIM ).
We wrześniu i październiku oba statki wrócą do Nawakszut, aby zakończyć prace dla ARISE.
Pogłębianie w trudnych warunkach pogodowych
Oba projekty są w dużej mierze realizowane na otwartym morzu i właśnie dlatego Willem van Rubroeck jest najlepszą opcją.
Pogłębiarka została ukończona w Gdańskiej Stoczni Remontowej, po tym jak trafiła tu nieukończona z chorwackiej stoczni Uljanik.
Ta potężna pogłębiarka frezująco-ssąca jest największą we flocie Jan De Nul o łącznej mocy zainstalowanej 41 346 kW, trzech pompach pogłębiarkowych o mocy 8500 kW, mocy przecinaka 8500 kW i głębokości zanurzenia do 45 metrów.
Willem van Rubroeck został zbudowany do pogłębiania bardzo twardych gruntów, a dzięki swoim rozmiarom statek ten może również wytrzymać trudniejsze warunki, takie jak np. wysokie fale i silny wiatr.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów