Spółki Maritime Alutech i Nylunds Boathouse nabyły wspólnie prawo własności do nieruchomości i gruntów we wsi Lappohja, zlokalizowanej w fińskiej gminie Hanko. Firmy zamierzają zbudować jedną z największych stoczni w regionie nordyckim.
Na terenie o powierzchni 18 hektarów znajdzie się port głębokowodny, nabrzeże o długości 200 metrów oraz nieruchomości o powierzchni 33 tys. m2. Stocznia będzie oferować pełny serwis i konserwację statków oraz możliwość zimowego przechowywania łodzi. Połączenia kolejowe pozwolą na przyciągnięcie nowych firm na ten obszar. W efekcie powstanie nowy port, którego nazwa będzie brzmiała „Port of Lappvik”.
Rozpoczęto już rozmowy z głównymi organizacjami morskimi na temat wykorzystania doku i różnych usług. Oczekuje się, że z czasem stocznia stworzy ponad 100 stałych miejsc pracy. Spółka joint venture (JV) partnerskich firm już poszukuje partnerów i najemców.
Marine Alutech jest wiodącym projektantem i producentem łodzi z aluminium i włókna szklanego. Firma ma siedzibę w Teijo, gdzie w 1917 roku rozpoczęto budowę statków. Spółka jest znana ze swojej marki Watercat. Marine Alutech oferuje również szereg usług serwisowych zarówno dla statków, jak i łodzi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii