• <
PZT_1100x200_gif_2020

Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły
Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły - GospodarkaMorska.pl

PMK

03.07.2019 Źródło: własne

Cosco Shipping Ports podpisało umowę z Tianjin Port Holdings (TPH) i China Merchants International Terminals (CM Terminals) w sprawie fuzji swoich spółek zależnych.

Zgodnie z podpisanym 30 czerwca porozumieniem spółka Tianjin Port Container Terminal (TCT) należąca do TPH połączy się z terminalami kontenerowymi Tianjin Five Continents International Container Terminal (FICT) oraz Tianjin Orient Container Terminals (TOCT).

TCT przejmie wszystkie aktywa, kredyty, długi i pracowników FICT i TOCT. Dwie jednostki zostaną wyrejestrowane jako podmioty prawne, a ich udziałowcy będą posiadać akcje w TCT.

Po połączeniu TCT będzie w 76,68% własnością Tianjin Port Holdings. Dodatkowe 10,01% udziałów będzie należeć do COSCO Ports (Tianjin) Limited, a 6% do China Shipping Terminal Development (CSTD), z których oba są spółkami zależnymi COSCO Shipping Ports. Pozostałe 7,31% udziałów w TCT będzie należało do CM Terminals.

Dzięki fuzji strony chcą osiągnąć lepszą alokację zasobów, lepsze zarządzania terminalami, obniżenie kosztów operacyjnych i zwiększenie ogólnej konkurencyjności TCT.

Konsolidacja rynku morskiego w Chinach nie kończy się na terminalach kontenerowych. Na fuzję zdecydowały dwa się także największe zakłady z Chin. 1 lipca obie strony potwierdziły tę wiadomość. Fuzja China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) będzie jeszcze musiała być zatwierdzona przez odpowiednie organy i nadal istnieje wiele szczegółów, które należy wyjaśnić, zanim wniosek będzie mógł zostać sfinalizowany.

Wiele firm należących do dwóch przedsiębiorstw, takich jak CSSC Offshore & Marine Engineering Group Co Ltd, China Marine Information Electronics Co Ltd i Hubei Jiuzhiyang Infrared System Co Ltd wydało podobne oświadczenia potwierdzające plan konsolidacji ich spółek macierzystych.

Do tej pory oba koncerny osiągnęły łączne przychody w wysokości co najmniej 508 miliardów yuanów (81 miliardów dolarów), produkując od lotniskowców dla chińskiej marynarki wojennej po statki do przewozu kontenerów, ropy i gazu dla firm komercyjnych. W 2017 roku, CSIS miał przychody na poziomie 49,13 mld USD, natomiast CSSC wypracował 31,85 mld USD.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.