Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Smart Energy zaprezentował swoją kolejną flagową morską turbinę wiatrową - MySE 18.X-28X.
Model MySE 18.X-28X posiada łopaty o długości 140 metrów i średnicy wirnika ponad 280 metrów. Turbina ma powierzchnię 66 052 metrów kwadratowych, co odpowiada powierzchni dziewięciu boisk piłkarskich.
Przy średniej rocznej prędkości wiatru 8,5 m/s, każda turbina może wygenerować 80 GWh energii elektrycznej rocznie, wystarczającej do zaopatrzenia 96 000 mieszkańców, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 o 66 000 ton, czytamy w oświadczeniu Mingyang.
Według producenta w porównaniu z instalacją modeli 13 MW, wyższa moc MySE18.X-28X pozwoliłaby zaoszczędzić 18 jednostek wymaganych dla farmy wiatrowej o mocy 1 GW, zmniejszając koszty budowy o 120 000 - 150 000 USD/MW.
Przekraczając próg 18 MW, MySE 18.X-28X ma być uosobieniem innowacji Mingyang i kompleksowej modernizacji technologii napędu hybrydowego.
Modułowa i lekka konstrukcja, jak również zastosowanie technologii holograficznego wykrywania MPC i cyfrowego bliźniaka DTC, służą jako podstawa inteligentnego, wydajnego i niezawodnego działania MySE18.X-28X w najbardziej ekstremalnych warunkach meteorologicznych panujących na oceanie - z prędkością wiatru >56,1 m/s.
Wraz z wprowadzeniem modelu MySE 18.X-28X, Mingyang dołączył do CSSC Haizhuang Wind Power, spółki zależnej China State Shipbuilding Corporation (CSSC), jako jedynych dwóch producentów turbin wiatrowych rozwijających turbiny wiatrowe o indywidualnej mocy 18 MW lub większej.
Mingyang opracowuje obecnie również model morskiej turbiny wiatrowej o mocy 16 MW - MySE 16.0-242.
Prototyp MySE 16.0-242 ma zostać zainstalowany w tym roku, a model turbiny ma być dostępny komercyjnie w 2024 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej