• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły

PMK

03.07.2019 21:09 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły - GospodarkaMorska.pl

Cosco Shipping Ports podpisało umowę z Tianjin Port Holdings (TPH) i China Merchants International Terminals (CM Terminals) w sprawie fuzji swoich spółek zależnych.

Zgodnie z podpisanym 30 czerwca porozumieniem spółka Tianjin Port Container Terminal (TCT) należąca do TPH połączy się z terminalami kontenerowymi Tianjin Five Continents International Container Terminal (FICT) oraz Tianjin Orient Container Terminals (TOCT).

TCT przejmie wszystkie aktywa, kredyty, długi i pracowników FICT i TOCT. Dwie jednostki zostaną wyrejestrowane jako podmioty prawne, a ich udziałowcy będą posiadać akcje w TCT.

Po połączeniu TCT będzie w 76,68% własnością Tianjin Port Holdings. Dodatkowe 10,01% udziałów będzie należeć do COSCO Ports (Tianjin) Limited, a 6% do China Shipping Terminal Development (CSTD), z których oba są spółkami zależnymi COSCO Shipping Ports. Pozostałe 7,31% udziałów w TCT będzie należało do CM Terminals.

Dzięki fuzji strony chcą osiągnąć lepszą alokację zasobów, lepsze zarządzania terminalami, obniżenie kosztów operacyjnych i zwiększenie ogólnej konkurencyjności TCT.

Konsolidacja rynku morskiego w Chinach nie kończy się na terminalach kontenerowych. Na fuzję zdecydowały dwa się także największe zakłady z Chin. 1 lipca obie strony potwierdziły tę wiadomość. Fuzja China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) będzie jeszcze musiała być zatwierdzona przez odpowiednie organy i nadal istnieje wiele szczegółów, które należy wyjaśnić, zanim wniosek będzie mógł zostać sfinalizowany.

Wiele firm należących do dwóch przedsiębiorstw, takich jak CSSC Offshore & Marine Engineering Group Co Ltd, China Marine Information Electronics Co Ltd i Hubei Jiuzhiyang Infrared System Co Ltd wydało podobne oświadczenia potwierdzające plan konsolidacji ich spółek macierzystych.

Do tej pory oba koncerny osiągnęły łączne przychody w wysokości co najmniej 508 miliardów yuanów (81 miliardów dolarów), produkując od lotniskowców dla chińskiej marynarki wojennej po statki do przewozu kontenerów, ropy i gazu dla firm komercyjnych. W 2017 roku, CSIS miał przychody na poziomie 49,13 mld USD, natomiast CSSC wypracował 31,85 mld USD.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.