• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Spółka Deme i Van Oord z kluczowym kontraktem na pogłębienie Łaby

14.05.2021 14:23 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Spółka Deme i Van Oord z kluczowym kontraktem na pogłębienie Łaby

Partnerzy portalu

Spółka Deme i Van Oord z kluczowym kontraktem na pogłębienie Łaby - GospodarkaMorska.pl
Fot. DEME

Grupa DEME wraz ze swoim partnerem ze spółki joint venture, firmą Van Oord, wygrała kontrakt na pogłębienie rzeki Łaby w Niemczech. Prace konserwacyjne obejmują odcinek toru wodnego od Hamburga do Cuxhaven.

Od maja przez kolejne 12 miesięcy nad tym projektem będzie pracować kilka pogłębiarek ssącymi.

Statki partnerów joint venture są dobrze znanym widokiem wzdłuż Łaby i prowadziły prace konserwacyjne w zakresie pogłębiania w ramach poprzedniego kontraktu.

Ponadto DEME niedawno zakończyło pogłębianie Łaby, co ułatwia gigantycznym kontenerowcom zawijanie do portu w Hamburgu, ponieważ są one mniej zależne od pływów.

CMA CGM Jacques Saadé był pierwszym kontenerowcem klasy Megamax, który wykorzystał powiększoną głębokość Łaby w drodze do portu w Hamburgu.

Ten kontenerowiec o długości 400 metrów i szerokości 61 metrów jest jednym ze statków zdolnych natychmiast wykorzystać dodatkowe 90 centymetrów zanurzenia. - Oznacza to, że statek może przywieźć do Hamburga około 1000 kontenerów więcej - podał port.

Kanał żeglugowy Dolnej i Zewnętrznej Łaby został pogłębiony, a miejscami poszerzony. W tym kontekście między Wedel a Blankenese utworzono „przejście mijania”, umożliwiające spotkanie i przepłynięcie szczególnie szerokim statkom morskim.


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.