sons/offshore-energy
Stocznia Qingdao rozpoczęła budowę pierwszego autonomicznego kontenerowca w Chinach, nazwanego Zhi Fei.
Budowa rozpoczęła się ceremonią cięcia stali, która odbyła się 15 maja, zgodnie z doniesieniami chińskich mediów.
Feeder 300 TEU będzie wyposażony w inteligentną nawigację i zaawansowane, przyjazne dla środowiska rozwiązania, które ograniczą emisję NOx, SOx i CO2 oraz hałasu, w tym elektryczny układ napędowy.
Ponadto rozwiązanie hybrydowe, łączące agregat prądotwórczy z akumulatorem mocy, zoptymalizuje zużycie energii przez statek.
Statek będzie miał długość 117 metrów, nośność 5000 ton, szerokość 15 metrów i będzie mógł żeglować z maksymalną prędkością 12 węzłów.
Został opracowany wspólnie przez Shanghai Bestway Marine Engineering Design, Navigation Brilliance (Qingdao) Technology, Shanghai Marine Equipment Research Institute (CSSC 704) oraz China Waterborne Transport Research Institute.
Będzie to pierwszy kontenerowiec w Chinach, w którym zastosowany zostanie niezależnie opracowany inteligentny system nawigacji.
Zakończenie budowy i dostawa statku planowane jest na czerwiec 2021 r.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,31 $ | baryłka | 1,02% | 14:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2369,75 $ | uncja | -0,31% | 14:55 |
Platyna | 1101,90 $ | uncja | 0,78% | 14:55 |
Srebro | 25,22 $ | uncja | 0,84% | 14:55 |
Złoto | 1837,65 $ | uncja | 0,05% | 14:55 |