PMK
Włoskie Fincantieri i chińskie China State Shipbuilding Corporation (CSSC) podpisały list intencyjny w sprawie przedłużenia swojej współpracy we wszystkich segmentach stoczniowych.
Zgodnie z umową obie strony rozszerzą swoją współpracę w sektorze budowy wycieczkowców, jednostek na rynek ropy i gazu, promów, megajachtów, jednostek specjalistycznych i infrastruktury stalowej. Fincantieri i CSSC stworzą wspólną grupę, składającą się z trzech członków od każdej ze strony.
Grupa ma do końca roku opracować plan działania: poszukać okazji do współpracy, zanalizować rynek i wybrać odpowiedni kanał sprzedaży. Określony ma także zostać potencjał partnerstwa CSSC i Fincantieri.
- Ta umowa jest kolejnym potwierdzeniem faktu, że staramy się uzyskać dostęp do wielkiego potencjału reprezentowanego przez Chiny. Jako pierwsza stocznia z Europy czyniąca taki ruch, jesteśmy w stanie stworzyć nowe możliwości dla małych i średnich firm z naszego łańcucha dostaw poprzez udaną konsolidację stosunków z głównymi grupami kraju w tym sektorze - powiedział dyrektor generalny Fincantieri Giuseppe Bono.
Fincantieri zanotowała spory wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2018 roku, głównie dzięki wielu zamówieniom z sektora wycieczkowego. Przychody grupy na koniec czerwca wyniosły rekordowe 2,52 mld euro mld euro, o 10 proc. więcej niż rok temu. Zysk EBITDA wyniósł 183 mln euro, 25 proc więcej w stosunku r/r.
- Wyniki potwierdzają strategiczne kierunki rozwoju przedstawione w biznesplanie, który przedstawiliśmy pod koniec marca, i są zgodne z trendami wzrostu zarejestrowanymi w ciągu ostatnich dwóch lat - powiedział Giuseppe Bono.
- Zamierzamy kontynuować ścieżkę wzrostu, która pozwoli nam zająć centralne miejsce w światowym przemyśle stoczniowym w nadchodzących latach - dodał Bono.
Zakład ma obecnie zakontraktowaną budowę 109 jednostek, a same 10 nowych zleceń trafiło do stoczni w lipcu. Większość zamówień dotyczy statków wycieczkowych i okrętów marynarki wojennej. Dzięki tym kontraktom koncern ma zarobić 32 miliardy euro.
Potrójne zderzenie rosyjskich statków w Cieśninie Kerczeńskiej
Fincantieri woduje fregatę Spartaco Schergat. To dziewiąta jednostka z międzynarodowej serii FREMM w Marina Militare
Kobiety branży morskiej przejmują stery. Otwarcie projektu Women can Sea
Icon of the Seas gotowy na swój pierwszy rejs. Największy wycieczkowiec został przekazany armatorowi
Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards
Położenie stępki pod ORP Wicher planowane wstępnie na 31 stycznia. To kolejny etap programu "Miecznik"