Ever Alot to nowy rekordzista pod względem pojemności statków. Kontenerowiec został właśnie przekazany przez stocznię armatorowi.
Ever Alot ma pojemność 24 004 TEU, co czyni go największym na świecie. W barwach linii Evergreen będzie najpewniej pływał między Dalekim Wschodem a Europą.
Statek został zaprojektowany przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding Group. Mierzy 399,99 m długości i 61,5 m szerokości. W ładowniach o głębokości 33 metrów i na pokładzie zmieszczą się ponad 24 tysiące standardowych kontenerów 20-stopowych, co przekłada się na około 240 tysięcy ton ładunku. Jego wymiary są niemal identyczne do rozmiarów statków reprezentujących wcześniejsze klasy ultra-dużych kontenerowców, jakie dla tego samego armatora zbudował Samsung, niemniej jednak zmiany w projekcie umożliwiły zwiększenie jego pojemności o 12 TEU. Tym samym Ever Alot wyprzedza w tej kategorii oddany latem 2021 roku Ever Ace.
Stocznia Hudong-Zhonghua, która ma już na koncie budowę kilkudziesięciu kontenerowców i pracuje nad dziewięcioma kolejnymi statkami wielkości Ever Alot podaje, że statek jest wyposażony w technologię „hydrodynamicznej optymalizacji”, dzięki czemu może pływać w pełni załadowany bez zmniejszania prędkości.
Stocznia Hudong-Zhonghua musiała odpowiednio przygotować się do budowy Ever Alot i kolejnych jednostek, których produkcja będzie się na siebie nakładać. Stocznia przejęła suchy dok od Changxing i wydłużyła go do prawie 660 metrów. Dzięki temu może teraz rocznie produkować pięć-sześć dużych kontenerowców. Według stoczni, nowy dok stał się „najbardziej obłożonym pracą zakładem specjalizującym się w budowie dużych kontenerowców w Chinach”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów