Pogłębiarka frezująco-ssąca Willem van Rubroeck, rozpoczęła swoje pierwsze zadanie w Mauretanii. W stolicy kraju, Nawakszut, statek pracuje dla dewelopera ARISE Mauretania, przy pogłębieniu kanału, basenu portowego i nowego nabrzeża obok nowego terminalu portowego ARISE.
Willem van Rubroeck wykonuje wstępne cięcie twardego dna morskiego, po czym pogłębiarka ze zbiornikiem ssącym James Cook może pogłębiać pocięty materiał. Duet, w asyście barek Pinta, Boussole, L'Aigle i Le Guerrier, usunie łącznie 3 miliony m³ twardego gruntu.
W miesiącach letnich lipcu i sierpniu Willem van Rubroeck i James Cook na krótko przeniosą się do położonego na północ miasta portowego Nouadhibou, aby pogłębić brzeg skalny w 3-kilometrowym zewnętrznym kanale dla firmy wydobywczej Société Nationale Industrielle et Minière (SNIM ).
We wrześniu i październiku oba statki wrócą do Nawakszut, aby zakończyć prace dla ARISE.
Pogłębianie w trudnych warunkach pogodowych
Oba projekty są w dużej mierze realizowane na otwartym morzu i właśnie dlatego Willem van Rubroeck jest najlepszą opcją.
Pogłębiarka została ukończona w Gdańskiej Stoczni Remontowej, po tym jak trafiła tu nieukończona z chorwackiej stoczni Uljanik.
Ta potężna pogłębiarka frezująco-ssąca jest największą we flocie Jan De Nul o łącznej mocy zainstalowanej 41 346 kW, trzech pompach pogłębiarkowych o mocy 8500 kW, mocy przecinaka 8500 kW i głębokości zanurzenia do 45 metrów.
Willem van Rubroeck został zbudowany do pogłębiania bardzo twardych gruntów, a dzięki swoim rozmiarom statek ten może również wytrzymać trudniejsze warunki, takie jak np. wysokie fale i silny wiatr.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth