PMK
Chińskie banki coraz częściej są zapleczem kapitałowym dla światowej żeglugi. To wynik powolnego wycofywania się europejskich pożyczających z rynku żeglugi z powodu kryzysu.
Widać to wyraźnie po niemieckich bankach, które straciły mnóstwo pieniędzy na złych pożyczkach w tym sektorze. Niemiecki Commerzbank posiada obecnie 4,5 mld euro zaległości u dłużników i nie ma jak się ich pozbyć.
Chińskie instytucje finansowe w tym momencie odważnie wkraczają na rynek, by zastąpić niemiecki kapitał.
- Chińskie banki coraz częściej wykonują globalne transakcję. Można to już nazwać trendem. Kiedy na rynku pojawia się luka, od razu są chętni by ją wypełnić. To normalne – powiedział Joep Gorgels z banku ABN AMRO.
Chińskie banki korzystają na fakcie, że spora część statków powstaje w ich stoczniach, co wytwarza zapotrzebowanie na ich usługi. Przykładem mogą być megakontenerowce zamówione przez CMA CGM w stoczni CSSC.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej