Grupa DEME wraz ze swoim partnerem ze spółki joint venture, firmą Van Oord, wygrała kontrakt na pogłębienie rzeki Łaby w Niemczech. Prace konserwacyjne obejmują odcinek toru wodnego od Hamburga do Cuxhaven.
Od maja przez kolejne 12 miesięcy nad tym projektem będzie pracować kilka pogłębiarek ssącymi.
Statki partnerów joint venture są dobrze znanym widokiem wzdłuż Łaby i prowadziły prace konserwacyjne w zakresie pogłębiania w ramach poprzedniego kontraktu.
Ponadto DEME niedawno zakończyło pogłębianie Łaby, co ułatwia gigantycznym kontenerowcom zawijanie do portu w Hamburgu, ponieważ są one mniej zależne od pływów.
CMA CGM Jacques Saadé był pierwszym kontenerowcem klasy Megamax, który wykorzystał powiększoną głębokość Łaby w drodze do portu w Hamburgu.
Ten kontenerowiec o długości 400 metrów i szerokości 61 metrów jest jednym ze statków zdolnych natychmiast wykorzystać dodatkowe 90 centymetrów zanurzenia. - Oznacza to, że statek może przywieźć do Hamburga około 1000 kontenerów więcej - podał port.
Kanał żeglugowy Dolnej i Zewnętrznej Łaby został pogłębiony, a miejscami poszerzony. W tym kontekście między Wedel a Blankenese utworzono „przejście mijania”, umożliwiające spotkanie i przepłynięcie szczególnie szerokim statkom morskim.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek