PMK
Według chińskiego China Daily w zeszłym tygodniu w Chinach zwodowany w pełni elektryczny masowiec.
Jednostka zasilana 2,400 kWh baterią litowo-jonową może naraz przewieźć 2200 ton węgla na odległość 50 mil morskich. Baterii wystarczy 2 godziny do pełnego załadowania energią – to mniej więc tyle czasu, ile zajmuje rozładunek i załadunek tego statku.
- Statek jest w pełni ekologiczny i nie wydziela żadnych zanieczyszczeń – powiedział Huang Jialin, dyrektor zarządzający firmy Hangzhou Modern Ship Design & Research Co, która stworzyła projekt tej jednostki.
Masowiec został zbudowany w chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International, należącej do CSSC Offshore & Marine Engineering Company. Oprócz ekologiczności statek ma drugi atut – jego eksploatacja jest dużo tańsza.
Póki co jednostka o takim napędzie będzie pływać tylko po chińskich rzekach, przewożąc tam węgiel. W przyszłości jednak doczekamy się z pewnością takich statków również na pełnym morzu.
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej