PMK
Chiny otrzymały zgodę na fuzję dwóch państwowych gigantów stoczniowych – podała 25 października Państwowa Komisja Nadzoru i Administracji Aktywów Rady Państwa (SASAC).
Oznacza to, że stocznie China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) oraz China State Shipbuilding Corp (CSSC) są coraz bliżej połączenia aktywów.
CSIC i CSSC, najwięksi państwowi producenci statków ujawnili plany potencjalnej fuzji w lipcu tego roku. Fuzja jest postrzegana jako próba wzmocnienia konkurencji z rywalami z Korei Południowej, Japonii i Europy, umożliwiając chińskim stoczniowcom zdobycie znacznie większego udziału w rynku.
Duet zarządza wieloma stoczniami w Chinach, które specjalizują się w budowie różnych typów statków, od okrętów wojennych po statki handlowe.
Według brytyjskiej agencji informacyjnej Clarkson Shipping, nowa, chińska skonsolidowana grupa stoczniowa będzie mogła pochwalić się portfelem produkcyjnym o łącznym tonażu skompensowanym brutto (CGT) na poziomie 10,4 mln ton, co może jej dać 13 proc. światowego rynku nowych zamówień na statki. Oprócz budowanych dotychczas statków, są planowane również wycieczkowce. Jeśli weźmiemy pod uwagę roczne wyniki sprzedaży, połączone chińskie koncerny będą potężniejsze niż którekolwiek grupy stoczniowe z Korei Południowej, które właśnie próbują podnieść się po latach i wdrażać plany wyjścia z kryzysu. Jak informuje Bloomberg, po ewentualnej fuzji, chiński gigant będzie miał większy portfel zleceń niż jakikolwiek inny konglomerat przemysłu stoczniowego na świecie.
Według specjalistów, jeśli umowa połączenia tych dwóch gigantów dojdzie do skutku, może dać podstawę do dalszej konsolidacji chińskiego przemysłu stoczniowego. Na liście ich klientów są najwięksi światowi armatorzy. W stoczniach CSSC powstają statki m.in. dla MOL, Odfjell, Dynacom, Teekay, John Angelicoussis, CMA CGM, Grimaldi, Swire, czy Torm. Z kolei w CSIS statki powstają m.in. dla Maersk Tanker, China Cosco czy Wallenius.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza