• <
PZT_1100x200_gif_2020

Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych realizuje prace pogłębiania Kanału Grabowskiego

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych realizuje prace pogłębiania Kanału Grabowskiego
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych realizuje prace pogłębiania Kanału Grabowskiego - GospodarkaMorska.pl
fot. mat.prasowe

ac

20.04.2021 Źródło: własne

Istotną obecnie inwestycją, w którą jest zaangażowana firma Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. jest „Zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5m. Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. występuje jako podwykonawca prac dla DIVO joint venture, które wykonuje prace na rzecz zamawiającego - Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Kubatura prac czerpalnych to ok. 480 000 m3

Roboty pogłębiarskie obejmują pogłębienie północnego cypla Ostrowa Grabowskiego od rzędnej +0,7 m do rzędnej -7,5 m. W związku ze specyfikacją Kanału Grabowskiego prace wykonuje pogłębiarka wieloczerpakowa „INŻ. Tadeusz Wenda” wraz z pogłębiarką podsiębierną z koparką hydrauliczną „KRAKEN”.

Urobek z pogłębiania akwenu ładowany jest na szalandy samobieżne SM-PRC przez pogłębiarkę wieloczerpakową INŻ. Tadeusz Wenda lub podsiębierne: Kraken oraz Małż II, następnie przetransportowany i wyklapowany wewnątrz sztucznej wyspy W28 na Zalewie Szczecińskim. 

Przed rozpoczęciem prac pogłębiarskich przez PRCiP Sp. z o.o. na omawianym akwenie został wykonany skan ferromagnetyczny mający na celu zidentyfikowanie, wydobycie oraz utylizację obiektów ferromagnetycznych potencjalnie niebezpiecznych oraz niestanowiących zagrożenia dla obszaru robót wraz z wydaniem certyfikatu czystości dna.

Dodatkowo, PRCiP Sp. z o.o. podpisało z Wykonawcą prac dodatkowy Aneks, którego przedmiotem jest wykonanie dodatkowego zakresu robót czerpalnych w obszarze wyspy Ostrów Grabowski, od rzędnej -7,5 m do rzędnej dna -12,5 m wraz z transportem i odłożeniem urobku na sztucznej wyspie W28, jak również jest na etapie finalizowania kolejnego Aneksu do Umowy rozszerzając dotychczasowy zakres prac o prace związane z robotami czerpalnymi w miejscach projektowanych umocnień dna, tj.  w rejonie wyspy Radolin, Orlego Przesmyku i wyspy Wielka Kępa wraz z transportem i odłożeniem urobku na sztucznej wyspie W28.


Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.