PMK
Katarski Qatar Petroleum poinformował w środę, że zawarł umowę o zarezerwowaniu zdolności budowy statków LNG w Chinach w ramach trwających projektów rozbudowy North Field.
QP podpisało umowę z Hudong-Zhonghua Shipbuilding, stocznią należącą do China State Shipbuilding Corporation. Transakcja potencjalnie warta ponad 3 miliardy dolarów obejmuje statki o pojemności 174 000 metrów sześciennych LNG.
Umowa ta jest pierwszą częścią ogromnego zamówienia, która może obejmować łącznie ponad 60 gazowców do przewożenia skroplonego gazu ziemnego.
Program budowy floty gazowców LNG firmy QP jest największym tego rodzaju programem w historii branży LNG. Umowa podpisana w środę zarezerwuje znaczną część zdolności budowy statków LNG w stoczni Hudong do 2027 roku.
Porozumienie zostało podpisane przez ministra energii i dyrektora generalnego QP w Katarze, Saada Sheridę Al-Kaabiego i Lei Fanpei, przewodniczącego CSSC, podczas wirtualnej ceremonii.
Al-Kaabi powiedział, że zawierając tę umowę, QP znajduje się „na właściwej drodze do zapewnienia, że przyszłe wymagania co do floty firmy zostaną spełnione w odpowiednim czasie, aby wesprzeć rosnącą zdolność produkcyjną LNG”.
Przypomnijmy, że QP niedawno rozpoczęła kampanię wiertniczą dla projektu North Field East w ramach planów zwiększenia produkcji LNG. Zwiększy to zdolności produkcyjne LNG w Katarze z 77 do 110 milionów ton rocznie.
Druga faza projektu rozbudowy LNG North Field, zwana projektem North Field South, jeszcze bardziej zwiększy moce produkcyjne Kataru, do 126 milionów ton rocznie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii